اولین اطلاعات رسمی از گلکسی S26 سامسونگ منتشر شد چطور بفهمیم یک ویدیو یا عکس، واقعی است یا ساخته‌شده با هوش مصنوعی؟ + آموزش ساخت بزرگ‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی باهمکاری انویدیا و اوراکل تأثیر ماه کامل بر کیفیت خواب انسان، واقعیت علمی یا باور عامیانه؟ ناتینگ فون 3a لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت آمریکایی‌ها می‌خواهند دسترسی نوجوانان به هوش مصنوعی را ممنوع کنند اپل از چندسال دیگر دکمه‌های آیفون را کاملا متحول می‌کند مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند!
سرخط خبرها

اجبار فرهنگ‌ساز

  • کد خبر: ۵۱۷۷۸
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
اجبار فرهنگ‌ساز
مهدی غیبی - کارشناس فناوری اطلاعات
کرونا در کنار همه معایب، مزیت مهمی داشت و آن اینکه استفاده از بستر خدمات غیرحضوری را در همه حوزه‌ها گسترش داد و به نوعی باعث فرهنگ‌سازی شد، به‌طوری‌که در حوزه خرید‌های اینترنتی و خدمات دهی برخط به‌شکل عام، مدارس و به‌صورت خاص، فروشگاه‌ها ورود پیدا کردند و سطح آگاهی و استقبال مردم هم بالارفت.

برای ارائه چنین خدماتی در دوره اول قرنطینه، مشکلات زیادی وجود داشت. اگرچه در دوره دوم، سهولت خرید‌های اینترنتی افزایش یافت، فرصت‌ها و تهدید‌هایی هم در این شیوه بازار وجود دارد. فرصت این است که چنین خرید و فروشی به کاهش رفت‌وآمد‌های شهری غیرضروری، کاهش بخشی از هزینه‌های فروشگاه‌داری و شفافیت در حوزه پرداخت‌ها کمک می‌کند. اما تهدید‌هایی که با آن مواجه خواهیم بود نخست مربوط به کیفیت کالاهاست. ضرورت افزایش توان دستگاه‌های نظارتی برای برطرف‌کردن مشکلاتی همچون سطح انتظارات و شکایت خریداران، بی‌قانونی یا بدتعهدی فروشندگان و تبلیغات نادرست، مواردی است که باید برای آن فکری کرد. در حوزه نظارت، قوانین حوزه پرداخت و پیگیری شکایت‌ها باید توسعه پیدا کند و مناسب‌سازی شود که خلأ کنونی است.

از این پس رقابت فروشگاه‌ها یا عرضه‌کنندگان برخط بر سر نحوه ارائه خدمات و کالا‌ها به بهترین شکل است. به عنوان نمونه بر سر نحوه ارسال کالا‌ها رقابت خواهند کرد. اینکه در چه مدتی به نیاز مشتری پاسخ می‌دهند، چه بسته‌بندی‌ای خواهند داشت، چه مزیت‌هایی برای خریدار در نظر می‌گیرند و مواردی از این قبیل، اهمیت زیادی دارد که به تدریج به‌عنوان مطالبه شهروندان از نحوه خرید، خود را نشان می‌دهد؛ مواردی که برخی فروشگاه‌های بزرگ به‌سراغش رفته و باشگاه مشتریان راه انداخته و امتیازاتی برای مشتریان ویژه درنظر گرفته‌اند.

درمجموع شیوع این بیماری سبب شد فعالیت‌های میدانی و حضوری فروشندگان به‌شدت کاهش پیداکند و مشاغل خانگی رونق پیدا کنند؛ زیرا با این روش فروش لازم نیست حتما یک فروشگاه بزرگ در نقطه خاص شهر داشته‌باشید. همچنین زمان کار طولانی تا پاسی از شب کاهش پیدا کرده و حضور بیشتر درکنار اعضای خانواده را امکان‌پذیرتر می‌کند. درصورت ریشه‌کن شدن کرونا شاید این رویه خرید تاحدود ۱۰ درصد کاهش پیداکند، اما هرگز به سبک زندگی قبل برنخواهد گشت؛ در بخش‌هایی رشد جدی خواهد داشت و تحولات مهمی در حوزه فروش ایجادخواهدکرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->