سود سهام عدالت هر نفر چقدر است؟ قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی همچنان بر مدار رشد (۶ مهر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ مهر ۱۴۰۴) | افت قیمت محصولات ایران‌خودرو اختلاف معنادار نرخ لحظه‌ای تتر در ۲ صرافی ایرانی | قیمت‌سازی مصنوعی توسط برخی از صرافی‌ها سود ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو که از امروز آغاز شده، چقدر است؟ +جدول (۶ مهرماه ۱۴۰۴) برگزاری حراج سکه طلا در روز چهارشنبه (۹ مهر ۱۴۰۴) | هر متقاضی چند سکه می‌تواند بخرد؟ فرصت دوباره برای ثبت‌نام جاماندگان سود سهام عدالت رئیس بانک مرکزی نرخ دلار در مرکز مبادله را اعلام کرد رشد شارپی بورس به دومین روز رسید | بورس ۶۱ هزار واحد مثبت شد (۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز گوشت، مرغ و ماهی در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۴) | تخم‌مرغ گران‌تر شد گروه مپنا جزئیات قرارداد ۹ هزار میلیارد تومانی با شهرداری مشهد را منتشر کرد بررسی قیمت امروز دینار عراق و ریال سعودی در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۴) بررسی تأثیر حضور پررنگ چینی ها در وضعیت بازار سنگ خام فیروزه | نفوذ چینی‌ها در قلب معدن فیروزه تأثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت بلیت هواپیما | گردشگری در مشهد رونق بیشتری می‌گیرد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۶ مهرماه ۱۴۰۴) | بیت‌کوین از چشم افتاد؟ احتمال مسدودشدن دارایی کاربران ایرانی در تتر قوت گرفت (۶ مهر ۱۴۰۴) نرخ دلار امروز در مشهد با بازگشت تحریم‌های بین‌المللی چه تغییری کرد؟ (۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلا در اولین روز فعال‌شدن اسنپ‌بک چقدر شد؟ (۶ مهر ۱۴۰۴) | سکه ۱۱۲ میلیون تومان شد با فعالسازی مکانیسم ماشه آیا خودروسازان چینی، بازار ایران را ترک می‌کنند؟ سود سهام عدالت تا روز جمعه به حساب دارندگان واریز می‌شود پیش‌بینی جهش قیمت‌ خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود (۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۴) | لبو و شلغم به بازار آمد استاندار خراسان رضوی: شرط افزایش تولید کاغذ در خراسان رضوی، رعایت منافع کلی این استان است پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده و اقساطی محصولات ایران‌خودرو از امروز آغاز می‌شود (۶ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز نمی‌شود؟ مبلغ واریزی سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
سرخط خبرها

تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟

  • کد خبر: ۵۲۳۲۲
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟
در این گزارش قصد داریم تفاوت میان ترمز عقب با ترمز جلو را بررسی کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از مواقع پیش آمده که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده باشیم و از خرابی ترمز عقب خودرو مطلع شویم، اما ندانیم که فرق ترمز عقب با جلو در چیست؟

بسیاری در پاسخ به این سوال می‌گویند قطعا تنها تفاوت آن‌ها در این است که ترمز‌های جلو در جلو خودرو و ترمز‌های عقب در عقب خودرو قرار دارند، اما این پاسخ کاملاً گمراه کننده است. مقایسه ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب با اصطکاک و گرما ارتباط دارد.

ترمز‌های جلو در مقابل ترمز‌های عقب
از دیدگاه فیزیک، ترمز‌های اتومبیل برای تبدیل انرژی جنبشی وسیله نقلیه در حال حرکت به انرژی گرمایی، از طریق اصطکاک طراحی شده اند. نتیجه این تبدیل انرژی، باعث توقف ماشین و گرمای حاصل به محیط منتقل می‌شود. اینجاست که تفاوت عمده این ۲ ترمز خود را نشان می‌دهد که آن مقدار گرمای تولید شده است.

با نگاهی به ترمز‌های جلو و ترمز‌های عقب، به ویژه اندازه و وزن روتور‌های ترمز، کولیس‌های ترمز و سطح لنت ترمز متوجه می‌شویم که ترمز‌های جلو نسبت به ترمز‌های عقب بسیار سنگین‌تر هستند و این باعث می‌شود بتوانند ترمز‌های عقب را بگیرند.
 
اما چرا ترمز‌های جلو نیاز به کنترل گرمای بسیار بیشتری دارند؟. هنگامی که به جلو حرکت می‌کنید و ترمز می‌گیرید، مرکز ثقل خودرو به جلو حرکت می‌کند و وزن و حرکت بیشتری را بر روی لاستیک‌های جلو می‌گذارد؛ بنابراین لاستیک‌های جلو کشش بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند نیروی ترمز بیشتری را متوقف کنند تا ماشین متوقف شود. از آنجا که ترمز‌های جلویی تا ۷۵ درصد نیروی توقف خودرو را ایجاد می‌کنند، در ترمزگیری شدید بیش از ۵۰۰ درجه فارنهایت گرما تولید می‌کنند.

این امر توسعه چند ویژگی مشترک طراحی را ضروری کرده است. فشار هیدرولیکی بالا، تقسیم شده توسط سیلندر اصلی، نیروی توقف بیشتری را ایجاد می‌کند. از طرفی کولیس‌های ترمز بزرگتر و چند پیستونی نیروی توقف بیشتری را نیز ایجاد می‌کنند. سطح لنت ترمز بیشتر باعث افزایش اصطکاک می‌شود و مواد لنت ترمز نیز اصطکاک را افزایش می‌دهد.

روتور‌های ترمز با قطر بزرگ‌تر برای گشتاور توقف بیشتر، روتور‌های ترمز ضخیم‌تر در دما‌های بالا شکل خود را حفظ می‌کنند. روتور‌های ترمز هواکش سریع‌تر گرما را پراکنده می‌کنند. ویژگی‌های آیرودینامیکی در بدنه و زیر ماشین باعث عبور هوا از طریق ترمز می‌شود و به اتلاف گرما کمک می‌کند.

اکثر ترمز‌های عقب هرگز نباید بیش از ۴۰ درصد قدرت توقف خودرو را در هر زمان مشخص تأمین کنند. ترمز‌های عقب تقریباً به اندازه ترمز‌های جلو گرما تولید نمی‌کنند. اگر اینگونه طراحی نشده بودند، هر بار که پدال ترمز را می‌گیرید، ترمز‌های عقب قفل می‌کرد و یا سیستم ضد قفل ترمز (ABS) دائماً فعال می‌شود.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->