سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کشف پرونده قاچاق ۱۷۶ کیلویی حشیش در نزدیکی مشهد

  • کد خبر: ۴۲۷۲۵
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کشف پرونده قاچاق ۱۷۶ کیلویی حشیش در نزدیکی مشهد
مطالعات نشان داده، بیش از ۵۰ درصد کراکی‌ها ابتدا حشیش مصرف می‌کرده اند، افرادی که دو مشخصه بدبینی و پرخاشگری نمایانی از خود بروز می‌دهند و با همین رفتار خارج از عرف به راحتی از سوی خانواده هایشان شناسایی می‌شوند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ ممنوعیت کشت گیاهانی همچون خشخاش و شاهدانه با توجه به اینکه سودجویان از این گیاهان به مخدر‌های تریاک، حشیش و ماری جوآنا می‌رسند، در کشور ممنوع و برای کشت آن نیز مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است. ترحمی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر در این باره می‌گوید: کاشت و تولید گیاه شاهدانه که از آن ماده مخدر گل به دست می‌آید، جرم است و حتی در شرایطی مجازات اعدام برای آن در نظر گرفته شده است. با این حال با کشف عمده ماده مخدر حشیش در کشور و به ویژه در پهنه خراسان رضوی، این سؤال پیش می‌آید که با وجود ممنوعیت کشت این گیاهان، مواد مکشوفه در کجا تولید می‌شوند.

در پاسخ به این سؤال، با یک جست و جوی ساده اینترنتی به راحتی می‌توان پاسخی متقن و کامل به دست آورد. براساس آمار‌های جهانی، بزرگ‌ترین مراکز تولید حشیش در جهان، کشور‌های افغانستان، مراکش و پاراگوئه هستند و استرالیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا هم بیشترین تعداد مصرف کنندگان حشیش و گراس را در خود جای داده اند.

همسایگی با بزرگ‌ترین تولیدکننده حشیش جهان

وجود بزرگ‌ترین تولیدکننده حشیش جهان که از قضا در همسایگی کشور و خراسان رضوی است، پاسخی کامل در کشفیات گسترده موادمخدر حشیش کشور است. ماده مخدری که در روز‌های گذشته، ۱۷۶ کیلوگرم دیگر از آن در استان کشف و ضبط شد. موادی که طبق آخرین تحقیقات، ۱۱ درصد جمعیت معتادان کشور آن را مصرف می‌کنند. ماجرا آنجا جالب می‌شود که مطالعات نشان داده، بیش از ۵۰ درصد کراکی‌ها ابتدا حشیش مصرف می‌کرده اند، افرادی که دو مشخصه بدبینی و پرخاشگری نمایانی از خود بروز می‌دهند و با همین رفتار خارج از عرف به راحتی از سوی خانواده هایشان شناسایی می‌شوند.

اگر سیگار را دروازه ورود به دنیای اعتیاد بدانیم، مطمئنا ماده مخدر تریاک شاهراهی به سمت استفاده از سایر مخدر‌ها و به خصوص صنعتی هاست. نیروی انتظامی که سردمدار مبارزه با سوداگری در این حوزه است، به منظور مبارزه همه جانبه، نیرویی تخصصی با عنوان «پلیس مبارزه با موادمخدر» را با مأموریت‌های ویژه در این حوزه گمارده تا با مداخلات به موقع بتوانند در چرخه قاچاق موادمخدر وقفه ایجاد کنند.


رو شدن دست قاچاقچیان

جدیدترین پرونده کشفیات موادمخدر نیز در روز‌های گذشته در خراسان رضوی تشکیل شد. به گفته سردار ابراهیم قربان زاده، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی، با سرنخ‌هایی رسیده به پلیس، مشخص شد که قاچاقچیان قصد انتقال موادمخدر به استان را دارند.

اقدامات فنی در این باره آغاز شد. مأموران دو گام مهم پیش رو داشتند، ابتدا شناسایی محور تردد قاچاقچیان و گام دوم شناسایی خودرویی که مواد در دل آن جاسازی شده است. ادامه بررسی‌های تخصصی نشان داد که قاچاقچیان سعی دارند، محموله خود را از غرب استان به سمت مشهد منتقل کنند.
با مشخص شدن مقصد و محور احتمالی تردد سوداگران مرگ، طرح مقابله‌ای در دستور کار قرار گرفت و پلیس شهرستان‌های سبزوار و بردسکن نیز به کمک پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی آمدند.


لو رفتن شگرد قاچاقچیان

از آنجا که سوداگران مرگ همیشه محموله‌های خود را در دل خودرو‌های تیزرو جاسازی می‌کنند تا در صورت گرفتاری بتوانند فرار کنند، استفاده از خودرویی همچون پراید برای حمل موادمخدر کمی دور از ذهن بود. شگردی که این قاچاقچیان به آن متوسل شده بودند، هر چند که در نهایت این خودرو در غروب بیست و یکم شهریور در محور بردسکن به سبزوار لو رفت.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به آغاز عملیات در سایه روشن غروب جمعه، این ماموریت را این گونه تشریح کرد که، با شناسایی خودروی پراید، عملیات متوقف کردن آن آغاز شد. راننده خودرو به عنوان تنها سرنشین، وقتی متوجه حضور پلیس در یک قدمی خود شد، با سرعت گرفتن قصد جاگذاشتن مأموران را داشت، غافل از آنکه افسران پلیس مبارزه با موادمخدر چندین روز در انتظارش بوده اند.

عملیات تعقیب و گریز که هم زمان با غروب خورشید آغاز شده بود، تا تاریکی نسبی آسمان ادامه یافت. متهم که خوب می‌دانست نمی‌تواند از چنگال قدرتمند پلیس بگریزد، از دو راه نجات خود و یا نجات محموله (با بیرون انداختن در نقطه‌ای خاص)، گزینه اول را انتخاب کرد و با هدایت خودرو به بیابان‌های تاریک اطراف جاده در چشم برهم زدنی از خودرو بیرون پریده و با پای پیاده و سوء استفاده از تاریکی و پستی و بلندی‌های بیابان متواری شد.
هرچند مأموران زمان زیادی برای دستگیری او صرف کردند، اما نتوانستند متهم را به دست قانون بسپارند.


کشف محموله بزرگ حشیش

جابه جایی خودرو و بازرسی از آن اقدام بعدی مأموران بود. اقدامی که منتهی به کشف محموله بزرگ حشیش شد. توزین این میزان موادمخدر نشان داد که قاچاقچیان قصد داشته اند ۱۷۶ کیلوگرم حشیش را به مقصد خود یعنی مشهد برسانند، اما ناکام مانده اند.
سردار قربان زاده با اشاره به پیگیری پرونده به منظور شناسایی متهم و دستگیری او تصریح کرد: نیروی انتظامی استان با آگاهی کامل از مخاطرات اجتماعی موادمخدر که خطرناک‌تر از سلامتی فرد است، تمام اقدام‌های لازم به منظور جلوگیری از جولان سوداگران مرگ در سراسر خراسان رضوی را انجام می‌دهد و اجازه نخواهد داد که این افراد به اهداف پلید خود دست یابند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->