آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند
سرخط خبرها

ماجرای تبلیغ روغن‌های سه کاره در تلویزیون

  • کد خبر: ۵۳۳۷۷
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
ماجرای تبلیغ روغن‌های سه کاره در تلویزیون
تبلیغ روغن‌های خوراکی چندکاره در صداوسیما؛ موضوعی که در آنتن زنده خود تلویزیون هم به نقد کشیده و اعلام شد که به صداوسیما درباره پخش این تبلیغ تذکر لازم داده شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها روغنی خوراکی در شبکه‌های تلویزیونی تبلیغ می‌شود که همزمان سه کاربرد «پخت و پز، سالاد و سرخ کردنی» را داراست؛ این درحالی است که وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد با بیان اینکه روغن سه کاره تبلیغ شده از صداوسیما مغایر با استاندارد است، به نوعی این ادعا را رد کرده است.

پخش تبلیغات تلویزیونی در شبکه‌های دنیا (خصوصا شبکه‌های دولتی) اغلب بر اساس پروتکل نوشته‌شده‌ای اتفاق می‌افتد که صاحب شبکه را به رعایت آن موظف می‌کند، اما اینکه رسانه ملی ما تا چه اندازه به رعایت این پروتکل‌ها خود را موظف می‌کند نکته‌ی قابل بحثی است که در نهایت به نظر می‌رسد به پاسخ منفی در این زمینه برسیم.

از عملکرد گذشته رسانه در قبال تبلیغ چای لاغری و کرم حلزون و تبلیغ انواع خوراکی‌های مضر که بگذریم، این روز‌ها به پدیده جدیدی در تبلیغات تلویزیونی می‌رسیم که در روز‌های کرونایی و نیاز بیشتر بدن به سلامت، به شدت قابل بحث است؛ تبلیغ روغن خوراکی غیراستاندارد با سه کاربرد!؛ موضوعی که شامگاه گذشته در شبکه سلامت صداوسیما هم به نقد کشیده شد.

غلامرضا امینی، مدیر کل نظارت بر استاندارد حلال مواد غذایی و بهداشتی در ارتباطی زنده با بخش آخر برنامه «+ سلامت» شبکه سلامت سیما، با این پرسش مجری تلویزیون مواجه شد که آیا روغن‌های سالاد، پخت و پز و روغن سرخ کردنی متفاوت هستند و با چه توجیهی هر سه این کاربرد‌ها در حال حاضر در قالب یک محصول ارائه می‌شوند؟

امینی تاکید کرد: روغنی تحت عنوان یک محصول با سه کاربرد مطرح شده که مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیست و تنها به منظور القای شبهه برای مصرف‌کننده و افزایش میزان فروش و مصرف گفته می‌شود.

او در پاسخ به اینکه با توجه به عدم تاییدی که عنوان شد، چگونه صداوسیما روغنی با سه کاربرد را تبلیغ می‌کند؟ اظهار کرد: صداوسیما تذکرات لازم در این‌خصوص را گرفته و به عدم پخش این تبلیغات تذکر داده شده است و فقط روغن‌هایی با یک کاربرد این مجوز را دارند و اقدامات قانونی لازم در این مورد و برای واحد‌های مربوطه صداوسیما صورت گرفته است.

امینی درباره اینکه صدور همزمان برچسب‌های لازم روی بسته‌بندی محصول با مجوز‌های تولید که مراجع ذی‌صلاح نیز آن را تایید می‌کنند همراه است، چگونه این برچسب‌ها هر سه کاربرد در یک محصول را قید می‌کنند؟ تاکید کرد: این امر کاملا تخلف است و برچسب‌ها به صورت غیرقانونی عوض شده و تخلف محرز و تایید سازمان روی برچسب دیگری بوده است.

«+سلامت» برنامه‌ای با محوریت سلامت اجتماعی به تهیه‌کنندگی میثم فرزامی هر روز از شبکه سلامت روانه آنتن می‌شود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->