جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

گفتگو با استاد نقاش مشهدی که پایه‌گذار نشست‌های هنری پیشکسوتان «قدیر» است

  • کد خبر: ۵۱۵۸۰
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
گفتگو با استاد نقاش مشهدی که پایه‌گذار نشست‌های هنری پیشکسوتان «قدیر» است
برگزاری مجازی نمایشگاه البته خوبی‌هایی هم داشت. در این نمایشگاه ۸۶ نفر شرکت کردند که حدود ۵۰۰ اثر شرکت داده شد. نمایشگاه در هیچ ساعتی تعطیلی نداشت و از آثار استقبال خوبی شد.
 
امیری|شهرآرانیوز، برای هنرمندان پیشکسوت این بیش از یک دل‌خوشی ساده است که شرایطی برای گرد هم آمدن داشته باشند. هنرمندان پیشکسوت مشهدی این دل‌خوشی ساده را دوست دارند و آن‌ را بهانه‌ای قرار داده‌اند برای اجرای برنامه‌هایی که اگر قرار بود برای برگزاری‌شان منتظر حمایت مسئولان باشند، هرگز فرصت اجرایش را نمی‌دیدند. ماجرای برگزاری نشست‌های هنری قدیر (به‌یاد استاد غدیر صباغیان، از پیشکسوتان نقاشی مشهد) به سال ۷۲ برمی‌گردد. حسین طالبی، از شاگردان استاد صباغیان، تصمیم می‌گیرد به‌یاد استادش، جمع پیشکسوتان هنرهای تجسمی را در مشهد زنده نگه دارد، از همین رو هر سال یک نشست و گردهمایی برگزار می‌کند.
 
 
گفت‌وگو با استاد نقاش مشهدی که پایه‌گذار نشست‌های هنری پیشکسوتان «غدیر» است
 
طالبی، از پیشکسوتان نقاشی در مشهد، متولد ۱۳۳۸ است که می‌گوید: «برای زنده نگهداشتن نام استادم این اجلاس‌ها را پایه‌ریزی کردم». آن‌طور که طالبی می‌گوید، در گردهمایی‌ای که هر سال چندبار به این واسطه برگزار می‌شد، غیر از پیشکسوتان، جوان‌ها هم حضور داشتند. این نشست‌ها تا پیش از کرونا مرتب برگزار می‌شده است و همین حالا هم در تدارک برگزاری نشستی در کوهسنگی مشهد هستند که شهرداری هم قرار است در این نشست آن‌ها را یاری دهد.
طالبی توضیح می‌دهد: از سال ۷۲ تا پیش از کرونا، یک‌هفته‌درمیان جلسه‌مان را برگزار می‌کردیم. با شروع کرونا هم فقط با تلفن و از راه دور حال یکدیگر را جویا می‌شویم. چیزی که سبب شد این نشست‌های ما هنوز هم ادمه‌دار باشد، حمایت‌های مدیرکل ارشاد در آن زمان، یعنی آقای جعفری، بود که سبب شد پایه‌های نشست‌های ما محکم شود. آن زمان ما را خیلی تشویق می‌کردند تا نشست‌ها را ادامه دهیم. حمایت‌های معنوی هم از طرف او بود. مثلا ما دیگر برای برگزاری نمایشگاه و ورک‌شاپ دغدغه‌ای نداشتیم و مسیر برایمان هموار بود.
 
 
گفت‌وگو با استاد نقاش مشهدی که پایه‌گذار نشست‌های هنری پیشکسوتان «غدیر» است
 
طالبی که تجربه برگزاری چندین سال نمایشگاه در خارج از کشور را دارد و مدیریت برگزاری نمایشگاه هفت‌شهر عشق در خراسان رضوی هم برعهده او بود، ادامه می‌دهد: تجربه برگزاری ۹۰ نمایشگاه و شرکت در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه دیگر کمک کرد تا در نشست‌های هنری‌مان برنامه‌هایی اجرا کنیم. برگزاری ورک‌شاپ یکی از این کارهاست که نتایج خوبی داشته است.
طالبی که در سال‌های گذشته ورک‌شاپ‌های برگزارشده را شماره‌گذاری کرده است، از برگزاری بیست‌وچهارمین ورک‌شاپ هنری در پارک ملت سخن می‌گوید: حدود ۲ ماه پیش ورک‌شاپ بزرگی در پارک ملت و در حوالی مجتمع فرهنگی و هنری امام‌رضا(ع) برگزار کردیم که آثار بسیار خوبی در آن تولید شد.
 
 
گفت‌وگو با استاد نقاش مشهدی که پایه‌گذار نشست‌های هنری پیشکسوتان «غدیر» است
 
آن‌گونه که طالبی می‌گوید، آن‌ها اکنون مجوز بیست‌و‌پنجمین ورک‌شاپ را هم در دست دارند که با همکاری شهرداری قرار است در بوستان کوهسنگی برگزار شود، اما به‌دلیل شدت‌گرفتن کرونا فعلا دست نگه داشته‌اند.
طالبی می‌گوید: فعلا عکس‌هایی در گروهی که در فضای مجازی به همین منظور تشکیل داده‌ام، ارسال کردم و از هنرمندان خواستم کارها را شروع کنند تا پس از آرام‌گرفتن کرونا به محیط کوهسنگی برویم و کارها را تمام کنیم.
این هنرمند پیشکسوت نقاشی تأکید می‌کند: ما معتقدیم فرهنگ و هنر در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.
آن‌گونه که طالبی می‌گوید، هر ورک‌شاپ که به‌واسطه جلسات هنری «قدیر» با هدف بزرگداشت و نکوداشت یکی از هنرمندان پیشکسوت استان، چه آن‌ها که در قید حیات هستند و چه آن‌ها که از دنیا رفته‌اند، برگزار می‌شود.
 
او همچنین از نمایشگاهی سخن می‌گوید که سال‌ها آن را برگزار می‌کرده و امسال ناچار شده است هفتمین دوره آن را به‌صورت مجازی برگزار کند. می‌گوید: برگزاری مجازی نمایشگاه البته خوبی‌هایی هم داشت. در این نمایشگاه ۸۶ نفر شرکت کردند که حدود ۵۰۰ اثر شرکت داده شد. نمایشگاه در هیچ ساعتی تعطیلی نداشت و از آثار استقبال خوبی شد.
این هنرمند که تجربه سال‌ها کار و تلاش، آثار او را در سال‌های گذشته متمایز کرده است، در معرفی آثارش می‌گوید: اکنون سبک کار من سوررئال است و به مکان‌های مهم و خاص به‌عنوان سوژه توجه می‌کنم که با ترکیب المان‌های مختلف به اثری خاص تبدیل می‌شوند. اکنون درحال رایزنی با میراث فرهنگی هستم تا باتوجه‌به محتوای کارها از آن‌ها حمایت کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->