ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

عبدولی باز هم طلایی نشد

  • کد خبر: ۵۰۳۱
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
عبدولی باز هم طلایی نشد
۲ شانس مدال برنز در ۴ وزن اول کشتی فرنگی

دور مقدماتی پیکارهای 4 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی به اتمام رسید که کاروان کشتی فرنگی کشورمان باوجود تمام امیدهایی که در این اوزان به آن‌ها بود، نتوانست موفق عمل کند و هیچ‌کدام از نمایندگان کشورمان به بازی نهایی نرسیدند. سعید عبدولی که اصلی‌ترین امید کسب مدال طلا در تیم بنا بود، راهی دیدار رده‌بندی شد و میثم دلخانی هم امروز در گروه شانس مجدد برای برنز خواهد جنگید. مسابقات مقدماتی 4 وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگ‌سالان قهرمانی جهان دیروز در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار شد که در پایان سعید عبدولی در وزن ۸۲کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد و میثم دلخانی در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز می‌جنگد. 2 نماینده ایران هم در روز نخست حذف شدند تا تیم کشورمان در روز نخست، تنها شانس کسب 2 مدال برنز را داشته باشد.
در وزن ۵۵کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه ۸بر0 شریف کلیچ از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸بر0 مقابل الهام بهرام‌اف، قهرمان آسیا از ازبکستان، شکست خورد و با توجه به مغلوب‌شدن این حریف در دور بعد مقابل حریف ژاپنی، از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن ۶۳کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴بر۲ مغلوب استپان‌ماریانیان، دارنده مدال طلای جهان از روسیه، شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. دلخانی در این گروه ابتدا باید با جین‌هوونگ‌جونگ از کره‌جنوبی کشتی بگیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دیدار رده‌بندی به‌مصاف اسلاویک گالستیان از ارمنستان خواهد رفت. در وزن ۷۲کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور اول با نتیجه ۹بر1 مقابل لوری لومادزه از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، کاویانی‌نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

کابوس ثانیه‌های آخر برای سعید
در روزی که همه امیدها برای داشتن یک فینالیست به سعید عبدولی، باتجربه‌ترین عضو تیم ملی کشتی فرنگی بود، این فرنگی‌کار اندیمشکی بعد از برتری مقابل رقبایی از جمهوری چک و روسیه در نیمه‌نهایی مقابل رفیق حسین‌اف از جمهوری آذربایجان مبارزه کرد. سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹بر0 پیتر نوواک از چک را از پیش‌رو برداشت. وی در دور سوم در مصاف با ادلان آکیف، دارنده مدال برنز اروپا از کشور روسیه، با نتیجه ۲بر1 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. عبدولی در این دیدار مقابل رفیق حسین‌اف از کشور آذربایجان با نتیجه ۸بر۵ شکست خورد تا امیدهای ایران برای یک مدال طلا در 4 وزن نخست نقش‌بر‌آب شود. این مبارزه جذاب و پر‌افت‌وخیز در ابتدا با غافل‌گیری عبدولی همراه بود. این فرنگی‌کار باتجربه ایرانی درحالی‌که می‌خواست با داور مبارزه کند، با یک کمرگیری ازسوی حریف خاک شد و 2امتیاز به حریف داد. در ادامه عبدولی توانست با حملات خود پای حریف را از تشک خارج کند و یک امتیاز بگیرد. وقتی کشتی تقریبا قفل شده بود و به ثانیه‌های پایانی وقت اول نزدیک می‌شد، حسین‌اف، با قدرت بدنی بالا توانست عبدولی را به بیرون از تشک هدایت کند. البته در ابتدا داور امتیازی به کشتی‌گیر آذربایجانی نداد، اما بعد از بازبینی، کشتی 3بر1 شد. عبدولی که سعی می‌کرد به شکلی احساسی امتیاز بگیرد، با هوشمندی حریف یک بار دیگر پایش از تشک خارج شد و یک امتیاز دیگر هم به حریفش داد. بدین‌ترتیب 3 دقیقه اول با برتری 4بر1 حسین‌اف به پایان رسید. بعد از صحبت‌های محمد بنا، عبدولی وقت دوم را با قدرت آغاز کرد. او با اجرای فن‌ فیتو توانست 4امتیاز از حریفش بگیرد و کشتی را 5بر4 به سود خودش کند. در ادامه کشتی‌گیر کشورمان سعی در کنترل کشتی داشت و درحالی‌که حدود 20 ثانیه به پایان مانده بود، حسین‌اف، حریف ایرانی خود را به پل زد و 4امتیاز گرفت. با اینکه عبدولی به تصمیم داور اعتراض داشت، اما چلنج ازسوی مربیان ایرانی درخواست نشد. در ثانیه‌های باقی‌مانده هم عبدولی کشتی را رها کرد و فشاری به حریف نیاورد تا 8بر5 بازنده شود و نتواند به فینال برسد.
فرنگی‌کار باتجربه ایرانی که در اعتراض به داور سابقه زیادی دارد، در طول این مبارزه بارها با داور صحبت می‌کرد و در انتها هم وقتی شکست خورده بود، سعی می‌کرد اعتراضش را هر طور شده به گوش داوران برساند. عبدولی امروز باید برای تکرار مدال برنز سال2017 با رقیب ازبکستانی مبارزه کند.



قرعه مرگ برای «تاب»؛‌ کار سخت طاهری و ساروی
3 فرنگی‌کار ایرانی حریفان خود را شناختند و امروز برای آبروداری کاروان فرنگی ایران و نیز کسب سهمیه المپیک روی تشک می‌روند. درحالی‌که رقابت‌های کشتی‌ فرنگی قهرمانی‌‌ جهان از دیروز در نورسلطان قزاقستان آغاز شده است و 4 فرنگی‌کار ایرانی دیروز برابر حریفان خود روی تشک رفتند، قرعه‌کشی 3 وزن دوم این مسابقات بعداز‌ظهر دیروز برگزار شد. اهمیت این 3 وزن ازآنجایی است که هر 3 وزن هم المپیکی هستند و قرارگرفتن کشتی‌گیران ایرانی بین 6 نفر برتر می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و برای ایران سهمیه المپیک2020 را درپی داشته باشد.
در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب که اولین تجربه جهانی خود را پشت سر می گذارد، با قرعه سختی مواجه شده است. او در دور اول با اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا، کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی، با برنده دیدار اوزای از فرانسه و میهات از رومانی مبارزه خواهد کرد. فرانک استابلر از آلمان، آتاکان یوکسل از ترکیه، رسول چونایف از آذربایجان و ریو هانسو از کره‌جنوبی در گروه تاب هستند. در این وزن 41 نفر حضور دارند.
در وزن 87کیلوگرم که 39 کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند، رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به‌مصاف زاخاری برگ از سوئد می‌رود و در صورت پیروزی به‌مصاف برنده دیدار ختسوریانی از گرجستان و عباس‌اف از آذربایجان خواهد رفت. طاهری که اولین تجربه جهانی خود را پشت‌سر می‌گذارد، در این وزن شلوغ و المپیکی کار سختی خواهد داشت.
در وزن 97کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با پیتر اوهلر از آلمان مبارزه می‌کند که در صورت برتری در این مسابقه در دور بعد به‌مصاف میلوف از بلغارستان خواهد رفت. گابریل روسیلو کایند از کوبا و آرتور آلکسانیان، قهرمان جهان از ارمنستان، در گروه ساروی هستند. این کشتی‌گیر ایرانی کم‌تجربه است، ولی امیدوار است حداقل ایران را در این وزن صاحب سهمیه المپیک کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->