اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

غلامحسین صاحبی: شورای شهر مشهد ۳ اولویت در پیش دارد

  • کد خبر: ۵۱۲۹۰
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
غلامحسین صاحبی: شورای شهر مشهد ۳ اولویت در پیش دارد
عضو شورای شهر مشهد می‌گوید: رفع دغدغه‌های مردم، پایان پروژه‌های عمرانی و بودجه عملیاتی در سال ۱۴۰۰ اولویت‌های اصلی شورا در ماه‌های پایانی خدمت باشد
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شورای شهر در پنجمین دوره کاری خود و با گذشته ۳ سال و ۳ ماه از آغاز فعالیت خود در بخش تصمیم گیری و نظارت بر مدیریت شهری، در ماه‌های پایانی خدمت به سر می‌برد؛ ازاین رو غلامحسین صاحبی، عضو شورای شهر، معتقد است اولویت ماه‌های پایانی کار شورای پنجم باید روی ۳ اصل رفع دغدغه مردم، به ویژه در حاشیه شهر، به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی و تنظیم بودجه‌ای عملیاتی برای سال ۱۴۰۰ باشد.

این عضو شورای شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ماه‌های پایانی فعالیت شورای پنجم شهر مشهد به بیان برخی اولویت‌های شورا از منظر خود پرداخت و گفت: اولویت شورا در این ماه‌ها باید خدمت به مردم مشهد با نگاه اصلاح مشکلات، فرایند‌ها و رفع این مشکلات باشد.
او تصریح کرد: دغدغه‌های مردم در مشهد به چنددسته تقسیم می‌شود و توجه به مشکلات حاشیه شهر باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حاشیه شهر مشهد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، ادامه داد: شاید دغدغه مردم در این مناطق با دیگرمناطق فرق داشته باشد. حل مشکلات کالبدی این مناطق، تأمین فضای سبز و تأمین سرانه‌ها و اصلاح برخی موارد فنی در این مناطق جزو مباحثی است که سال‌ها وجود داشته است، اما در عمل همچنان شاهدیم که کار بزرگی در راستای حل این مشکلات انجام نشده است.
عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تأکید کرد: شورای شهر باید تا آخرین روز خدمتش در این دوره به دنبال رفع این دغدغه‌ها باشد، هرچند که رفع دغدغه‌های همشهریان در دیگرمناطق هم نباید از قلم بیفتد.


بودجه ریزی حاشیه شهر واقعی‌تر شود

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۰ آخرین سالی است که شورای پنجم برای شهرداری بودجه می‌بندد؛ ازاین رو بهتر است این بودجه در موضوع سهم مناطق، به ویژه مناطق حاشیه شهر به سمت واقعی‌تر شدن پیش برود. متأسفانه شاهدیم که سهم مناطق حاشیه‌ای از بودجه مناسب نبوده است؛ بنابراین این انتظار وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ بودجه عملیاتی و عدالت محور تهیه شود.

اتمام پروژه‌های عمرانی که طی ۲ سال اخیر آغاز شده است نیز یکی از اولویت‌های شورای پنجم از منظر این عضو شورای شهر است. صاحبی دراین باره نیز گفت: ما شاهد اجرای پروژه سامان دهی کشف رود در حاشیه شهر مشهد هستیم. عملیات سامان دهی این رودخانه از سال‌های گذشته آغاز شده بود و در مقطعی متوقف و دوباره از سر گرفته شد؛ ازاین رو برنامه‌ها و طرح‌های شورای پنجم باید به گونه‌ای باشد که فعالیت اجرایی سامان دهی این رودخانه تا پایان دوره به سرانجام مطلوبی برسد.
وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی در شهر مشهد که طی ۲ سال اخیر آغاز شده شایان توجه است، تصریح کرد: خوشبختانه بخش عمران شهرداری در این حوزه عملکرد خوبی دارد و امیدواریم وعده‌های داده شده برای پایان پروژه‌های عمرانی نیز محقق شود.


ضرورت تکمیل خط ۲ و بهره برداری از خط ۳

صاحبی گفت: تکمیل کامل خط ۲ و بهره برداری از بخشی از خط ۳ قطارشهری مشهد نیز باید جزو اولویت‌های اصلی شورای پنجم باشد؛ زیرا در این زمینه از برنامه عقب هستیم.
وی با اشاره به شعار یک حاشیه کمتر نیز گفت: در راستای تحقق این شعار، اقدامات مختلفی در شهرک شهید رجایی و باهنر آغاز شده است که امیدواریم با بهره برداری از این پروژه‌ها تا پایان شورا، مردم به خوبی تحقق این شعار را لمس کنند.

وی همچنین افزود: برخی از پروژه‌ها نیز ارتباط مستقیمی به شهرداری و شورای شهر ندارند، اما با توجه به قرارداد‌های منعقدشده و دغدغه شهروندان وظیفه شورای شهر است که بر این مسائل نیز نظارت کامل داشته باشد. یکی از این موارد مربوط به طرح اگوی شهر مشهد است که امیدواریم این موضوع که قرارداد پنج ساله اش با آب وفاضلاب هم با پایان رسیده، اما هنوز بخشی از کار باقی مانده است، در این دوره مدیریت شهری به اتمام برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->