حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟
سرخط خبرها

شاهین ایزدیار از کسب سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بازماند؟!

  • کد خبر: ۵۱۰۳
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
شاهین ایزدیار از کسب سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بازماند؟!
ایزدیار با عملکرد ضعیف در مسابقات جهانی لندن بهترین فرصت کسب سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست داد
مرتضی اخوان - نشد که نشد! تلاش‌های شاهین شنای ایران برای کسب سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از طریق موفقیت در مسابقات جهانی لندن، بی‌نتیجه ماند؛ خبری که برای دقایقی آن‌هایی را که به شاهین ایزدیار برای کسب مدال پاراالمپیکی بعد از درخشش خیره‌کننده در بازی‌های آسیایی جاکارتا امیدوار بودند، در بهت فرو برد. شناگر معلول کشورمان که پیش‌از‌این با کسب ۶ نشان طلا و یک نقره در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ همگان را از عملکرد خود شگفت‌زده کرده بود، این‌بار در مسابقات جهانی لندن نه‌تن‌ها نتوانست سهمیه مستقیم پاراالمپیکی را به دست بیاورد بلکه در رشته تخصصی خود ۱۰۰ متر قورباغه پایین‌تر از رقیب داخلی خود، ضیغمی در جایگاه ششم جهان ایستاد. ناکامی ایزدیار علل مختلفی می‌توانست داشته باشد؛ اما شاید بی‌توجهی به هشدار‌های هادی رضایی، سرپرست کاروان پاراالمپیک کشورمان یکی از این عوامل مهم بود.
 
 
هشدار آقای خاص
هادی رضایی، آقای خاص ورزش جانبازان و معلولان ایران است. او نه‌تن‌ها با تیم ملی والیبال‌نشسته بار‌ها سکو‌های جهانی را فتح کرده است، بلکه در قامت سرپرست کاروان‌های پاراآسیایی و پاراالمپیکی کشورمان همواره از مؤثرترین افراد در ورزش جانبازان و معلولان کشور بوده است؛ مردی که چندی پیش نسبت به ازدست‌رفتن آمادگی ایزدیار هشدار داده بود. این کارشناس ورزش جانبازان و معلولان مشهدی تیرماه سال جاری در جریان یک نشست خبری اعلام کرده بود که شاهین ایزدیار بعد از مسابقات پاراآسیایی جاکارتا تمرینات خوبی را پشت‌سر نگذاشته است و برای کسب سهمیه او قولی نمی‌دهد. صحبت‌هایی که ایزدیار و اطرافیانش را دلخور کرد و بسیاری از هواداران او، حرف‌های هادی رضایی را از روی غرض‌ورزی دانستند، اما امروز و با گذشت ۲ ماه، صحبت‌های این پیش‌کسوت به حقیقت مبدل شد. آن‌موقع شناگر طلایی در واکنش به صحبت‌های رضایی گفت: «هادی رضایی مرد بزرگی است؛ اما فکر می‌کنم او از برنامه آماده‌سازی من اطلاع کاملی ندارد.» بااین‌همه حالا ایزدیار از کسب سهمیه مستقیم بازمانده است تا این شائبه به وجود بیاید که حرف‌های رضایی درست بوده است؟!
 
 
ایزدیار هنوز می‌تواند پاراالمپیکی شود؟
شاهین ایزدیار در رشته پُرامیدمان به او، پاراشنای ۱۰۰ متر قورباغه، با ثبت رکورد یک‌دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه پایین‌تر از هم‌وطنش ضیغمی‌نژاد که رکورد یک‌دقیقه و ۱۱ ثانیه و ۴ صدم ثانیه را به ثبت رساند، بر سکوی ششم جهان ایستاد. بر اساس قوانین، نفرات اول و دوم این پیکار‌ها به‌صورت مستقیم سهمیه مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آوردند و بدین‌ترتیب ایزدیار و ضیغمی‌نژاد هر ۲ از کسب سهمیه مستقیم بازماندند. بااین‌همه هر ۲ ورزشکار کشورمان شانس این را دارند تا نامشان در میان ۱۶ نفر نهایی از کل دنیا که بهترین رکورد ورودی را به ثبت رسانده‌اند، قرار بگیرد. اسامی این ۱۶ نفر تا اواخر اسفندماه و اوایل فروردین مشخص خواهد شد. این ۱۶ نفر به‌عبارتی سهمیه غیرمستقیم را برای کسب سهمیه پاراالمپیک به دست خواهند آورد.
 
 
رضایی: واقعیت‌ها را می‌دانستم!
سرپرست کاروان ایران در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو درباره ناکامی ایزدیار گفت: پیش‌از‌این گفته بودم او شرایط مناسبی ندارد؛ اما خیلی‌ها به حرف‌های من خندیدند و کسی گوشش بدهکار نبود. حقیقت آن است که ما واقعیت‌ها را درمورد ورزشکاران می‌دانیم. هادی رضایی با اشاره به اینکه کسب سهمیه پاراالمپیک از دست ایزدیار خارج شده است، اظهار کرد: الان دیگر کسب سهمیه دست خود ایزدیار نیست و باید منتظر بنشیند. وی تصریح کرد: ایزدیار حتی اگر نامش در میان ۱۶ نفر هم باشد، باز برای اعزام ممکن است به مشکل بخورد؛ چراکه رقیب مستقیم ایرانی او ضیغمی‌نژاد، رکورد بهتری از او به ثبت رسانده و اگر قرار به حمایت از سوی فدراسیون باشد، باز عقل حکم می‌کند که فقط ضیغمی‌نژاد به مسابقات اعزام شود.
 
 
رقابت پنهان شاهین
شاهین ایزدیار حالا برای رفتن به پاراالمپیک باید منتظر اماواگر‌ها باشد؛ همان، اما واگر‌هایی که همیشه گریبان ورزشکاران ما را می‌گیرد. او حالا باید اول منتظر بنشیند تا شانس سهمیه غیرمستقیم به او داده شود و بعد امیدوار باشد تا به‌خاطر نشان‌های درخشانش در پاراآسیایی جاکارتا، مسئولان ایران از اختلاف چندصدم‌ثانیه‌ای او در ثبت رکورد بازی‌های جهانی با رقیب ایرانی‌اش ضیغمی‌نژاد بگذرند! باوجود‌این به نظر می‌رسد مسئولان استانی باید از همین حالا در اندیشه تلاش‌های پشت‌پرده‌شان برای گرفتن یک امتیاز از فدراسیون مربوطه و زنده‌کردن انگیزه‌های شاهین شنای ایران برای بازگشت قدرتمندانه به آب باشند. در غیر این صورت ممکن است این استعداد ناب بسوزد یا به استان دیگری برود!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->