نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

همه‌چیز درباره پرسپولیس و اولسان؛ فینالیست‌های لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۵۲۹۴۵
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
همه‌چیز درباره پرسپولیس و اولسان؛ فینالیست‌های لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس یحیی با عملکردی که به معجزه شبیه بود، یکی بعد از دیگری رقیبان قلدرش را پشت سر گذاشت و حالا برای دومین بار در ۳ سال گذشته به فینال آسیا رسیده است. پرسپولیس البته برای قهرمانی در آسیا به معجزه‌های دیگری هم نیاز دارد.
محمد امیرپور | شهرآرانیوز؛ رسیدن به فینال لیگ قهرمانان انگار برای آسیایی‌ها خوش‌یمن نیست. کافی است نگاهی به اوضاع و احوال باشگاه‌هایی بیندازید که در چند سال اخیر به فینال این تورنمنت رسیده‌اند. وسترن سیدنی، گوانگژو، چونبوک، اوراوا ردز، کاشیما آنتلرز و الهلال هیچ‌کدام بعد از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند در سال‌های بعد درخشش خود را تکرار کنند. اما پرسپولیس یحیی با عملکردی که به معجزه شبیه بود، یکی بعد از دیگری رقیبان قلدرش را پشت سر گذاشت و حالا برای دومین بار در ۳ سال گذشته به فینال آسیا رسیده است. پرسپولیس البته برای قهرمانی در آسیا به معجزه‌های دیگری هم نیاز دارد.

 

سرباز‌ها ژنرال می‌شوند؟

از تیمی که ۲ سال پیش در دیدار برگشت لیگ قهرمانان مقابل کاشیما آنتلرز قرار گرفت، فقط ۴ بازیکن شنبه ۲۹ آذر این شانس را خواهند داشت تا دوباره در فینال بازی کنند؛ سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و بشار رسن هنوز لباس سرخ‌ها را می‌پوشند و دیگر ستاره‌های حاضر در فینال ۲ سال قبل مثل شجاع خلیل‌زاده، گادوین منشا، علی علیپور و علیرضا بیرانوند از تیم جدا شده‌اند. در فاصله چند روز تا مهم‌ترین مسابقه پرسپولیس، بزرگ‌ترین دغدغه پرکردن جای خالی همین بازیکنان خالی و البته ۳ محروم فینال، عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان است.
 
پرسپولیس ۲ سال پیش با پنجره‌های نقل و انتقالاتی بسته به فینال رسید و امسال با بحران بازیکنان جداشده و محرومان دوباره اضطراب از دست رفتن قهرمانی را دارد. شاید خوش‌بین‌ترین هواداران پرسپولیس هم تصور نمی‌کردند آن‌ها شانسی مقابل السد قطر داشته باشند، اما سرخ‌ها از السد و النصر عربستان با کلی بازیکن خارجی گران‌قیمت عبور کردند و نماینده غرب آسیا در فینال هستند. تیم یحیی به یک ۹۰ دقیقه معجزه‌وار دیگر در ورزشگاه قطر نیاز دارد. تیمی که این بار باید معجزه‌ای دیگر را با سرباز‌های صفرش خلق کند. آرمان رمضانی، مهدی عبدی و مهدی مهدی‌خانی تنها امید‌های گل‌محمدی برای خط حمله پرسپولیس هستند. سرباز‌هایی که با گل‌زنی در فینال، یک‌شبه ژنرال‌های فوتبال آسیا خواهند شد.


سلاح کره‌ای، گلوله برزیلی

در حضور شانگ‌های اس‌آی‌پی‌جی که ستاره‌هایی مثل اسکار و آرناتوویچ و هالک را داشت، گوانژو با تالیسکا و پائولینیو و یوکوهاما مارینوس قهرمان فصل گذشته ژاپن و البته چونبوک موتورز قهرمان لیگ کره، کمتر کسی فکر می‌کرد اولسان هیوندای به فینال برسد. اولسان هیوندای ۳۷ سال پیش در فوتبال کره‌جنوبی تأسیس شد. نام اول این تیم هیوندای هورانگ بود. هورانگ در زبان کره‌ای معنای ببر می‌دهد و هرچند این روز‌ها نام تیم به اولسان هیوندای تغییر پیدا کرده است، نماد ببر هنوز روی لوگوی باشگاه کره‌ای به چشم می‌خورد. برخلاف پرسپولیس که در همه دوران حیاتش همیشه به‌عنوان قطب فوتبال تهران مطرح بوده، اولسان هیوندای در همین سی‌وچندسال، ۳ بار اثاث‌کشی کرده و بین شهر‌های مختلف کره‌جنوبی در رفت‌وآمد بوده است، تا اینکه بالاخره سال ۱۹۹۲ به شهر اولسان آمدند و نامشان هم همین نام امروزی شد.
 
اولسان در تنها دفعه‌ای که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، با جام قهرمانی به خانه برگشت. سال ۲۰۱۲ درحالی‌که بهترین خط حمله رقابت‌ها را با ۲۷ گل داشتند، در فینال الاهلی عربستان را با ۳ گل شکست دادند. اوضاع این فصل هم شباهت زیادی به همان سال ۲۰۱۲ دارد. اولسان دوباره درحالی به فینال رسیده است که بهترین خط حمله رقابت‌ها را با ۱۹ گل در اختیار دارد. بخش زیادی از این توان هجومی به مهاجم برزیلی ۳۳ ساله، یعنی جونیور نگرئو، برمی‌گردد. مهاجمی که در این فصل در ۴۰ مسابقه برای اولسان ۳۳ گل زده و اگر پرسپولیس می‌خواهد مقابل اولسان هیوندای ایستادگی کند، باید او را از کار بیندازد. سرمربی اولسان یک مهاجم نروژی هم روی نیمکتش دارد که معمولا از دقایق ۶۰ به بعد او را به زمین می‌فرستد. جانسون نروژی البته برخلاف جونیور که تبحر خاصی روی زمین دارد، تخصص توپ‌های هوایی را دارد و با حضور او اولسان رو به توپ‌های هوایی می‌آورد.

 

حمله به شرق...

خبر بد برای پرسپولیس آمار عملکرد تیم‌های ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر نمایندگان شرق آسیاست. جز استقلال که در سال ۱۳۷۰ در فینال برابر حریفی از شرق آسیا (لیائونینگ چین) به قهرمانی رسید، دیگر تیم‌های ایرانی برابر شرقی‌ها در فینال لیگ قهرمانان ناکام مطلق بوده‌اند.
 
استقلال مقابل جوبیلو ایواتا، سپاهان برابر اوراوا ردز، ذوب‌آهن روبه‌روی سئونگنام و درنهایت پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز هم بازنده بوده‌اند. انگار فوتبال ایران مقابل سبک منظم شرقی‌ها کم می‌آورد و قدرت عبور از آن‌ها را ندارد، اما این‌بار پرسپولیس یحیی با همین فاکتور نظم و انضباط به فینال رسیده است و امید زیادی دارد تا کابوس شرق آسیا را برای باشگاه‌های ایرانی به پایان برساند.
 
پرسپولیس یکی از منظم‌ترین تیم‌های آسیاست. کافی است بدانید در هفته‌های اخیر که حتی تیم‌های شرق آسیا هم از دست کرونا در امان نبوده‌اند و شانگهای، گوانگژو، چونبوک و حتی همین اولسان هیوندای چند بازیکنشان را به‌علت ابتلا به کرونا از دست رفته می‌بینند، پرسپولیس نه در دور حذفی مسابقات و نه در آخرین آزمایش کرونایی که از تیم گرفته شد، هیچ بازیکنی را درگیر نمی‌بیند. از طرف دیگر، تیم یحیی با لغو مسابقه با ذوب‌آهن، فرصت خوبی برای استراحت و مرور کار‌های تاکتیکی در دیدار فینال را داشته و این هم یک مزیت بزرگ برای سرخ‌هاست. از سمت دیگر، برخلاف همه فینال‌های آسیایی که معمولا به‌صورت رفت‌وبرگشت انجام می‌شد، این مسابقه به‌صورت تک‌بازی در قطر انجام می‌شود و فرصتی مناسب است برای اولین قهرمانی پرسپولیس در آسیا و شکستن طلسم کشور‌های شرق آسیا. ۲ سال پیش هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پرسپولیس برانکو با آدام همتی و محسن ربیع‌خواه و شایان مصلح و چند بازیکن متوسط دیگر به فینال آسیا برسد.
 
امسال هم تصور رسیدن به فینال تیم یحیی گل‌محمدی آن هم بعد از فسخ قرارداد بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده و بیرانوند و علیپور و مهدی ترابی بعید بود، اما مأموریت سرخ‌ها ۹۰ دقیقه تا پایان خود فاصله دارد. ۹۰ دقیقه تا بالا رفتن جام قهرمانی روی دست‌های سیدجلال حسینی و طعم اولین قهرمانی برای هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->