آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد
سرخط خبرها

عبدالله: از فردا مذاکرات صلح با طالبان جدی‌تر آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۵۲۰۸۸
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
عبدالله: از فردا مذاکرات صلح با طالبان جدی‌تر آغاز می‌شود
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که از فردا مذاکرات صلح در دوحه جدی‌تر آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - عبدالله عبدالله امروز (سه شنبه ۱۸ قوس/ آذر) در یک نشست مطبوعاتی در کابل گفت: مذاکرات روی برنامه گفت‌وگو‌های صلح میان هیئت دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دو روز گذشته در دوحه جریان داشته است.

 

عبدالله افزود که از فردا چهارشنبه مذاکرات صلح میان هیئت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان جدی‌تر آغاز می‌شود تا صلح در کشور تجربه گردد.

 

وی با انتقاد از ادامه جنگ و خشونت توسط طالبان گفت که یکی از خواسته‌های مردم افغانستان قطع جنگ و خشونت است و ادامه خشونت در جریان مذاکرات سؤالات زیاد را برای مردم افغانستان خلق کرده است.

 

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: ما باید در قبال سرنوشت مردم افغانستان احساس مسئولیت کرده و به خواست مردم مبنی بر داشتن افغانستان صلح‌آمیز لبیک بگوییم.

 

وی با بیان اینکه تأمین صلح تفکر صلح‌آمیز می‌خواهد، افزود که از طالبان توقع دارد تا برای موفقیت فرایند صلح قدم‌های بزرگ بردارند، دست از جنگ و خشونت برداشته و تن به آتش‌بس دهند.

 

عبدالله عبدالله تأکید کرد: ما به طالبان اطمینان می‌دهیم که از تأمین آتش‌بس پیشیمان نخواهند شد.

 

گفتنی است که نزدیک به سه ماه قبل مذاکرات میان هیئت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه قطر آغاز شد، اما دو طرف تاکنون فقط توانسته اند روی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->