روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نهضت پیاده‌روسازی در مشهد در راستای تحقق «شهر پیاده‌مدار»

  • کد خبر: ۵۱۱۶۴
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
نهضت پیاده‌روسازی در مشهد در راستای تحقق «شهر پیاده‌مدار»
بودجه پیاده‌روسازی امسال در لایحه اصلاح بودجه شهرداری رشد ۵/۲ برابری داشته است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد از افزایش بیش از ۲ برابری بودجه مربوط به پیاده‌روسازی در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد خبر داد.
محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حجم وسیعی از پروژه‌های عمرانی در شهر در حال اجراست که بخش زیادی از آن‌ها پروژه‌های عمرانی حوزه حمل‌ونقل مانند ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح یا تعریض معابر است، ادامه داد: در راستای برقراری توازن بین پروژه‌های حمل‌ونقلی و پروژه‌هایی که اولویت را به عابرپیاده می‌دهند، در ۲ سال گذشته اعتبارات خوبی برای پروژه‌های پیاده‌روسازی مصوب و اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان در موضوع پیاده‌روسازی مصوب شد که صددرصد آن جذب و حجم درخور توجهی از پروژه‌های پیاده‌روسازی در معابر اجرا شد، تصریح کرد: امسال این رقم بیش از ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش بیش از ۲ برابری دارد و به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مهدی‌نیا در ادامه به اولویت بندی معابری که باید در آن‌ها پیاده‌روسازی انجام شود، اشاره کرد و گفت: اولویت نخست ما در موضوع پیاده‌روسازی با توجه به مصوبه شورا مبنی بر معابر ویژه‌ای که نقش اجتماعی آن‌ها از نقش حمل‌ونقلی آن‌ها بیشتر است، پیاده‌روسازی در این معابر است.
 
وی در ادامه پیاده‌روسازی در مسیر‌های تشرف به حرم‌مطهر را نیز جزو اولویت‌های پیاده‌روسازی در سال ۱۳۹۹ بیان کرد و گفت: همچنین اولویت دیگر ما در بخش پیاده‌روسازی، اجرای این پروژه‌ها در خیابان‌های دارای مسیر دوچرخه است. وی افزود: ما در برخی خیابان‌ها با مفهوم خیابان کامل مواجهیم که هم مسیر دوچرخه، هم مسیر ویژه حمل‌ونقل عمومی و هم مسیر تردد خودرو‌های شخصی و عابر پیاده در آن‌ها وجود داشته باشد؛ از همین رو یکی از اولویت‌های ما اجرای پروژه پیاده‌روسازی در این معابر است تا بتوانیم شعار «شهر پیاده‌مدار» و داشتن خیابانی کامل را محقق کنیم.

مهدی‌نیا در پایان به برش منطقه‌ای اعتبارات پروژه‌های پیاده‌روسازی اشاره کرد و گفت: اعتبارات پروژه‌های پیاده‌روسازی براساس مساحت هر منطقه اختصاص می‌یابد و این امر سبب خواهد شد تا عدالت در توزیع منابع و اجرای پروژه‌ها در شهر مشهد نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین همه مناطق به‌نسبت مساحت خود سهمی از این اعتبارات دارند.


نهضت پیاده‌روسازی در مشهد

همچنین مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ برای موضوع پیاده‌روسازی رقمی بیش از ۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، اظهار کرد: در این راستا و با هدف پیاده‌روسازی، ایجاد بخشی از مسیر‌های دوچرخه و مناسب‌سازی برای افراد کم‌توان، ۲۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های شهر مشهد بهسازی شد.

بهنام خیاط با بیان اینکه شهر مشهد دارای ۶ میلیون مترمربع مسیر پیاده‌رویی است که قابلیت بهسازی دارد، گفت: از سال ۱۳۸۸ تا امروز حدود یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های معابر شهر بهسازی شده است، اما در دوره پنجم مدیریت شهری و در سال ۱۳۹۷ بیش از صدهزار مترمربع، در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۹۰ هزار مترمربع و در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی داشته‌ایم که این حجم از کار حدود تمام کار انجام‌شده در سال‌های گذشته از فعالیت شورای پنجم است. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد برای سال ۱۳۹۹ نیز ۶۱ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به پیاده‌روسازی را تصویب کرد که تاکنون ۴۰ درصد آن اختصاص یافته است، ادامه داد: خوشبختانه این رقم در اصلاح بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان شده است و با توجه به اینکه احتمال دارد رقم پایه اعتبارات پیاده‌روسازی برای سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، نهضتی بزرگ در امر پیاده‌روسازی در شهر مشهد، شکل گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->