حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها
کشتی چوخه در انتظار گود مدرن

افتتاح گود تاریخی شهید بابانظر در دهه فجر

  • کد خبر: ۱۴۱۴۱
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
افتتاح گود تاریخی شهید بابانظر در دهه فجر
گفته می‌شود اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، در ایام دهه فجر، گود تاریخی شهید بابانظر با شکل و شمایل جدید و مدرنی که به خود گرفته است افتتاح می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان به کشتی چوخه قرار می‌گیرد.
نادر نوروزی - اردیبهشت امسال کلنگ یک پروژه جذاب برای آن‌هایی که در پایین‌شهر مشهد به رسم دیرین، پنجه‌افکندن و زورآزمایی در میدان چوخه را دوست دارند زده شد، کلنگ پروژه گود کشتی باچوخه بابانظر مشهد که سابق بر این یکی از خاستگاه‌های پرطرف‌دار این رشته ورزشی در استان خراسان به حساب می‌آمد، گودی که هرهفته میزبان پهلوانان زیادی در عرصه چوخه بود و حالا قرار است به‌زودی شاهد یک ایستگاه چوخه شیک و مدرن برای پوشش هرچه بیشتر این رویداد جذاب ورزشی باشد. با گذشت نزدیک به ۸ ماه از کلنگ‌زنی این پروژه گود کشتی چوخه بابانظر در آستانه افتتاح است. روز گذشته محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، به همراه مسعود ریاضی، عضو شورا و رئیس هیئت کشتی استان، به محل احداث این گود رفتند و از روند آماده‌سازی آن دیدن کردند. گفته می‌شود کمتر یک ماه دیگر این گود آماده افتتاح می‌شود و اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، در ایام دهه فجر، این گود تاریخی با شکل و شمایل جدید و مدرنی که به خود گرفته است افتتاح می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان به کشتی چوخه قرار می‌گیرد.
 
 
کشتی چوخه در انتظار گود مدرن
 

گودی شیک با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر
گود کشتی باچوخه بابانظر با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۵۰ مترمربع، با امکان اجرای هم‌زمان ۳ کشتی و امکاناتی از قبیل جایگاه تماشاگران با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر، رختکن، سرویس بهداشتی، حمام، جایگاه ویژه، اتاق داوران، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و ... در خیابان بابانظر ۶۱ و جنب بوستان بهشت در حال ساخت است. قدمت این گود به ۵۰ سال قبل برمی‌گردد و به عنوان نخستین گود کشتی باچوخه مشهد، همیشه میزبان علاقه‌مندان سینه‌چاک این رشته بوده است. حسن شیدا، مسئول گود بابانظر، درباره شرایط دسترسی و امکانات این گود می‌گوید: پیشرفت فیزیکی سی‌درصدی این پروژه امیدبخش است و علاقه‌مندان به چوخه مشتاقانه منتظرند پروژه به بهره‌برداری برسد و از آن استفاده کنند. خوشبختانه دسترسی به گود بسیار خوب است. بوستان بهشت هم چند پارکینگ خوب دارد که می‌تواند از حیث امکاناتی به وضعیت برگزاری مسابقات در این گود کمک کند. وی می‌افزاید: در این منطقه خیلی از جوان‌ها به این ورزش علاقه‌مندند و به نوعی ورزش بومی محسوب می‌شود و می‌تواند جوانان زیادی را به سمت ورزش بکشاند.
 
 
کشتی چوخه در انتظار گود مدرن
 
ریاضی: گود شهید بابانظر تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسد
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهدمقدس گفت: بخش زیادی از اقدامات و عملیات عمرانی مربوط به گود کشتی باچوخه بابانظر انجام شده و با اعتبار خوبی که اختصاص پیدا کرده است، امیدواریم فاز اولیه و اصلی این پروژه تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسد. سید مسعود ریاضی در حاشیه بازدید دیروز، با بیان اینکه کشتی چوخه یکی از ورزش‌های سنتی بسیار محبوب مردم مشهد و استان خراسان است افزود: این ورزش بستر بسیار مناسبی برای انجام کار‌های فرهنگی و اجتماعی نیز بوده است، زیرا با استقبال پرشور مردم روبه‌رو می‌شود. وی افزود: در تمام نقاط دنیا از رسوم و سنن خود صیانت می‌کنند. ما هم باید در این جهت گام برداریم. کشتی چوخه رسم و سنت پسندیده‌ای است با تماشاگر‌های پرشمار، به نحوی که در گود زینل‌خان شهر اسفراین، تا ۱۲۰ هزار نفر برای تماشای هر رقابت حضور پیدا می‌کنند. ریاضی با بیان اینکه بخش زیادی از اقدامات و عملیات عمرانی مربوط به گود کشتی باچوخه بابانظر انجام شده و پیشرفت خوبی داشته است گفت: در این مجموعه حضور ۳۰۰۰ تماشاگر پیش‌بینی شده و با اعتبار خوبی که اختصاص پیدا کرده است امیدواریم فاز نخست و اصلی آن تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسد. رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد تصریح کرد: مطالعات نشان داده است در زمان برگزاری رویداد‌ها و مسابقات ورزشی‌ای که با حضور پرشور مردمی همراه است، میزان بزه در شهر و منطقه کاهش می‌یابد، ورزش تأثیر مستقیم و بسزایی روی روابط اجتماعی دارد و می‌تواند اوقات فراغت شهروندان را به بهترین شکل پر کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->