شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم
سرخط خبرها

عبدالله: نباید به صلح نگاه منفعت‌طلبانه داشت

  • کد خبر: ۵۱۷۰۱
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
عبدالله: نباید به صلح نگاه منفعت‌طلبانه داشت
عبدالله عبدالله در نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه نباید به صلح نگاه منفعت‌طلبانه داشت گفت: ادامه جنگ بقای هیچ کسی را تضمین نمی‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز - «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، امروز شنبه (۱۵ آذر) در نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی این کشور، شروع به کار این کمیته را برای تقویت اجماع ملی گام موثر خواند.
 
وی گفت: براساس توافق‌نامه سیاسی، هیأت مذاکره‌کننده به دستورات و راهنمایی‌های کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی نیاز دارد.
 
عبدالله عبدالله، در نخستین نشست کمیته رهبری این شورا تأکید کرد که صلح به معنای بازگشت به گذشته نیست، اما به قربانی نیاز دارد و صلح باید عامل اتحاد همه باشد.
 
وی تصریح کرد که تا حد ممکن تلاش می‌کند، اجماع مردم تمثیل شود.
 
عبدالله عبدالله ادامه داد: دست‌یابی به صلح در این مرحله و فرصت تاریخی، به اجماع و وحدت ضرورت دارد و با حفظ نهاد‌های اساسی افغانستان و دستاوردها، خواست همه مردم است.
 
به گفته عبدالله، ادامه جنگ بقای هیچ کسی را تضمین نمی‌کند و تنها نابودی افغانستان را در قبال خواهد داشت.
 
عبدالله از شهروندان افغانستان از جمله مردمی که در مناطق تحت کنترل طالبان زند‌گی می‌کنند، خواست تا برای تأمین صلح «نقش اساسی» بازی کنند.
 
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین تاکید کرد که به صلح نباید نگاه منفعت‌طلبانه داشت.
 
عبدالله در نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی خشونت‌ها را مانع اصلی رسیدن به صلح خواند و گفت که این عامل سبب ناامیدی مردم شده است.
 
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین تاکید کرد که افغانستان بیش از هر زمان دیگر به اجماع و وحدت نیاز دارد.
 
وی تاکید کرد که پس از این، نشست‌های این شورا به‌صورت منظم برگزار خواهند شد.
 
عبدالله عبدالله افزود که تلاش بر این خواهد بود که در نشست‌های این شورا از تمام مردم افغانستان نمایندگی شود.
 
وی خاطرنشان کرد که رسیدن به صلح از همه طرف‌ها قربانی می‌خواهد.
 
عبدالله گفت: ما باید به توافق برسیم که نقشه راه ما برای رسیدن به صلح چیست؟ چرا که اکثریت مردم افغانستان خواستار صلح با عزت و دوامدار هستند و برقراری آتش‌بس خوسته مردم این کشور است.
 
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان خاطرنشان کرد که افغانستان برای رسیدن به صلح و ثبات نیازمند اجماع جهانی در حمایت از صلح در این کشور است.
 
عبدالله تاکید کرد: هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه یک تیم همه‌شمول است و نشان می‌دهد که افغانستان نسبت به گذشته یک افغانستان متفاوت است.
 
وی همچنین گفت: اراده سیاسی برای پایان جنگ به وجود آمده است. صلح به معنای بازگشت به گذشته نیست. آتش بس خواست اصلی همه مردم افغانستان است.
 
عبدالله عبدالله با قدردانی از تیم مذاکره طرف مقابل گفت که بدون موافقت صلح به این مرحله نمیتوانست دست پیدا کند.
 
وی با اشاره به عدم حضور گلبدین حکمتیار و صلاح‌الدین ربانی در نشست امروز تاکید کرد که این افراد حامی صلح هستند.
 
عبدالله بار دیگر تاکید کرد که شورای عالی مصالحه ملی بر اساس منافع ملی مردم ایجاد شده و مالکیت روند صلح از آن مردم افغانستان است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آزادی زندانیان طالبان متاسفانه تبعات منفی داشته، اما یک اقدام برای رسیدن به صلح بوده است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->