در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی «توس» و آرامگاه فردوسی تا نوروز ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۵۲۱۱۶
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی «توس» و آرامگاه فردوسی تا نوروز ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد گفت: تا نوروز سال ۱۴۰۰ بیشتر پروژه‌های عمرانی‌ای که در معرض دید گردشگر و بازدیدکننده قرار دارد، از سه‌راه فردوسی تا آرامگاه، به بهره‌برداری خواهد رسید و کارگاه‌های عمرانی برچیده خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدمسعود ریاضی در حاشیه بازدید چندتن از اعضای شورای شهر و مدیران شهری از مجموعه جلوخان آرامگاه فردوسی و مسیر کهن‌دژ، از برگزاری جشنواره نورپردازی، ویژه نوروز ۱۴۰۰ در جلوخان آرامگاه فردوسی خبر داد و افزود: تحقق و اجرایی شدن این‌پروژه نیازمند اقداماتی در پردیس توس است که کار‌های عمرانی آن اجرا خواهد شد.

وی گفت: تا نوروز سال آینده درگیر کرونا هستیم، ولی درعین‌حال، در باقی‌مانده این‌دوره از مدیریت شهری و پس از عید نوروز، بیشتر به سمت برگزاری رویداد‌ها و مناسبت‌ها و برنامه‌های فرهنگی خواهیم رفت؛ البته این‌رویکرد به معنای تعطیلی پروژه‌های عمرانی نیست.
وی با اشاره به مدنظر بودن عبور تراموا از بولوار شاهنامه در طرح تفصیلی گفت: این‌مسیر بیشتر منظور گردشگری دارد، ولی به عنوان یک مُد حمل‌ونقلی در طرح تفصیلی مشهد، حدفاصل میدان فردوسی تا آرامگاه فردوسی مورد بحث قرار گرفته است.

ریاضی درباره کهن‌دژ نیز افزود: این‌بنای هزارساله نیاز به مرمت جدی دارد و اگر طرح و نقشه داشته باشد و میراث فرهنگی نیز پای کار بیاید، مدیریت شهری مشهد تمایل دارد در این‌زمینه مشارکت داشته باشد.


انجام وظیفه، بیشتر از وظیفه مدیریت شهری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز با تأکید بر اینکه مدیریت شهری مشهد در ۳ سال و نیم گذشته بیش از وظیفه قانونی خود در محدوده توس فعالیت کرده است، تصریح کرد: ما نشان دادیم و ثابت کردیم که در حوزه توس، پای کار هستیم و اکنون دیگردستگاه‌های متولی نیز باید پای کار بیایند تا اقدامات مفیدتر و مؤثرتری داشته باشیم.

محمدهادی مهدی نیا با اشاره به الحاق بخشی از روستا‌ها و پهنه‌های محدوده تاریخی توس به محدوده شهر مشهد، اظهار کرد: زمانی که یک بافت وارد محدوده شهری می‌شود، ساکنان آن محدوده انتظار دارند که خدماتی در سطح شهر دریافت کنند، ولی متأسفانه به دلیل طولانی شدن فرایند تهیه و تصویب طرح‌ها، مدیریت شهری نتوانسته است خواسته‌های بحق مردم ساکن را پاسخ دهد. وی از وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و معماری و استانداری خراسان‌رضوی خواست هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف طرح راهبردی توس و طرح تفصیلی این‌محدوده اقدام کنند تا شهرداری بتواند به استناد این‌طرح‌های مصوب، پاسخ‌گوی نیاز‌های شهروندان ساکن باشد.


واقعیت‌ها را در طرح تفصیلی توس ببینیم

همچنین عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با اشاره به طرح تفصیلی توس گفت: این‌طرح سال‌ها قبل ابلاغ شده و امروز بحث تغییر محدوده آن، از جمله ۲ قسمت ساخته‌شده، مطرح است.
احمد نوروزی با تأکید بر اینکه این‌تغییر به معنی رها کردن بیشتر محدوده‌هاست، گفت: تمامی این‌اراضی دارای مالک است و نباید فضایی را بلاتکلیف به حال خود رها کنیم. این‌بلاتکلیفی دستاوردی جز ساخت‌وساز‌های غیرمجاز که اینک هم شاهد آن هستیم، نخواهد داشت.

وی افزود: امروز برای تغییر شرایط یک محدوده بسیار کوچک، صد‌ها میلیارد تومان پول نیاز داریم؛ پس بهتر است که برای اراضی برنامه داشته باشیم و طرحی متناسب با مجموعه توس را تهیه و اجرایی کنیم.
او تأکید کرد: واقعیت موجود را باید ببینیم و از آن درس بگیریم، ولی متأسفانه همچنان اشتباه‌ها را تکرار می‌کنیم و همین مسئله سبب شده است فرصت‌های بسیار زیادی را از دست بدهیم.
نوروزی تصریح کرد: بهتر است طرحی را که تصویب شده است حفظ کنیم و براساس آن مانع انجام هرگونه تخلف احتمالی شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->