فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

دستگیری ۷ قاچاقچی و سارق در حوزه کلانتری‌های کاظم آباد و نجفی مشهد

  • کد خبر: ۵۱۱۹۷
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
دستگیری ۷ قاچاقچی و سارق در حوزه کلانتری‌های کاظم آباد و نجفی مشهد
این عملیات‌ها که در قالب ۴ طرح ضربتی بود در حوزه استحفاظی کلانتری کاظم‌آباد و نجفی مشهد به اجرا درآمد که در نهایت یک محموله تریاک کشف و راز ۵۴ فقره سرقت نیز برملا شد.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ عملیات‌های شبانه مأموران ۲ کلانتری در مشهد پرده از راز کسب و کار افیونی یک گروه توزیع کننده مواد مخدر برداشت و دست ۵ سارق سریالی خانه، خودرو و دوچرخه را برای قانون رو کرد. این عملیات‌ها که در قالب ۴ طرح ضربتی بود در حوزه استحفاظی کلانتری کاظم‌آباد و نجفی مشهد به اجرا درآمد که در نهایت یک محموله تریاک کشف و راز ۵۴ فقره سرقت نیز برملا شد.


زمین‌گیری قاچاقچیان مواد در مخفیگاهشان

اولین مرحله از این عملیات‌ها در چند روز کار اطلاعاتی از سوی مأموران کلانتری کاظم‌آباد در منطقه توس مشهد به اجرا درآمد. مأموران این مجموعه انتظامی در کسب گزارشی از سوی منابع خبری خود به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد افرادی یک محموله مواد مخدر را از یکی از شهر‌های جنوب شرقی کشور به مشهد انتقال داده و در تدارک توزیع آن هستند.

مجریان قانون پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پایش منطقه رد متهمان را در یکی از خیابان‌های بولوار توس زدند و آن‌ها را تا رسیدن به مخفیگاهشان تعقیب کردند.
همه چیز طبق نقشه از پیش تعیین شده جلو می‌رفت و ضابطان قضایی با دنبال کردن متهمان توانستند مخفیگاه آن‌ها را که در یکی از روستا‌های حاشیه شهر مشهد بود شناسایی کنند. مأموران در ادامه عملیات خود با هماهنگی مقام قضایی وارد مرحله عملیاتی شدند و در اقدامی غافل‌گیرانه ۲ سوداگر مرگ را زمین‌گیر کردند.

متهمان با این خیال که هیچ وقت دست پلیس به جاساز موادشان نخواهد رسید، واقعیت ماجرا را انکار کرده و خود را بی‌گناه جلوه می‌دادند تا اینکه یکی از افسران پلیس در بازرسی از سواری پراید متهمان مقدار ۱۰ کیلو و ۳۸۰ گرم ماده مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در این سواری جاسازی شده بود را کشف کرد. پرونده این ۲ مرد جوان برای ادامه بررسی‌ها به دادسرا ارجاع شد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر همدستان آن‌ها همچنان ادامه دارد.


دستگیری سارق خارجی

دومین عملیات مأموران کلانتری کاظم‌آباد مشهد با هدف شناسایی و دستگیری یک مال‌خر اموال مسروقه در یکی دیگر از خیابان‌های بولوار توس اجرا شد. این عملیات با گزارش سرقت یک دستگاه خودرو پیکان وانت در محدوده خیابان توس ۶۴ آغاز شد. نتیجه تحقیقات شبانه‌روزی مأموران دایره تجسس کلانتری کاظم‌آباد درباره این پرونده منجر به شناسایی محلی شد که فردی مشکوک در آن قطعات اوراق شده خودرو را نگهداری می‌کرد.

مجریان قانون با این احتمال که سوژه مورد نظرشان مال‌خر اموال مسروقه باشد تحقیقات خود را درباره این فرد آغاز کردند و بر اساس شواهد و قرائن موجود به مدارکی دست یافتند حاکی از آن که مرد جوان اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کند.
هنگامی که جرم مال‌خر اموال مسروقه برای مأموران مسجل شد، ضابطان قضایی با حکم قضایی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری متهم در بازرسی از محلی که از سوی او به انبار بدل شده بود، تعداد ۴ عدد رینگ و لاستیک، ۲ عدد در خودرو و یک سپر متعلق به خودرو پیکان وانت سرقت شده را کشف کردند.

با برملا شدن حقیقت ماجرا متهم دستگیر و به کلانتری کاظم‌آباد منتقل شد و تحت بازجویی پلیس قرار گرفت. این مرد جوان در اظهاراتش اعتراف کرد که قطعات اوراق شده مسروقه را از یک تبعه خارجی خریداری کرده است. مأموران دایره آگاهی کلانتری کاظم‌آباد با در دست داشتن این سرنخ بلافاصله وارد عمل شدند و متهم خارجی را در مخفیگاهش به دام انداختند. مجریان قانون در بازرسی از مخفیگاه این تبعه خارجی ۱۷ دستگاه موتور کولر، ۴ عدد باتری خودرو سواری، یک دستگاه موتور خودرو، یک عدد گیربکس، یک عدد داشبورد و بیش از یک تن آهن‌آلات ساختمانی را کشف و ضبط کردند.

این سارق حرفه‌ای در ادامه تحقیقات پرونده به یک فقره سرقت خودرو، ۶ فقره سرقت وسایل خانه، ۴ فقره سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و ۱۰ فقره سرقت قطعات خودرو با همدستی یکی از دوستانش در محدوده بولوار توس مشهد اعتراف کرد.
در نتیجه این عملیات ضربتی مال‌خر اموال مسروقه و سارق خارجی پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند. علاوه بر این پیگیری مأموران کلانتری کاظم‌آباد برای شناسایی و به دام انداختن دیگر متهم این پرونده ادامه دارد.


جلب سارق هنگام ارتکاب جرم

سومین عملیات هم از سوی یکی از تیم‌های گشتی کلانتری کاظم‌آباد رقم خورد. در این عملیات مأموران گشتی ضمن رصد میدانی در ساعت ۵ بامداد دیروز در محدوده بولوار نجف مرد جوانی را مشاهده کردند که سراسیمه از یک خانه خارج شد و پابه فرار گذاشت.

رفتار مشکوک مرد جوان که ظن مأموران گشتی پلیس را برانگیخته بود موجب شروع این عملیات شد و طولی نکشید که این فرد در دام مجریان قانون گرفتار شد. متهم که در برابر سؤالات افسر پلیس به تناقض‌گویی افتاده بود برای روشن شدن ماجرای فرارش به کلانتری منتقل شد. این مرد جوان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌ها، به سرقت از خانه مسکونی که از آن خارج و گریخته بود اعتراف کرد. متهم در ادامه تحقیقات پرونده به ۴ فقره سرقت از خانه و محتویات داخل خودرو در محدوده بولوار نجف اعتراف کرد.


سرقت ده‌ها دوچرخه

روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به انتقال سارق شبرو به دادسرا به خبرنگار ما گفت: متهم که سی‌ودو ساله است اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد که با قرار متناسب قضایی راهی زندان شد و تحقیقات همکاران ما در مجموعه انتظامی از این فرد ادامه دارد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی به تشریح چهارمین عملیات پلیس پرداخت و بیان کرد: این عملیات از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی انجام شد. مأموران این کلانتری پیرو کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر سرقت دوچرخه وارد عمل شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتی رد یکی از متهمان این پرونده را زدند. این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: مأموران پس از شناسایی متهم او را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل تعداد ۲۳ دستگاه دوچرخه سرقتی را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ صارمی بیان کرد: متهم در اعترافاتش مدعی شده است که دوچرخه‌های مکشوفه را از فردی ناشناس در منطقه خواجه‌ربیع تحویل گرفته است. ضابطان قضایی در کلانتری نجفی با کسب این سرنخ به سراغ دیگر متهم این پرونده رفتند و او را نیز در مخفیگاهش به دام انداختند که در بازرسی از این مکان نیز ۶ دستگاه دوچرخه با فاکتور‌های فروش جعلی کشف شد.
به گفته رئیس پلیس مشهد متهمان این پرونده نیز پس از تشکیل پرونده و تحقیقات اولیه صبح دیروز در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند. تحقیقات از این افراد برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->