نمونه ارتقایافته ماهواره کوثر آماده پرتاب می‌شود واکنش ایلان ماسک به اضافه‌شدن گراک به تلگرام: هنوز قراردادی امضا نشده است! گوگل: برای حل مشکل خالی‌شدن سریع باتری در اندروید اینستاگرامتان را آپدیت کنید! آپدیت جدید هوش مصنوعی دیپ‌سیک منتشر شد (۸ خرداد ۱۴۰۴) ایلان ماسک پایان مأموریتش در دولت ترامپ را رسماً اعلام کرد کدام بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۴ بیشترین کاربران را داشته‌اند؟ + جدول پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ عکس‌های سه‌بعدی اینستاگرام به هدست‌های Meta Quest می‌آیند استخراج قانونی رمزارز فقط در زمان‌های غیرپیک مجاز است هوش مصنوعی گراک تاچندماه دیگر به تلگرام اضافه می‌شود + فیلم وزیر ارتباطات: باید معیشت مردم در افزایش تعرفه اینترنت مدنظر قرار بگیرد هوش مصنوعی در آینده وردپرس نقش محوری خواهد داشت مالکیت رمزارز‌ها در سال ۲۰۲۵ افزایش چشمگیری یافته است اپ گوگل در زبانه‌ای جدید تصاویر موضوعی نمایش می‌دهد همه چیز درباره فصل سوم سریال The Last of Us: زمان پخش، بازیگران و خلاصه داستان ترامپ به دلیل سفرنکردن تیم کوک به عربستان برای اپل تعرفه ۲۵ درصدی وضع کرد مناطق آزاد سایبری چیست؟ | اینترنت بدون فیلتر برای عده‌ای خاص! کدام برند بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ را داشت؟ نتیجه نظرسنجی در بریتانیا: حدود ۷۰ درصد جوانان پس از استفاده از شبکه‌های اجتماعی احساس بدی دارند شعار الکامپ ۱۴۰۴ مشخص شد: «سرمایه‌گذاری هوشمند و توسعه پایدار» انتقال خدمات بانکی و سلامت به بستر سکو‌های داخلی تا سال ۱۴۰۷
سرخط خبرها

محتوا چگونه هویت برند شما را شکل می‌دهد؟

  • کد خبر: ۵۵۵۹۴
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
محتوا چگونه هویت برند شما را شکل می‌دهد؟
به نظر شما بازاریابی محتوایی چطور به افزایش آگاهی از یک برند کمک می‌کند و مزیت‌ها و ویژگی‌های آن چیست؟
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - یک تصویر قرمز قرمز را تصور کنید که چند خط سفید و مورب روی آن کشیده است. نخستین حدسی که از این تصویر در ذهن شما شکل می‌گیرد چیست؟ به احتمال زیاد، شما هم مانند بسیاری از مردم جهان به برند کوکاکولا فکر کرده اید. قدرت برند بزرگی مثل کوکاکولا درست همین است، در واقع، آگاهی از برند این غول نوشابه سازی چنان بزرگ است که نام و رنگ لوگوی او شما را به یاد این نوشیدنی‌ها می‌اندازد. بسیاری از صاحبان مشاغل رؤیای چنین هویت برندی را در سر دارند و برای رسیدن به آن، یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که استفاده می‌کنند بازاریابی محتوایی است. به نظر شما بازاریابی محتوایی چطور به افزایش آگاهی از یک برند کمک می‌کند و مزیت‌ها و ویژگی‌های آن چیست؟
 

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند به میزان شناخت مردم از یک برند گفته می‌شود زمانی که مخاطب با نام، لوگو یا سایر مؤلفه‌های آن روبه رو می‌شود. آگاهی از برند نخستین مرحله از سفر مشتری به سوی خرید است و تا زمانی که این میزان به حد قابل قبولی نرسد، فروش و درآمدی در کار نخواهد بود. کسب وکار‌های مختلف تلاش می‌کنند آگاهی از برند خود را در بین مخاطبان هدفمند و از پیش تعیین شده افزایش دهند. برخلاف کوکاکولا یا بنز که بیشتر مردم آن‌ها را می‌شناسند، یک مجموعه تولیدکننده ابزار صخره نوردی برای عموم ناشناخته است، اما ممکن است در میان ورزشکاران این رشته شهرت خوبی داشته باشد. حتی این برند‌های تخصصی هم می‌توانند آگاهی از برند خود را از بین همین مخاطبان حرفه‌ای فراتر ببرند. به این فکر کنید که وقتی دوستان یک صخره نورد حرفه‌ای قصد خرید کالایی ارزشمند را برای رفیق خود داشته باشند چطور باید از کم و کیف یک برند آگاه شوند.
 

بازاریابی محتوایی چطور آگاهی از برند شما افزایش می‌دهد؟

بازاریابی محتوایی رساندن محتوا به مخاطب است در هرجایی او حضور دارد، و از طریق آن نیازی از او برطرف می‌شود. با همین تعریف خیلی خلاصه شده و یک خطی، به سراغ مزیت‌ها و روش‌های استفاده از بازاریابی محتوایی در افزایش آگاهی از یک برند می‌رویم.
 

۱. بازاریابی محتوایی بهترین روش داستان گویی است

جای هیچ شک و تردیدی نیست که داستان گویی ابزاری حیرت انگیز در بازاریابی است. ما عاشق شنیدن داستان‌ها و به اشتراک گذاشتن آن‌ها هستیم. در حقیقت، داستان‌ها و روایت‌ها ما انسان‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌کنند. اگر می‌خواهید یک برند موفق داشته باشید، باید به شکلی با مخاطب خود ارتباط بگیرید. اگر برای این مرتبط شدن می‌خواهید داستان کسب وکار خود، اهداف یا آنچه را می‌خواهید عرضه کنید بازگو کنید، در واقع سراغ بازاریابی محتوایی را گرفته و در مسیر آگاهی از برند قدم برداشته اید.
 

۲. بازاریابی محتوایی برند شما را متمایز می‌کند

یک برند قدرتمند یک برند متفاوت است. برند شما چه مزیت رقابتی خاصی دارد؟ همین مزیت را به محتوا تبدیل کنید و با استفاده از قالب‌های محتوایی مانند ویدئو، متن یا تصویر، در لحظه درست در جای درست قرار بگیرید. اما مزیت رقابتی همیشه قیمت کمتر یا ارائه یک خدمت بی همتا نیست. یک محتوای خلاق نیز می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند. بسیاری از برند‌ها با این روش، یعنی محتوای خلاق، بسیاری از ضعف‌های خود را پنهان می‌کنند و خیلی زود سرآمد رقبای خود می‌شوند. بازی پوکمون و فناوری واقعیت افزوده آن را به خاطر دارید؟ یک ایده خلاق به اضافه به خدمت گرفتن فناوری، یک برند را خیلی زود به قله صنعت خود رساند، روشی که بدتر برند معتبر ایکیا نیز از آن بهره گرفت و نتایج قابل قبولی کسب کرد. معجزه استفاده از بازاریابی محتوایی درست به همین روش است.
 

۳. بازاریابی محتوایی به هویت برند‌ها ارزش اضافه می‌کند

ارزش‌های نهایی یک برند از مجموع باورها، رویکرد‌ها و اهداف یک مجموعه به دست می‌آید، اما یک برند چه ارزش‌هایی به مشتریان خود ارائه می‌کند؟ پیامی که از طرف برند به مشتری ارائه می‌شود می‌تواند با روش‌های بازاریابی محتوایی منتقل شود. فرض کنید می‌خواهید برند خود را هنرمند و خلاق معرفی کنید. برای این کار سراغ مشتریان خود بروید و از آن‌ها بپرسید برند شما را چطور دیده اند یا چه تجربه‌ای کسب کرده اند. اگر مسیر را درست تعریف کرده باشید، زیبایی شناسی و خلاقیت نکاتی هستند که مشتریان شما به آن اشاره خواهند کرد. همین روایت‌ها را برای دیگران منتشر کنید. با بازاریابی محتوایی می‌توانید ارزش و پیام اصلی برند خود را به راحتی با مخاطب به اشتراک بگذارید و هویت برند خود را تقویت کنید. هیچ روش دیگری در این راه شما را چنین یاری نخواهد کرد.
 

۴. بازاریابی محتوایی برند را در ذهن ماندگار می‌کند

متمایز بودن همیشه کافی نیست. علاوه بر این، باید در ذهن مخاطب هم باقی بمانید. اگر ماندگاری کمی در حافظه مخاطب داشته باشید، یک برند همیشه فراموش شده ایجاد کرده اید. هیچ چیز مثل یک داستان خوب در خاطره‌ها حفظ نخواهد شد و هیچ روشی مثل بازاریابی محتوایی قدرت روایتگری ندارد.
 
از سوی دیگر، ارائه مکرر محتوای ارزشمند پیوندی ناگسستنی میان برند و مخاطبان ایجاد خواهد کرد. تصور کنید یک برند کفش در اختیار دارید. افراد و مخاطبان هدف شما ممکن است پرسش‌های زیادی درباره این صنعت داشته باشند. می‌خواهند بدانند چطور کفش مناسب انتخاب کنند، ویژگی‌های کفش مناسب چیست یا تاریخچه این پوشیدنی‌ها به کجا می‌رسد. اگر برای وبلاگ خود سئوی مناسبی ترتیب داده باشید، صفحه‌های گوگل مخاطبان زیادی را به شما می‌رسانند. کمی بعد، به پاسخ نامه نیاز‌های مشتری تبدیل می‌شوید. اکنون کافی است برند خود را هنگام نیاز، برابر چشم مخاطب قرار دهید و مطمئن باشید هویت برند شما حتی در ناخودآگاه مشتری حک شده است.
 

 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->