اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

زمین کشتی با چوخه بابانظر مشهد به‌سرعت در حال تکمیل است

  • کد خبر: ۵۲۶۴
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
  • ۱
زمین کشتی با چوخه بابانظر مشهد به‌سرعت در حال تکمیل است
پروژه زمین کشتی با چوخه بابانظر مشهد به‌سرعت در حال تکمیل و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مرتضی اخوان - اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که کلنگ یک پروژه جذاب برای آن‌هایی که در پایین‌شهر مشهد به رسم دیرین پنجه‌افکندن و زورآزمایی در میدان چوخه را دوست دارند، زده شد؛ کلنگ پروژه گود کشتی با چوخه بابانظر مشهد که سابق بر این یکی از خاستگاه‌های پُرطرف‌دار این رشته ورزشی در استان خراسان به حساب می‌آمد. گودی که هر هفته میزبان پهلوانان زیادی در عرصه چوخه بود و حالا قرار است به زودی شاهد یک ایستگاه چوخه شیک و مدرن برای پوشش هر چه بیشتر این رویداد جذاب ورزشی باشد. با گذشت نزدیک به 4 ماه از کلنگ‌زنی این پروژه و در آستانه آغاز فصل پاییز، سری به گود کشتی چوخه بابانظر زدیم تا ببینیم روند پیشرفت پروژه در چه وضعیتی است و آیا علاقه‌مندان چوخه می‌توانند طبق وعده‌ مسئولان، سال آینده شاهد به‌بهره‌برداری‌رسیدن این پروژه جذاب باشند؟

 

اینجا هوای پهلوانی جاری است
خاک و مصالح کف گود نشسته‌اند و هوای پهلوانی، حوالی بابانظر جاری است. اینجا پروژه شیک‌ترین گود کشتی با چوخه شهر در مرحله عملیاتی ساخت‌وساز است. مشاهدات نشان می‌دهد گودبرداری انجام شده، بتن‌ریزی صورت گرفته و حتی ساختمان اداری، رختکن‌ها و جایگاه ویژه به مرحله اسکلت ابتدایی رسیده است. پیمانکار پروژه می‌گوید کار مقاوم‌سازی دیواره‌های پشتی جایگاه تماشاگران انجام شده و به سرعت سکوهای جایگاه تماشاگران ساخته خواهد شد. با این همه و با وجود پیشرفت فیزیکی 30 درصدی پروژه به نظر می‌رسد گود کشتی با چوخه بابانظر از همین حالا حال‌وهوای پهلوانی به خود گرفته است.

 

میزبانی بابانظر از 2500 نفر میهمان!
گود کشتی باچوخه بابانظر با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و زیربنای 350 مترمربع، با امکان اجرای هم‌زمان 3 کشتی و امکاناتی از قبیل جایگاه تماشاگران با ظرفیت 2500 نفر، رختکن، سرویس بهداشتی، حمام، جایگاه ویژه، اتاق داوران، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و... در خیابان بابانظر 61 و جنب بوستان بهشت در حال ساخت است؛ گودی که قدمت آن به 50 سال قبل برمی‌گردد و به عنوان نخستین گود کشتی با چوخه مشهد، سابق بر این میزبان علاقه‌مندان زیادی بوده است.

 

فیضی: از پیشرفت پروژه راضی هستیم
رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد، درخصوص شرایط پیشرفت پروژه گود کشتی با چوخه بابانظر گفت: خوشبختانه کار این پروژه هم‌زمان با زمان‌بندی اجرایی پیشرفت داشته است و از این بابت راضی هستیم. رمضانعلی فیضی افزود: ان‌شاءا... اگر شرایط خوب باشد و در نیمه دوم سال با ما همراهی کند، تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. حسن شیدا، مسئول این گود، نیز درباره شرایط دسترسی و امکانات این گود اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی 30 درصدی این پروژه امیدبخش است و علاقه‌مندان به چوخه مشتاقانه منتظرند تا پروژه به بهره‌برداری برسد و از آن استفاده کنند. خوشبختانه دسترسی به گود بسیار خوب است و بوستان بهشت هم چند پارکینگ خوب دارد که می‌تواند از حیث امکاناتی به وضعیت برگزاری مسابقات در این گود کمک کند. شیدا تصریح کرد: در این منطقه خیلی از جوان‌ها به این ورزش علاقه‌مندند و به نوعی ورزش بومی محسوب می‌شود و می‌تواند جوانان زیادی را به سمت ورزش بکشاند.

 

دغدغه‌هایی که باید تدبیر شود
بازدید میدانی از روند پروژه ساخت گود کشتی با چوخه بابانظر نشان می‌دهد پیشرفت فیزیکی محسوسی صورت گرفته و همین، امیدواری به تحویل بموقع پروژه از سوی پیمانکار را زیاد می‌کند. اما برخی دغدغه‌ها و تردیدها درباره بعضی تصمیمات وجود دارد. یکی از مسائل اصلی، اتصال محل گود با بوستان بهشت است که در هنگام برگزاری مسابقات یا حتی در زمان تعطیلی گود، ممکن است مشکلاتی را برای این پروژه شیک و مدرن به همراه داشته باشد. لذا به نظر می‌رسد بهتر است محوطه پیرامونی گود با فنس یا دیواره‌هایی از محوطه عمومی بوستان جدا شود تا در آینده آسیب‌های پیرامونی برای این سازه شیک به وجود نیاید. از طرفی تصمیم مسئولان برای چمن بودن زمین گود خود علامت سؤال بزرگی است که چرا از زمین خاک و ماسه که زمین سنتی و پرطرف‌دار چوخه‌کاران است بهره نمی‌برند؟ البته گود چوخه با کاربری چمن هم مرسوم است، اما شاید در منطقه مذکور چندان مرسوم نباشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
0
تا چند روزدیگر ساخته میشود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->