جزئیات لیست شدن توکن بلوم (Blum) + قیمت و آموزش برداشت قطع اینترنت در جریان جنگ، ۲۴۰۰ مگاوات از بار شبکه برق ایران را کاهش داد انکر درباره خطر انفجار ۵ پاوربانکش هشدار جهانی صادر کرد فیسبوک از عکس‌های خصوصی مردم برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده می‌کند تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه الکامپ در آینده اعلام می‌شود ایلان ماسک کارمند ایرانی شرکت تسلا را اخراج کرد + علت هک بیش از صد سایت فعال رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری ابابیل+تصاویر هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اینترنت بین‌الملل در تمام اپراتور‌ها وصل شد (۴ تیر ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در «محور مالی و اقتصادی» نخستین لیگ خلاقیت کلان‌شهر‌ها رتبه دوم را کسب کرد اطلاعیه جدید نوبیتکس | همه چیز را به حالت عادی برمی گردانیم حملات سایبری ایران در کمین آمریکا و اسرائیل استفاده از واتساپ روی تمام دستگاه‌های مجلس نمایندگان آمریکا ممنوع شد زمان رفع محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل بعد از آتش‌بس میان ایران و رژیم صهیونیستی ویدئو انفجار ورودی زندان اوین، غیرواقعی و ساختۀ هوش مصنوعی است! + عکس دارایی‌های رمزارزی صرافی‌ها به کیف‌پول‌های سرد منتقل شد | امکان برداشت رمزارز وجود ندارد مکالمه نامحدود و رایگان تلفن ثابت تا پایان تیرماه ۱۴۰۴
سرخط خبرها

اجبار فرهنگ‌ساز

  • کد خبر: ۵۱۷۷۸
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
اجبار فرهنگ‌ساز
مهدی غیبی - کارشناس فناوری اطلاعات
کرونا در کنار همه معایب، مزیت مهمی داشت و آن اینکه استفاده از بستر خدمات غیرحضوری را در همه حوزه‌ها گسترش داد و به نوعی باعث فرهنگ‌سازی شد، به‌طوری‌که در حوزه خرید‌های اینترنتی و خدمات دهی برخط به‌شکل عام، مدارس و به‌صورت خاص، فروشگاه‌ها ورود پیدا کردند و سطح آگاهی و استقبال مردم هم بالارفت.

برای ارائه چنین خدماتی در دوره اول قرنطینه، مشکلات زیادی وجود داشت. اگرچه در دوره دوم، سهولت خرید‌های اینترنتی افزایش یافت، فرصت‌ها و تهدید‌هایی هم در این شیوه بازار وجود دارد. فرصت این است که چنین خرید و فروشی به کاهش رفت‌وآمد‌های شهری غیرضروری، کاهش بخشی از هزینه‌های فروشگاه‌داری و شفافیت در حوزه پرداخت‌ها کمک می‌کند. اما تهدید‌هایی که با آن مواجه خواهیم بود نخست مربوط به کیفیت کالاهاست. ضرورت افزایش توان دستگاه‌های نظارتی برای برطرف‌کردن مشکلاتی همچون سطح انتظارات و شکایت خریداران، بی‌قانونی یا بدتعهدی فروشندگان و تبلیغات نادرست، مواردی است که باید برای آن فکری کرد. در حوزه نظارت، قوانین حوزه پرداخت و پیگیری شکایت‌ها باید توسعه پیدا کند و مناسب‌سازی شود که خلأ کنونی است.

از این پس رقابت فروشگاه‌ها یا عرضه‌کنندگان برخط بر سر نحوه ارائه خدمات و کالا‌ها به بهترین شکل است. به عنوان نمونه بر سر نحوه ارسال کالا‌ها رقابت خواهند کرد. اینکه در چه مدتی به نیاز مشتری پاسخ می‌دهند، چه بسته‌بندی‌ای خواهند داشت، چه مزیت‌هایی برای خریدار در نظر می‌گیرند و مواردی از این قبیل، اهمیت زیادی دارد که به تدریج به‌عنوان مطالبه شهروندان از نحوه خرید، خود را نشان می‌دهد؛ مواردی که برخی فروشگاه‌های بزرگ به‌سراغش رفته و باشگاه مشتریان راه انداخته و امتیازاتی برای مشتریان ویژه درنظر گرفته‌اند.

درمجموع شیوع این بیماری سبب شد فعالیت‌های میدانی و حضوری فروشندگان به‌شدت کاهش پیداکند و مشاغل خانگی رونق پیدا کنند؛ زیرا با این روش فروش لازم نیست حتما یک فروشگاه بزرگ در نقطه خاص شهر داشته‌باشید. همچنین زمان کار طولانی تا پاسی از شب کاهش پیدا کرده و حضور بیشتر درکنار اعضای خانواده را امکان‌پذیرتر می‌کند. درصورت ریشه‌کن شدن کرونا شاید این رویه خرید تاحدود ۱۰ درصد کاهش پیداکند، اما هرگز به سبک زندگی قبل برنخواهد گشت؛ در بخش‌هایی رشد جدی خواهد داشت و تحولات مهمی در حوزه فروش ایجادخواهدکرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->