چگونه دوچرخه، نمی‌ذاره چرخ اقتصاد بچرخه؟ | چوب دوچرخه، لای چرخ اقتصاد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) | پیکاپ فوتون ۶۰ میلیون تومان ریزش کرد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) | ری‌را از یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان گذشت قیمت سکه پارسیان امروز چقدر است؟ (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) + جدول احتمال افزایش سن ورود به دانشگاه‌های تربیت معلم؛ منتظر رأی شورای عالی انقلاب فرهنگی خراسان رضوی، قطب تأمین تخم‌مرغ کشور | تولید روزانه ۴۶۰ تن و مازاد ۴۰ درصدی برای صادرات گوشت گوساله در مشهد باز هم گران شد | سینه مرغ از ۲۰۰ هزار تومان فراتر رفت (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) خراسان رضوی مجوز استخدام ۵۵۰ نیروی جدید را دریافت کرد | طی ۲ ماه آینده برای نیرو‌های شرکتی تصمیم‌گیری می‌شود قیمت انواع سکه در طرح پیش‌فروش در مرکز مبادله چقدر است؟ (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌فروش سکه با استقبال بی‌سابقه؛ سامانه دچار اختلال شد | تمدید مهلت ثبت سفارش تا فردا (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: تعاونی‌های استان باید توان رقابت واقعی با بخش خصوصی را پیدا کنند پیش‌بینی برداشت ۹۵ هزار تنی گوجه‌فرنگی در مشهد رشد شارپی بورس با صعود ۵۲ هزار واحدی شاخص کل | بورس کانال ۲.۶ میلیونی را پس گرفت (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) رکورد تاریخی قیمت طلا‌ی جهانی شکسته شد (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) آیا نیرو‌های زیر دیپلم در طرح ساماندهی تبدیل وضعیت می‌شوند؟ افزایش تردد تجاری از مرز لطف‌آباد خراسان رضوی با ترکمنستان طی ۵ ماه نخست سال جاری قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) | افزایش قیمت سکه با موتور اونس جهانی فردا (۱۸ شهریور) قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام می‌شود اعتراض ۴.۸ درصد یارانه بگیران حذف شده است ثبت‌نام نمایشگاه پاییزه ۱۴۰۴ در مشهد آغاز شد نوسان محدود دلار در مشهد | دلار نقدی تهران در کانال بالاتر (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) شورای عالی کار برای بازنگری دستمزد درخواست برگزاری جلسه فوری کرد قیمت طلا در مشهد رشد کرد (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) افزایش ۱۰ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌های خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۴ شروع پیش‌فروش سکه از امروز (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) | امکان فروش دوباره به بانک مرکزی قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) | کدو و بادمجان چند؟ دسته‌چک از امروز با شرایط جدید صادر می‌شود (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) + جزئیات عرضه سه محصول ایران‌خودرو در بورس کالا قطعی شد (۱۷شهریور۱۴۰۴) + جزییات آغاز پرداخت وام ۵۰۰ میلیونی قرض‌الحسنه از شنبه آینده (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) + شرایط
سرخط خبرها

تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟

  • کد خبر: ۵۲۳۲۲
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟
در این گزارش قصد داریم تفاوت میان ترمز عقب با ترمز جلو را بررسی کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از مواقع پیش آمده که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده باشیم و از خرابی ترمز عقب خودرو مطلع شویم، اما ندانیم که فرق ترمز عقب با جلو در چیست؟

بسیاری در پاسخ به این سوال می‌گویند قطعا تنها تفاوت آن‌ها در این است که ترمز‌های جلو در جلو خودرو و ترمز‌های عقب در عقب خودرو قرار دارند، اما این پاسخ کاملاً گمراه کننده است. مقایسه ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب با اصطکاک و گرما ارتباط دارد.

ترمز‌های جلو در مقابل ترمز‌های عقب
از دیدگاه فیزیک، ترمز‌های اتومبیل برای تبدیل انرژی جنبشی وسیله نقلیه در حال حرکت به انرژی گرمایی، از طریق اصطکاک طراحی شده اند. نتیجه این تبدیل انرژی، باعث توقف ماشین و گرمای حاصل به محیط منتقل می‌شود. اینجاست که تفاوت عمده این ۲ ترمز خود را نشان می‌دهد که آن مقدار گرمای تولید شده است.

با نگاهی به ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب، به ویژه اندازه و وزن روتور‌های ترمز، کولیس‌های ترمز و سطح لنت ترمز متوجه می‌شویم که ترمز‌های جلو نسبت به ترمز‌های عقب بسیار سنگین‌تر هستند و این باعث می‌شود بتوانند ترمز‌های عقب را بگیرند.
 
اما چرا ترمز‌های جلو نیاز به کنترل گرمای بسیار بیشتری دارند؟. هنگامی که به جلو حرکت می‌کنید و ترمز می‌گیرید، مرکز ثقل خودرو به جلو حرکت می‌کند و وزن و حرکت بیشتری را بر روی لاستیک‌های جلو می‌گذارد؛ بنابراین لاستیک‌های جلو کشش بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند نیروی ترمز بیشتری را متوقف کنند تا ماشین متوقف شود. از آنجا که ترمز‌های جلویی تا ۷۵ درصد نیروی توقف خودرو را ایجاد می‌کنند، در ترمزگیری شدید بیش از ۵۰۰ درجه فارنهایت گرما تولید می‌کنند.

این امر توسعه چند ویژگی مشترک طراحی را ضروری کرده است. فشار هیدرولیکی بالا، تقسیم شده توسط سیلندر اصلی، نیروی توقف بیشتری را ایجاد می‌کند. از طرفی کولیس‌های ترمز بزرگتر و چند پیستونی نیروی توقف بیشتری را نیز ایجاد می‌کنند. سطح لنت ترمز بیشتر باعث افزایش اصطکاک می‌شود و مواد لنت ترمز نیز اصطکاک را افزایش می‌دهد.

روتور‌های ترمز با قطر بزرگ‌تر برای گشتاور توقف بیشتر، روتور‌های ترمز ضخیم‌تر در دما‌های بالا شکل خود را حفظ می‌کنند. روتور‌های ترمز هواکش سریع‌تر گرما را پراکنده می‌کنند. ویژگی‌های آیرودینامیکی در بدنه و زیر ماشین باعث عبور هوا از طریق ترمز می‌شود و به اتلاف گرما کمک می‌کند.

اکثر ترمز‌های عقب هرگز نباید بیش از ۴۰ درصد قدرت توقف خودرو را در هر زمان مشخص تأمین کنند. ترمز‌های عقب تقریباً به اندازه ترمز‌های جلو گرما تولید نمی‌کنند. اگر اینگونه طراحی نشده بودند، هر بار که پدال ترمز را می‌گیرید، ترمز‌های عقب قفل می‌کرد و یا سیستم ضد قفل ترمز (ABS) دائماً فعال می‌شود.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->