شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس
سرخط خبرها

نهضت پیاده‌روسازی در مشهد در راستای تحقق «شهر پیاده‌مدار»

  • کد خبر: ۵۱۱۶۴
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
نهضت پیاده‌روسازی در مشهد در راستای تحقق «شهر پیاده‌مدار»
بودجه پیاده‌روسازی امسال در لایحه اصلاح بودجه شهرداری رشد ۵/۲ برابری داشته است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد از افزایش بیش از ۲ برابری بودجه مربوط به پیاده‌روسازی در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد خبر داد.
محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حجم وسیعی از پروژه‌های عمرانی در شهر در حال اجراست که بخش زیادی از آن‌ها پروژه‌های عمرانی حوزه حمل‌ونقل مانند ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح یا تعریض معابر است، ادامه داد: در راستای برقراری توازن بین پروژه‌های حمل‌ونقلی و پروژه‌هایی که اولویت را به عابرپیاده می‌دهند، در ۲ سال گذشته اعتبارات خوبی برای پروژه‌های پیاده‌روسازی مصوب و اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان در موضوع پیاده‌روسازی مصوب شد که صددرصد آن جذب و حجم درخور توجهی از پروژه‌های پیاده‌روسازی در معابر اجرا شد، تصریح کرد: امسال این رقم بیش از ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش بیش از ۲ برابری دارد و به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مهدی‌نیا در ادامه به اولویت بندی معابری که باید در آن‌ها پیاده‌روسازی انجام شود، اشاره کرد و گفت: اولویت نخست ما در موضوع پیاده‌روسازی با توجه به مصوبه شورا مبنی بر معابر ویژه‌ای که نقش اجتماعی آن‌ها از نقش حمل‌ونقلی آن‌ها بیشتر است، پیاده‌روسازی در این معابر است.
 
وی در ادامه پیاده‌روسازی در مسیر‌های تشرف به حرم‌مطهر را نیز جزو اولویت‌های پیاده‌روسازی در سال ۱۳۹۹ بیان کرد و گفت: همچنین اولویت دیگر ما در بخش پیاده‌روسازی، اجرای این پروژه‌ها در خیابان‌های دارای مسیر دوچرخه است. وی افزود: ما در برخی خیابان‌ها با مفهوم خیابان کامل مواجهیم که هم مسیر دوچرخه، هم مسیر ویژه حمل‌ونقل عمومی و هم مسیر تردد خودرو‌های شخصی و عابر پیاده در آن‌ها وجود داشته باشد؛ از همین رو یکی از اولویت‌های ما اجرای پروژه پیاده‌روسازی در این معابر است تا بتوانیم شعار «شهر پیاده‌مدار» و داشتن خیابانی کامل را محقق کنیم.

مهدی‌نیا در پایان به برش منطقه‌ای اعتبارات پروژه‌های پیاده‌روسازی اشاره کرد و گفت: اعتبارات پروژه‌های پیاده‌روسازی براساس مساحت هر منطقه اختصاص می‌یابد و این امر سبب خواهد شد تا عدالت در توزیع منابع و اجرای پروژه‌ها در شهر مشهد نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین همه مناطق به‌نسبت مساحت خود سهمی از این اعتبارات دارند.


نهضت پیاده‌روسازی در مشهد

همچنین مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ برای موضوع پیاده‌روسازی رقمی بیش از ۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، اظهار کرد: در این راستا و با هدف پیاده‌روسازی، ایجاد بخشی از مسیر‌های دوچرخه و مناسب‌سازی برای افراد کم‌توان، ۲۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های شهر مشهد بهسازی شد.

بهنام خیاط با بیان اینکه شهر مشهد دارای ۶ میلیون مترمربع مسیر پیاده‌رویی است که قابلیت بهسازی دارد، گفت: از سال ۱۳۸۸ تا امروز حدود یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های معابر شهر بهسازی شده است، اما در دوره پنجم مدیریت شهری و در سال ۱۳۹۷ بیش از صدهزار مترمربع، در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۹۰ هزار مترمربع و در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی داشته‌ایم که این حجم از کار حدود تمام کار انجام‌شده در سال‌های گذشته از فعالیت شورای پنجم است. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد برای سال ۱۳۹۹ نیز ۶۱ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به پیاده‌روسازی را تصویب کرد که تاکنون ۴۰ درصد آن اختصاص یافته است، ادامه داد: خوشبختانه این رقم در اصلاح بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان شده است و با توجه به اینکه احتمال دارد رقم پایه اعتبارات پیاده‌روسازی برای سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، نهضتی بزرگ در امر پیاده‌روسازی در شهر مشهد، شکل گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->