بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

پست اینستاگرامی شهردار مشهد درباره پروژه احداث پارک کشاورزی شهری با نام موقت چهل‌بازه ۲

  • کد خبر: ۵۳۰۶۷
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
پست اینستاگرامی شهردار مشهد درباره پروژه احداث پارک کشاورزی شهری با نام موقت چهل‌بازه ۲
شهردار مشهد در پست اینستاگرامی نوشت: این پروژه به صورت پارک ۲۰ هکتاری کشاورزی شهری در نظر گرفته شده که در مسیر چهل بازه حدفاصل دانشجو تا سیدرضی اجرا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز،محمدرضا کلائی شهردار مشهد در پست اینستاگرامی نوشت:

 

همشهریانِ خوبم، سلام

یکی از معضلات آدم‌ها تو دوران حاضر، زندگی آپارتمانی هست که باعث شده به میزان زیادی از احساس خوش زمان گذاشتن فعالانه برای گیاهان فاصله بگیریم. باز اون‌هایی که از توان مالی مناسب تری برخوردارن، باغی یا باغچه‌ای دارند و گاهی در اون محصولاتی رو پرورش میدن -که همون‌ها هم مسافت زیاد عموماً مانع میشه-، ولی بقیه مردم از این حس خوب محرومند.
برای حل این مساله در حال حاضر در خیلی از کشورها، یک مدل فضا‌های سبز چند عملکردی طراحی میشه که مورد استقبال شهروندانشون قرار گرفته، به این صورت که پارک‌هایی تعریف میشن که در اون فضا‌های حدود ۲۰ متر مربع در اختیار شهروندان قرار میگیره تا بتونن توی اون سبزی یا صیفی جات بکارند، هم سرگرم بشن و هم برای خودشون محصولات ارگانیک تولید کنند.
خوشبختانه بعد از یک سال و نیم مطالعه مدیریت شهری مشهد تصمیم گرفت تا این کار رو طی یک پروژه در مشهد کلید بزنه و طبق رویکردی که برای این پروژه متمایز تعریف کردیم امیدوارم که بتونیم بین کشاورزی و اکو سیستم شهری پیوند ایجاد کنیم.
در توصیف اولیه پروژه پارک کشاورزی شهری که فعلاً به نام "چهل بازه ۲" نامگذاری شده، باید بگم که متفاوت‌ترین پروژه‌ای می‌تونه باشه که تا الان داشتیم و یک گام مهم و اساسی در راستای احترام به پتانسیل زندگی سالم و طبیعت در شهر رو می‌تونیم با بهره‌برداری از این پارک برداریم.
این پروژه به صورت پارک ۲۰ هکتاری کشاورزی شهری در نظر گرفته شده که در مسیر چهل بازه حدفاصل دانشجو تا سیدرضی اجرا خواهد شد.
برای این پارک علاوه بر فضای کشاورزی شهری، محوطه‌هایی رو هم به عنوان پارک عمومی و اجتماعی برای شهروندان در نظر گرفتیم و یک آب‌نمای بزرگ هم در طرح دیده شده.
باغ مزرعه کودک، باغ پردیس کودک و خانواده، باغ گیاهان دارویی، باغ پردیس آموزشی با رویکرد اکولوژیک در کنار توضیحاتی که پیشتر دادم، بخش‌های دیگه‌ای از جزئیات این پروژه هستند که فکر می‌کنم واقعاً کمبودش در شهرمون محسوسه و ما می‌تونیم با استفاده از اون، یک اتفاقِ مثبت دیگه‌ای رو در افزایش شوق زندگی در مشهد رقم بزنیم.
در حال حاضر پروژه پیشرفت مناسبی داشته و امیدوارم در اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری برسه.
به دکتر یعقوبی معاون محترم خدمات شهری و همکارانم در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به ویژه مهندس سلامی مدیرعامل پرتلاشش بابت سرسبز نگه داشتن شهرمون خداقوت میگم.

راستی اگر بخوایم برای این پارک متفاوت یک اسم جدید انتخاب کنیم، شما چه اسمی پیشنهاد میکنید؟ 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->