فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران بیانیه روابط عمومی نماوا درباره صحبت‌های بی‌سابقه نائب رئیس این پلتفرم ویدئو | صحبت‌های عجیب نایب‌رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی بازیگران و تهیه‌کنند‌ه‌های سینما توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر «صفا آقاجانی» بازیگر پیشکسوت بستری شد + علت مُهر زنانگی بر این شعرها خورده است | نقدی بر کتاب شعر «من دیگری هستم» مرضیه هاشم‌زاده جوایز پلاتینو به «جامعه برف» رسید گیشه سینمای چین در تصاحب «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» علت توقف پخش سریال «سرزمین مادری» چیست؟ درگذشت «لوردیس پورتیلو» فیلمساز نامزد اسکار ارتقای هنر شهری در گرو ایجاد سازمان زیباسازی کتاب‌های خوب در میان انبوه آثار ضعیف گُم می‌شود عاشقانه سرای روز‌های روشن | گفت‌وگو با مهران پوپل شاعر جوان افغانستانی
سرخط خبرها

ام نایت شیامالان و متفاوت‌ترین سه‌گانه ابرقهرمانی

  • کد خبر: ۵۰۸۲۱
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
ام نایت شیامالان و متفاوت‌ترین سه‌گانه ابرقهرمانی
ام نایت شیامالان کارگردانی هندی‌آمریکایی است که بیش از همه به‌علت فیلم فراطبیعی و ترسناک «حس ششم» شهرت پیدا کرده است. این فیلم درباره کودکی است که می‌تواند ارواح را ببیند. فیلمی که در ۶ رشته ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد اسکار هم شد.
دستقیچی | شهرآرانیوز - ام نایت شیامالان کارگردانی هندی‌آمریکایی است که بیش از همه به‌علت فیلم فراطبیعی و ترسناک «حس ششم» شهرت پیدا کرده است. این فیلم درباره کودکی است که می‌تواند ارواح را ببیند. فیلمی که در ۶ رشته ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه نامزد اسکار هم شد. او سال ۲۰۰۰، یعنی زمانی که فیلم‌های ابرقهرمانی هنوز مد نشده بود، ساخت سه‌گانه‌ای را آغاز کرد که طی ۲۰ سال آن را تکمیل کرد و امروز به‌عنوان یکی از متفاوت‌ترین مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی قصد معرفی‌شان را داریم.

 

آسیب‌ناپذیر (۲۰۰۰)

ژانر: درام، معمایی، علمی‌تخیلی
 
 
متفاوت‌ترین سه‌گانه ابرقهرمانی
 

دیوید دان (با بازی بروس ویلیس) یک مأمور امنیتی است. او در حال بازگشت به خانه است که قطار از ریل خارج می‌شود و همه سرنشینان به‌جز او کشته می‌شوند. خبر این حادثه در کل کشور می‌پیچد و مردی سیاه‌پوست به نام الیجاه پرایس (با بازی ساموئل ال‌جکسون) به سراغ دیوید می‌آید. او که استخوان‌های بسیار ظریفی دارد و با کمترین ضربه دچار شکستگی می‌شود و از همین رو به «شیشه» معروف شده است، به دیوید می‌گوید که همیشه می‌دانسته است باید کسی در این دنیا دقیقا در نقطه مقابلش وجود داشته باشد که با هیچ‌چیز آسیب نبیند. الیجاه سعی می‌کند به دیوید بقبولاند که یک ابرقهرمان آسیب‌ناپذیر است و باید برای مردم بجنگد. الیجاه خودش را هم ابرقهرمانی در حوزه هوش و استعداد می‌داند. دیوید اول زیر بار نمی‌رود، اما آرام‌آرام با یادآوری گذشته و اینکه هرگز در عمرش آسیبی ندیده است، تصمیم می‌گیرد ادعای شیشه را امتحان کند. او در این راه هم متوجه نقطه‌ضعف‌های خود می‌شود و هم می‌فهمد حادثه قطار عمدی و تروریستی بوده است. به این ترتیب اولین مأموریت ابرقهرمانی‌اش آغاز می‌شود.

 
 

شکافت (۲۰۱۶)

ژانر: وحشت، تریلر
 
 
متفاوت‌ترین سه‌گانه ابرقهرمانی
 

دنیس ۳ نوجوان با نام‌های کلر، مارسیا و کیسی را دزدیده است و آن‌ها را در سردابی نگهداری می‌کند. دنیس یکی از ۲۳ شخصیتی است که در وجود کوین وندل کرامپ (با بازی فوق‌العاده جیمز مک آووی) زندگی می‌کنند. او از اختلال تعدد شخصیت رنج می‌برد. این اختلال وقتی در فرد ایجاد می‌شود که با حادثه‌ای تحمل‌نشدنی روبه‌رو می‌شود؛ بنابراین به‌جای پذیرش آن اتفاق، شخصیتی خیالی را در ذهن خود ایجاد می‌کند و آن حادثه را به او نسبت می‌دهد تا شخصیت میزبان از جهت روانی سالم بماند. این یکی از جذاب‌ترین بیماری‌های روانی است و خیلی از مسائل را به چالش می‌کشد. زیرا این شخصیت‌های متفاوت می‌توانند حتی به زبان‌های مختلف هم صحبت کنند. در فیلم شکافت، کوین سال‌ها زیر نظر دکتر فلچر درمان شده و بر شخصیت‌های خود مسلط است. فقط ۲ شخصیت پاتریشیا و دنیس هستند که معمولا به آن‌ها میدان داده نمی‌شود. دقیقا همین ۲ شخصیت هم وقتی امور را در دست می‌گیرند، کوین را به سمت اعمال جنایت‌کارانه پیش می‌برند. دکتر فلچر مدعی است بیماری اختلال شخصیت حتی می‌تواند بر جسم فرد هم تأثیر بگذارد و از دختری نابینا نام می‌برد که یکی از شخصیت‌هایش می‌توانسته است ببیند. او ایمیلی از طرف کوین دریافت می‌کند که کمک می‌خواهد. بی درنگ به خانه کوین می‌رود و می‌فهمد شخصیت دنیس بر میزبان مسلط شده و در آن هنگام است که شخصیتی جدید بروز می‌کند و همه نظریات دکتر به چالش کشیده می‌شود.

 

شیشه (۲۰۱۹)

ژانر: درام، علمی‌تخیلی، تریلر
 
متفاوت‌ترین سه‌گانه ابرقهرمانی
 

حوادث این فیلم ۴ سال پس از شکافت اتفاق می‌افتند. دیوید دان با استفاده از قدرت فوق‌العاده خود سعی دارد کوین وندل کمپ را دستگیر کند. این‌دو سرانجام با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند، اما پلیس هردو را دستگیر و به یک بیمارستان امنیتی منتقل می‌کند. الیجاه هم از قبل در آنجا بستری است. دکتر الی استیپل با دلایل علمی برای تک‌تک آن‌ها اثبات می‌کند که آنچه تصور می‌کنند، نیستند و برای همه اتفاقاتی که افتاده است، دلیل علمی مطرح می‌کند. دیوید و کوین آرام‌آرام قانع می‌شوند، اما الیجاه زیر بار نمی‌رود و می‌خواهد دنیا از وجود آن‌ها باخبر شود؛ بنابراین نقشه فرار می‌کشد، اما...
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->