ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

کسب اولین مدال کشتی ایران توسط عبدولی

  • کد خبر: ۵۱۰۲
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کسب اولین مدال کشتی ایران توسط عبدولی
سعید عبدولی نخستین مدال را برای کاروان کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به ارمغان آورد.

نمایندگان اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم ایران راهی گروه بازنده‌ها شدند تا برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک تلاش کنند اما رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت. در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در قزاقستان، دنیس کودلا دارنده ۲ مدال نقره جهان و یک برنز المپیک از آلمان که پیش از این موفق به شکست رامین طاهری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران شده بود، در نیمه نهایی برابر ژان بلنیوک از اوکراین با نتیجه ۲ بر 1 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. به این ترتیب و با توجه به ناکامی‌کودلا در رسیدن به فینال، رامین طاهری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران از دور این رقابت‌ها کنار رفت تا پس از پویا ناصرپور در ۵۵ و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم، سومین حذف شده ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ باشد.

 

تاب و ساروی به دنبال برنز
حامد تاب در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز که در دور نخست مقابل اسماعیل بوررو از کوبا ۹ بر ۰ شکست خورده بود با توجه به صعود حریفش به فینال، وی نیز راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. البته مسیر تاب بسیار دشوار است و کشتی گیرانی مانند فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان و ریو‌هان سو دارنده چند مدال جهانی از کره جنوبی نیز در گروه بازنده‌ها حضور دارند. همچنین محمد‌هادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران که در یک چهارم نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان ۴-۳شکست خورده بود با توجه به صعود این کشتی گیر به فینال، ساروی راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. اگر ساروی و تاب بتوانند به دیدار رده بندی برسند، حتی اگر مدال برنز نگیرند، باز هم با عنوان پنجمی‌سهمیه المپیک را به‌دست خواهند آورد.

 

دشت اول ایران در ۸۲ کیلوگرم
نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار رده بندی رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان به مدال برنز رسید. در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک که از صبح شنبه در ۴ وزن اول آغاز شده است، ۲ نماینده کشورمان در اوزان ۶۳ و ۸۲ کیلوگرم موفق به حضور در دیدار رده‌بندی شدند که سعید عبدولی در ۸۲ کیلوگرم با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل حریف اوکراینی موفق به کسب مدال برنز شد و میثم دلخانی در ۶۳ کیلوگرم با شکست در دیدار رده بندی مقابل حریف ارمنستانی از رسیدن به مدال برنز بازماند.

 

عبدولی برنزی شد
در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور داشتند، سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹بر۰ (امتیاز عالی) مقابل پیتر نوواک از چک به برتری دست یافت و گام به مرحله بعد گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد ادلان آکییف، دارنده مدال برنز اروپا از روسیه گذشت و راهی نیمه نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب رفیق حسینوف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ اروپا از آذربایجان شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. عبدولی در دیدار رده بندی با نتیجه ۷ بر ۰ از سد یوری شکریوبا از اوکراین گذشت و نخستین مدال را برای کاروان کشورمان به ارمغان آورد. میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم هم در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز با نتیجه ۷‌بر‌۵ مغلوب اسلاویک گالستیان از ارمنستان شد و به پنجمی‌بسنده کرد.

 

اظهارات عبدولی پس از کسب مدال برنز با دنده شکسته 

 
لحظاتی از دیدار کشتی عبدولی با يوری شكريوبا از اوكراين
 

قرعه‌کشی ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی
قرعه‌کشی 3وزن پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک بعداز ظهر دیروز در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و فرنگی کاران کشورمان حریفان خود را شناختند. در وزن ۶۰ کیلوگرم ۳۹ نفر حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده تورو کاستان از کلمبیا و‌هایتم محمود از مصر مبارزه خواهد کرد. در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی دارنده مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی و برنز جهان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره‌جنوبی پیکار خواهد کرد. وی در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان الوین مورسالیف از آذربایجان و بولکوادزه از گرجستان می‌رود. در این وزن ۳۸ نفر حضور دارند. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۳۱ کشتی گیر حضور دارند، امیر قاسمی‌منجزی در دور نخست با داوید از چک کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه می‌رود.رقابت‌های اوزان فوق از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز آغاز می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->