ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

پرداخت معوقات پرستاری با ۴ ماه تأخیر

  • کد خبر: ۵۳۰۱۹
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
پرداخت معوقات پرستاری با ۴ ماه تأخیر
معاون پرستاری وزارت بهداشت نکاتی را درباره وضعیت نیروهای پرستاری و مسائل و مشکلات پرستاران توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون پرستاری وزارت بهداشت نکاتی را درباره وضعیت نیروهای پرستاری و مسائل و مشکلات پرستاران توضیح داد.

مریم حضرتی، در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی درباره میزان و اصلاح نظام پرداخت حقوق پرستاران و همچنین جذب آن‌ها انجام شده است، افزود: امسال ۱۰ هزار نیرو جذب شد.

وی با بیان این مطلب که اکنون مجوز جذب ۳۰ هزار نیرو صادر و اعتبار آن نیز تأمین شده است، ادامه داد: امیدواریم حداقل ۶۵ درصد این نیروها به پرستاری اختصاص داده شود تا بتوانیم کمبود پرستاران را جبران کنیم.

حضرتی با اشاره به اینکه جذب نیروی درمانی، خوب بوده است، گفت: اگر تا سال ۱۴۰۵، سالانه ۲۰ هزار نیرو بگیریم شاید بتوانیم به کف استاندارد برسیم.

وی با بیان اینکه درباره پرستاران شرکتی اقدامات خوبی انجام شد، افزود: معاونت توسعه، ابلاغیه‌ای در مرداد امسال برای سامان‌دهی نیروهای شرکتی صادر و کف حقوق را تعریف کرد و خواست تا در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در‌این‌باره به‌صورت یکسان برخورد شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ادامه داد: برای پرستاران شرکتی که در دوران کرونا در بخش‌های کرونایی فعالیت و کمک کردند اگر در آزمون شرکت کنند، امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

پرستاری وزارت بهداشت گفت: هر سال در جشن پرستاری از تعداد محدودی به‌عنوان پرستار نمونه کشوری تقدیر می‌شد ولی امسال تعداد قابل توجهی به‌عنوان پرستار نمونه کشوری معرفی خواهند شد.

حضرتی در ادامه برنامه گفت‌وگوی وِیژه خبری افزود: افزایش حقوق ۵۰ درصدی پرستاران در بهمن ۹۸ انجام شده و همچنین نیروهای قرارداد کار معین هم به میزان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سامان‌دهی وضع نیروهای شرکتی انجام و میانگین معوقات از ۱۸ ماه به ۴ ماه رسیده و همچنین جدا‌شدن اضافه کار از کارانه که یکی از درخواست‌های مهم پرستاران بوده اکنون محقق شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: پرداخت کارانه بر اساس ۹۰ درصد از ۲۷ و نیم درصد جز حرفه‌ای بوده که انجام شده است.

وی گفت: امسال میزان کارانه‌ها به دلیل اینکه عمل‌های غیر اورژانسی نداشتیم و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کم شده، کاهش پیدا کرده است.

حضرتی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهت افزایش حقوق انجام گرفته است، افزود: کووید ۱۹ موجب شد که دیدگاه مسئولان به جامعه پرستاری تغییر کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ادامه داد: پرداخت فوق‌العاده ویژه جزو کارهای ارزشمندی است که برای کل کارکنان نظام سلامت انجام شده است.

وی افزود: هوش بری، اتاق عمل، بهیار، کمک بهیار و کمک پرستار جزو گروه پرستاری هستند و حتما دیده خواهند شد.

حضرتی ادامه داد: اکنون ۱۰۰۰ مرکز دارای مجوز برای مراقبت در منزل داریم که ۵۶۱ مرکز به‌صورت فعال خدمات می‌دهند و بیش از ۴۵ هزار خانواده از این خدمات استفاده کردند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درباره مراقبت‌هایی که برای آسایش مردم انجام شده است، افزود: توسعه مراکز مراقبت در منزل را اجرایی کردیم که به‌دنبال پوشش بیمه‌ای آن هستیم و بسته‌های استاندارد خدمات در منزل به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

حضرتی ادامه داد: ایجاد مراکز خدمات مراقبتی طولانی مدت که آیین‌نامه آن نوشته شده و انتظار داریم تا روز پرستار توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شود.

وی گفت: موضوع مراقبت تسکینی طبق برنامه ششم توسعه انجام شده و پرستاران برای این کار آموزش دیدند و تعدادی از پرستاران هم برای دوره به اردن اعزام شدند و این طرح اکنون اجرا شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->