نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

۱۰۰ شماره با موسپیدان فوتبال مشهد

  • کد خبر: ۵۲۷۰۲
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
۱۰۰ شماره با موسپیدان فوتبال مشهد
موسپیدان فوتبال خراسان هر سه شنبه ستونی در شهرآراورزشی دارند که امروز این ستون به شماره صدم خود رسید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امروز سه‌شنبه ۲۵‌آذر‌۹۹، مطابق سه‌شنبه‌های هر هفته باید ستونی برای موسپیدان فوتبال می‌داشتیم؛ اما رسیدن به یک عدد خاص، ما را برآن داشت تا نگاهی به آنچه گذشت، داشته باشیم. ۳ مهرماه‌۱۳۹۷، دوماه مانده به سالگرد راه‌اندازی شهرآرا ورزشی، با هدف پاسداشت و تکریم بزرگان فوتبال شهرمان، ستون موسپیدان فوتبال شهرمان را با گفت‌وگوی کوتاه و موجز با استاد مهدی قیاسی آغاز کردیم.
 
پرسش‌ها را کوتاه و خلاصه آوردیم و هدفمان این بود و هست که این بزرگان را که به گمان ما جواهرات فوتبال شهر هستند، از پستوی گمنامی و بی‌توجهی در‌آوریم و در حد وسع و توان خودمان به آن‌ها فرصت دیده‌شدن بدهیم؛ بزرگانی که رقم‌زننده اتفاق‌های مهمی در گذشته بودند و بسیاری از آن‌ها در عین مهجوری، سال‌ها نامشان روی سکو‌ها‌ی ورزشگاه پیر تختی، طنین‌انداز بود، آدم‌هایی که بخش مهمی در شادمانی مردم در سال‌های سخت انقلاب و جنگ بودند یا اینکه نقش بسزایی در راه‌اندازی فوتبال این شهر در دهه ۳۰ به بعد داشتند. آن‌ها به گمان ما گنجینه‌های ارزشمندی برای تاریخ فوتبال این شهر هستند که در این مدت موفق شدیم با ۱۰۰ نفر از آن‌ها گفتگو کنیم؛ گفتگو‌هایی که غیر از احوال‌پرسی از حال‌وروز این‌روز‌های آن‌ها، به شکلی غیر‌مستقیم منجر به جمع‌آوری و مستند‌شدن بخش‌هایی مهم و حتی کمتر‌گفته‌شده از فوتبال مشهد است.
 
عکس‌های بسیار ارزشمندی که از آلبوم‌های عکس این بزرگواران استخراج شد، در قالب قاب‌خاطره منتشر شد و اکنون بسیاری از آن‌ها به‌صورت رایگان و آسان در سایت خود روزنامه و حتی با جست‌وجویی ساده در اینترنت دردسترس شده و برای ورزش این شهر تا ابد ماندگار گشته است.
 
به بهانه سه‌رقمی‌شدن گفتگو با بزرگان و موسپیدان فوتبال شهرمان در این نیم‌صفحه گزارشی مختصر و نه کامل، از آنچه تاکنون انجام داده‌ایم، ارائه کرده‌ایم. بدون‌شک هنوز بزرگان زیادی از پهنه فوتبال مشهد هستند که ما به آن‌ها دسترسی نداریم و با همه تلاش‌هایی که کردیم یا به‌طور‌کامل منزوی و بریده از فوتبال هستند یا به دلایلی مختلف از‌جمله نامهربانی‌هایی که در این سال‌ها به آن‌ها شده است، همچنان دلخور هستند.

پیشکسوتان به روایت تیم‌ها

عمده ۱۰۰ پیشکسوتی که در این ۱۰۰ شماره شهرآرا‌ورزشی با آن‌ها گفتگو شده است، از ۲ باشگاه بزرگ و قدیمی فوتبال مشهد، ابومسلم و پیام بودند؛ البته در دهه‌۶۰ که فوتبال هنوز خیلی به‌سمت حرفه‌ای شدن پیش نرفته بود، بازیکنان معمولا در تیم‌های مختلف بازی می‌کردند و یک دور کامل در همه تیم‌های شهر توپ می‌زدند.

پیشکسوتانی که رفتند

در طول تهیه ۱۰۰ شماره گفتگو با پیشکسوتان فوتبال، حمیدرضا شمسی تنها‌کسی بود که چند ماه بعد از انتشار گفت‌وگویش دار فانی را وداع گفت؛ البته حسین لعل هم یکی از پیشکسوتان خوب فوتبال مشهد بود که درست چند روز قبل از قرار مصاحبه برای ستون پیشکسوتان درگذشت و ستون «سه‌شنبه‌ها با پیشکسوتان فوتبال مشهد» شهرآرا‌ورزشی از گپ‌و‌گفت با او بی‌نصیب ماند.

پیشکسوتان فعال در فوتبال

۱۰۰ پیشکسوت فوتبالی این ستون اکثریت قریب‌به‌اتفاقشان از فوتبال فرسنگ‌ها فاصله گرفته‌اند. شاید در میان این افراد اکنون فقط رضا صاحبی و اسماعیل خرسندی هستند که یکی در لیگ دسته‌سوم سرمربیگری می‌کند و دیگری باشگاه‌داری؛ البته برخی نیز همچون حسن بادامکی تا همین یکی‌دو سال پیش در لیگ برتر دستیاری می‌کردند، اما حالا بی‌تیم مانده‌اند. برخی دیگر هم در مسند‌های مدیریتی ورزش هستند؛ امثال برادران اصغری که در اداره کل ورزش و جوانان هستند یا آن‌هایی که مدرسه فوتبال دارند و در سطح پایه‌ها کار می‌کنند.

پیشکسوتان خارج از دید

برخی از پیشکسوتان «سه‌شنبه‌ها با پیشکسوتان فوتبال» تا قبل از گفتگو با شهرآرا‌ورزشی سال‌ها بود که از چشم‌ها دور مانده بودند؛ امثال مهدی عسگرخانی که سال‌هاست در مغازه خود کنج عزلت گزیده و شاید هیچ‌کس از او باخبر نبود. یا برخی که از کشور کوچ کردند و با وجود علاقه فراوان به فوتبال مشهد، در کانادا یا سوئد زندگی می‌کنند؛ امثال گیل‌عرب و نادر اسکندری.

پیشکسوتان غایب

برخی از پیشکسوتان فوتبال، یا به‌دلیل دلخوری از بی‌مهری‌ها یا به دلایل شخصی دیگر حاضر نشدند پای میز گفت‌وگوی شهرآرا‌ورزشی بنشینند؛ امثال حسین شاملو، مرتضی خسرومنش و شهریار رضایی که با‌وجود تماس‌های مکرر و اصرار، حاضر نشدند گفتگو کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->