سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

محله‌ای رو به بهبودی

  • کد خبر: ۵۲۴۸
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
محله‌ای رو به بهبودی
شهرآرامحله مشکلات محله صابر و برنامه‌های اجرایی آن را بررسی می‌کند

لیلا جانقربان - از شاخه‌های درخت توت آویزان شده‌اند و تاب تاب عباسی می‌خوانند. شاید 5 یا 6سال داشته باشند ولی خواهر و برادر هستند و از نان و پنیری که لبه سیمانی کوچه گذاشته‌اند معلوم است که پنهانی و به هوای خرید، به بازی آمده‌اند. آن‌قدر شاخه‌های درخت توت را گرفته و کشیده‌اند که دیگر برگی به بیچاره‌ها نمانده است. جلو می‌روم و می‌گویم: همین کنار که تاب است چرا از شاخه‌ها آویزان شده‌اید؟ از ترس سمت سرسره می‌دوند و نان و پنیرشان را برمی‌دارند و سمت خانه می‌دوند.

 

ترافیک منطقه زیاد است
اینجا محله صابر است. یکی از محلات قدیمی مشهد که ساکنانی چهل ساله دارد. جایی در انتهای بولوار شهید صیاد شیرازی. برای شنیدن حرف‌های مردم از اوضاع محله سراغ یکی از کسبه می‌روم. آقای محسنی که 30سالی است در این محله زندگی می‌کند می‌گوید: رسیدگی شهرداری به منطقه ما خیلی خوب نیست. چند وقت پیش هم از شورای اجتماعی محله آمدند و سؤال‌هایی کردند. یکی از مشکلات ما فضای سبز است و درخواست یک بوستان خانوادگی را داریم. ترافیک منطقه هم زیاد است و به‌دلیل اینکه کوچه‌ها باریک هستند هرروز عصر اینجا ترافیکی می‌شود که دیدن دارد. خیلی وقت‌ها شده که تا یک‌ربع هم در کوچه‌ها گیر کرده‌ایم. بعضی جاها هم هنوز جدول‌گذاری خوبی نشده است که شهرداری دارد کار می‌کند.
کنار بوستان بهامین با یکی دیگر از اهالی هم‌صحبت می‌شوم. خانم محمدی درباره محله می‌گوید: قبلا که اگو را وصل نکرده بودند اینجا خیلی بد بود ولی از وقتی طرح اگو را زده‌اند کوچه‌ها خیلی تمیز شده است، اما برای جمع‌کردن زباله‌ها دیر می‌آیند که اگر همین مشکل را حل کنند دیگر مسئله‌ای در این محله نداریم.
خانم صابری یکی دیگر از ساکنان محله صابر می‌گوید: دوست داریم مثل دیگر مناطق شهر به محله ما هم رسیدگی شود و پیاده‌روها را سروسامانی بدهند و روی دیوارها نقاشی بکشند. چندتا سرعت‌گیر هم در کوچه‌ها بزنند که ماشین‌ها آرام‌تر رفت و آمد کنند.

 

طرح تفضیلی محله در حال بررسی است
مشکلات محله صابر را از معاون اجرایی منطقه9 پیگیری می‌کنم. فرهاد ذبیحی می‌گوید: مشکل اصلی ما در محله صابر بافت غیراصولی این منطقه است که براساس ضوابط شهرسازی انجام نشده است. ما به‌طورکلی در منطقه9 یک محله کم‌برخوردار از نظر شهرسازی داریم که همین محله  «نه دره» است. برای حل مشکلات این محله کارهایی انجام داده‌ایم و تازگی طرح محله ما نیز در آن اجرا شده است. برای حل مشکلات ترافیکی، صیاد شیرازی63 و 65 یک‌طرفه شده‌اند و پیاده روسازی و جدول‌گذاری هم انجام شده و الان کارهای اطراف مسجد در حال انجام است.
وی ادامه می‌دهد: برای حل مشکلات فاضلاب هم طی هماهنگی‌هایی که با آب و فاضلاب داشتیم، طرح اگو در منطقه در حال اجراست. همچنین طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و پوشاندن کانال‌ها در این منطقه انجام شده است. متأسفانه به‌دلیل کم‌بودن عرض معابر و کوچه‌های این محله و همچنین پارک خودروها در کوچه‌ها؛ امکان نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها در ساعات شب وجود ندارد که به‌دلیل همین موضوع نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها در روز انجام می‌شود. باز هم چنانچه اهالی محترم مشکلی دارند با سامانه 137 می‌توانند در میان بگذارند و ما نیز طی بازدیدی مشکلات محله را مجدد بررسی خواهیم کرد.
ذبیحی می‌گوید: اهالی محترم محله در جریان باشند که به‌طور کلی برای حل مشکل اصلی محله نه دره که همان مشکل شهرسازی است طرح تفضیلی آن در شهرداری تصویب و ابلاغ شده است و کارهای ابتدایی آن در حال انجام است که با انجام این کار و تجمیع واحدهای کوچک به قطعه‌های بزرگ‌تر بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و امکان خدمات‌رسانی فراهم می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->