فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش بهزیستی کشور به ماجرای خودکشی دختر ۱۵ ساله مشهدی

  • کد خبر: ۵۱۸۰۲
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
  • ۱
واکنش بهزیستی کشور به ماجرای خودکشی دختر ۱۵ ساله مشهدی
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور: خودکشی کودکان در مراکز بهزیستی بسیار کم و استثنائی است، اما همین یک موردی هم که اتفاق افتاده، نباید پیش بیاید. برای ما بسیار اهمیت دارد تا از بروز حتی یک مورد از این اتفاقات هم جلوگیری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره خودکشی دختر ۱۵ساله مشهدی در یکی از مراکز بهزیستی استان اظهار کرد: هفته گذشته از خودکشی یکی از دخترانی که در خانه سلامت دخترانِ در معرض آسیب نگهداری می‌شد، باخبر شدیم.

 

وی با اشاره به اینکه این دختر پیش از این یک بار پذیرش شده بود و بعد از آن مجددا نزد خانواده‌اش برگشته بود، افزود: خانواده این دختر صلاحیت لازم را برای نگهداری از فرزندانشان نداشتند. چراکه پدر خانواده در زندان و مادر خانواده معتاد بود و به همین دلیل دختر از خانه فرار کرده بود و مجدد وارد خانه سلامت دختران در معرض آسیب شد.

 

فرید با تاکید بر اینکه نه تنها این دختر، بلکه تمامی کودکان و نوجوانانی که در مراکز نگهداری می‌شوند دارای حکم قضایی هستند، افزود: این که در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر این که خانواده قصد دیدار با فرزندشان را داشتند، اما از طرف مرکز بهزیستی این اجازه صادر نشده بود، کذب است. چراکه هیچ تمایلی برای دیدار با فرزند از طرف خانواده وجود نداشت.

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بعد از وقوع این حادثه، بررسی‌های لازم از سوی دادستان مشهد و سازمان بهزیستی انجام شد، ادامه داد: در همان ابتدا اعلام کردیم که اگر قصوری از سوی نیروهای بهزیستی صورت گرفته باشد، برخورد لازم را با آن‌ها می‌کنیم. البته هنوز نظر دادستانی درباره علت ماجرا مشخص نشده است.

 

وی درباره چرایی وقوع چنین حوادثی در مراکز سازمان بهزیستی تصریح کرد: افرادی که وارد مراکز می‌شوند، اکثراً در خانواده‌های در معرض آسیب بزرگ شده‌اند. مخصوصاً کودکانی که وارد خانه‌های سلامت می‌شوند، خانواده‌های صددرصد دچار آسیب دارند و به همین دلیل کودک تحت مشکلات و استرس‌های زیاد قرار دارد.

 

فرید درباره اقدامات سازمان بهزیستی برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی در مراکز گفت: در مراکز بهزیستی که از فرزندان دچار آسیب نگهداری می‌شود، خدمات مشاوره و مددکاری را در نظر گرفته ایم که علاوه بر ارائه مشاوره، پیگیری مستمری درباره شرایط روانی و اجتماعی فرزندان بهزیستی داشته باشند تا بتوانیم از تکرار بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خودکشی کودکان در مراکز بهزیستی بسیار کم و استثنائی است، اما همین یک موردی هم که اتفاق افتاده، نباید پیش بیاید. برای ما بسیار اهمیت دارد تا از بروز حتی یک مورد از این اتفاقات هم جلوگیری کنیم.

 

فرید گفت: خانواده دختر نوجوانی که خودکشی کرده، دو فرزند ۸ساله و ۳ساله هم دارند که این دو کودک در مرکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می‌شوند.

 

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
ساعت خواب بهزبستي عين زندانه
اتفاقا روانشناسي در أمريكا با انگ افسرده رواني زدن و قرص اعصاب خودكشي جوانان أمريكا را چهل برابر كرده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->