هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

نگاه شورای پنجم به توسعه شهر مشهد متوازن و عدالت‌محور است

  • کد خبر: ۵۰۷۰۷
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
نگاه شورای پنجم به توسعه شهر مشهد متوازن و عدالت‌محور است
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای اولین بار در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد، برش بودجه‌ای ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار را در سیستم درآمدی و هزینه‌ای شهرداری مشهد ایجاد کردیم.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رمضانعلی فیضی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: اعتبار در مناطق حاشیه‌ای شهر تابعی از بودجه شهر است؛ پروژه‌هایی که در این مناطق تعریف می‌شود، دارای یک برش است؛ بنابراین بعد از تصویب هر بودجه‌ای برش بودجه هر منطقه قابل دریافت است.
وی افزود: شورا اگر بودجه‌ای را تصویب می‌کند یا اصلاح بودجه‌ای انجام می‌دهد، این برش‌های بودجه‌ای نیز به‌فراخور تغییر می‌کند و در واقع برش‌های بودجه‌ای هم تابع بودجه کلی و هم تابع برنامه‌ها و پروژه‌هایی است که در آن مناطق در حال اجراست.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نگاه شورا در این دوره نگاه متوازن و عدالت‌محور است، افزود: برای نمونه اگرتقاطع چهارسطحی نمایشگاه را در منطقه برخوردار داریم، پروژه مصلی را در منطقه ۶ و پل ابوطالب را در منطقه ۲ تعریف کردیم. فیضی ادامه داد: همچنین تقاطع قوسی شهیدچراغچی را تحویل مردم دادیم. وی با بیان اینکه دوبله‌سازی پل روی کشف‌رود در آخر پنجتن را انجام دادیم، افزود: در دهه‌های گذشته فقط یک پل با عرض کم روی کشف وجود داشت که در این دوره مدیریت‌شهری در کنار آن پلی دیگر ایجاد شده است.


تعریض راه دسترسی به جمعه‌بازار

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اینک تعریض راه دسترسی به جمعه‌بازار در محله شترک را در دستورکار داریم؛ این تعریض در دست اجراست که بعد از کرونا و فعال‌شدن جمعه‌بازار، مشکل ترافیکی آن منطقه را برطرف خواهد کرد.
فیضی گفت: تلاش کمیسیون این است که مناطق حاشیه‌ای نیز سهم خودشان را از خدمات شهر دریافت کنند.


ارائه بولتن اقدامات شورا در حاشیه شهر مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: بولتنی از اقدامات دو سال گذشته شورا از شهریور ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۳۹۸ در حاشیه شهر مشهد منتشر و نسخه چاپی آن را برای همه نهاد‌ها و اداره‌های اجرایی ارسال کردیم.
فیضی افزود: برای تهیه بولتن دو سال بعد منتظر تصویب بودجه۱۴۰۰ هستیم تا دو سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ نیز به آن ملحق شود و همه اقدامات انجام‌شده در این دوره شورای اسلامی شهر مشهد به‌صورت مستند به همگان ارائه شود. وی با بیان اینکه جمع‌بندی سالانه نیز همه‌ساله انجام می‌دهیم که برای این جمع‌بندی نیز منتظر تصویب اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد هستیم، تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال چشم‌انداز دقیقی از هزینه‌ها در حیطه‌های مختلف داشته باشیم و بتوانیم گزارشی از برش بودجه‌ای این مناطق نیز برآورد کنیم.
 
وی تأکید کرد: حوزه بودجه و حوزه مالی باید یک برش بودجه‌ای به ما ارائه دهد که بتوانیم آن را به‌تفکیک از داخل بودجه کل شهر و اعتبارات کلی جدا کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه در روز‌های گذشته پارک‌های محوری در مناطق حاشیه‌ای مانند مناطق ۲ و ۳ و ۴ افتتاح شده است، افزود: در شرایط کنونی آنچه بیشترین درگیری را برای توسعه مناطق حاشیه‌ای ایجاد می‌کند، پدیده مهاجرت است.


حاشیه شهر مشهد امروز کانون مهم مهاجرپذیری است

فیضی گفت: مهاجرت از روستا‌ها به حاشیه‌شهر و مهاجرت از متن شهر به حاشیه‌شهر این پهنه‌ها را درگیر کرده است؛ مشهد اگر مهاجرپذیر است، حاشیه‌شهر نیز به‌دلایلی از جمله ارزانی مسکن و زمین، مهاجر‌پذیری بیشتری دارد. وی اظهار کرد: بنابراین هرچه تلاش کنیم شاید به‌لحاظ کمی نتوانیم سرانه‌ها را به‌خوبی ارتقا دهیم؛ وقتی مهاجر وارد می‌شود، جمعیت افزایش می‌یابد و هرچه فضای سبز را افزایش دهیم شاید سرانه ارتقا نیابد، چون جمعیت زیاد می‌شود و تلاش ما در حقیقت با عنصری به‌نام مهاجرت خنثی می‌شود.


ایجاد فضای سبز بعد از ۵۰سال در مهریز

وی با اشاره به اجرای پروژه فضای سبز انتهای مهریز در منطقه ۶ مشهد، افزود: زمین پنج‌هکتاری انتهای خیابان معقول وجود داشت که از ابتدای شروع دوره شورای پنجم مذاکرات آن را با آستان‌قدس به‌عنوان مالک زمین آغاز کردیم؛ اینک دیوار اطراف این زمین برچیده شده است و همکاران ما در شهرداری در این پروژه مشغول کار هستند.
وی افزود: به‌جرئت می‌گویم در این محله در ۵۰سال گذشته هیچ‌کس ۵۰متر فضای سبز ایجاد نکرده بود، چون زمینی آنجا موجود نبود و فقط زمین مناسب موجود همین زمین بود که نیاز به پیگیری و مفاهمه و گفتگو داشت و با پیگیری شورای پنجم خوشبختانه امسال به‌ثمر نشست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->