معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

گفت‌وگو با سینا استوی، کارآفرین حوزه بلاکچین

  • کد خبر: ۵۳۳۸۵
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
  • ۲
گفت‌وگو با سینا استوی، کارآفرین حوزه بلاکچین
سینا استوی یکی از کارآفرینان جوانی است که در حوزه بلاکچین در داخل کشور دست به تأسیس یک شرکت استارت‌آپی زده است.
گزارش آگهی
 
استارت‌آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه، به تولید یک محصول یا یک خدمات می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول و خدمات فراهم می‌شود. این روز‌ها در سراسر دنیا به استارت‌آپ‌ها و افرادی که در این حوزه فعال‌اند توجه ویژه‌ای می‌شود و دولت‌ها از این نوع کارآفرینان، بسیار حمایت می‌کنند.
 
سینا استوی یکی از کارآفرینان جوانی است که در حوزه بلاکچین در داخل کشور دست به تأسیس یک شرکت استارت‌آپی زده است. او دانش‌آموخته مدیریت بازرگانی است و تلاش‌های زیادی برای گسترش و توسعه علوم بلاکچین و رمزارز‌ها در ایران انجام داده است. در ادامه، گفت‌وگوی ما با این کارآفرین جوان را می‌خوانید.
 


داستان این استارت‌آپ و ورود به دنیای کریپتوکارنسی از کجا شروع شد؟


من در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان بیت‌کوینر وارد عرصه رمزارز‌ها شدم و به عنوان یک تریدر (معامله‌گر) درآمد خود را به بیت‌کوین تبدیل می‌کردم. در نهایت، در سال ۲۰۱۶ این فرایند را به صورت کاملا جدی پیش گرفتم و با فراز و فرود‌های بازار همراه شدم. در این فرود‌های ناشی از بازار متضرر هم شدم، اما دست نکشیدم و تصمیم گرفتم به عنوان یک کارآفرین وارد این عرصه شوم. بعد، ایده صرافی رمزارزی در داخل ایران به ذهنم رسید. صرافی کریپتولند ۱۶ مهر ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرد. ابتدا تنها با استفاده از روبات تلگرامی، حدود یک سال و نیم فعالیت داشت. در نهایت، تصمیم گرفتیم یک سایت برای صرافی داشته باشیم و کاربران بتوانند راحت‌تر و با اعتماد بیشتری با صرافی کریپتولند خرید و فروش داشته باشند.

اکنون ۳ سال از راه‌اندازی و تأسیس کریپتولند می‌گذرد و ما در مقایسه با ابتدای ورود به این عرصه، تغییرات گسترده‌ای در پلتفرم خود داده‌ایم. همراه با سه‌سالگی کریپتولند، یک پلتفرم جدی از صرافی خود را ارائه دادیم. افراد در این پلتفرم می‌توانند به خدمات بسیاری که در صرافی‌های بین‌المللی رمزارزی ارائه می‌شود دسترسی داشته باشند نظیر اوردرگذاری و ترید سریع و آسان همراه با نمودار‌های قیمتی. هم اکنون باز هم در حال توسعه هستیم تا در آینده برای هم‌وطنان عزیزمان خدمات بسیار گسترده‌تری فراهم آوریم.
 
گفت‌وگو با سینا استوی، کارآفرین حوزه بلاکچین


تعریف شما از کار آفرینی؟


تعریف من از کارآفرینی این است که فرصتی در اختیار جوانان و افراد بااستعداد جامعه قرار دهیم تا شکوفایی شکل بگیرد و موازی با رشد افراد، جامعه نیز رشد کند و از نظر ذهنی و فکری نمود یابد. در واقع، کارآفرینان همواره از مفهوم فرصت‌جویی و فرصت‌پروری در ابعاد کاری خود استفاده می‌کنند تا دیگران نیز از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند. از سوی دیگر، ارزش‌آفرینی برای این عرصه یکی از موارد مهم و اساسی است که به دنبال فرصت‌پروری باید شکل بگیرد. در صورتی که ارزشی خلق نشود، توانایی و فرصتی نیز وجود نخواهد داشت و مفهوم کارآفرینی شکل نخواهد گرفت. در نتیجه، به دنبال فرصت‌های نو در جوامع هستیم تا این امکان را نیز برای افراد این مرز و بوم فراهم آوریم.
 


راهبرد شما برای رشد کسب‌وکار؟


راهبرد‌ها برای رشد یک سیستم نقشی اساسی و ضرور ایفا می‌کنند. در این میان، باید بتوان راهبرد را نیز متناسب با شرایط تعیین کرد. در واقع، درباره راهبرد باید بگویم که یک رفتار منطقی و مورد تأیید و بر اساس صلاح‌دید‌های جوامع است. در نتیجه، یک راهبرد صحیح می‌تواند تعریفی مناسب از شرایط و دیدگاه‌ها داشته باشد. هم‌اکنون، راهبرد اصلی ما توسعه و ارتقای کیفیت خدمات در داخل کشور است و در پی ایفای نقش با ساز و کاری اساسی هستیم.
 


کمی از الگو‌های بازاریابی‌تان بگویید.


الگوی شخصی ما الگویی خاص بر اساس ایده‌های ذهنی است که ان‌شاءا... در آینده‌ای نزدیک آن را منتشر خواهم کرد.
 


فناوری بلاکچین چیست و آینده آن را در جهان و ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟


اگر بخواهیم بلاکچین را به زبانی ساده توصیف کنیم، بهتر است با یک مثال در حوزه مالی شروع کنیم. افراد اساسا برای انجام تراکنش‌های مالی از یک واسطه به نام بانک استفاده می‌کنند، ولی بلاکچین این امکان را فراهم آورده است که اشخاص به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به صورت همتابه‌همتا داده‌ها و تراکنش‌های خود را اجرا کنند و نیازی به شخص ثالث نداشته باشند.

اگر بخواهم به صورت دیگر شرح دهم، باید بگویم بلاکچین مجموعه‌ای از بلوک‌هاست که به صورت پشت سر هم و زنجیروار با حجم مشخصی می‌تواند داده‌ها را دریافت، و در نهایت قابل انتقال به شخصی که احتیاج دارد کند. باید به این نکته نیز اشاره کنم که داده‌ها به صورت رمزنگاری‌شده انتقال می‌یابند و تنها فرستنده و گیرنده اطلاعات می‌توانند رمزگشایی کنند.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید. مرکز داده‌ای که بلاکچین‌ها در آن فعالیت می‌کنند به صورت کاملا غیرمتمرکز و در قالب یک نود (Node) در سراسر جهان فعال است به گونه‌ای که هر کسی می‌تواند نقش نود را داشته باشد.

درباره آینده بلاکچین در ایران باید بگویم که اگر بتوانیم داده‌ها و اطلاعاتی عمومی را از طریق بلاکچین ذخیره و تغییرات اعمالی را به این شکل اجرا کنیم، بهترین گزینه است و می‌توانیم شکلی جدید از پردازش اطلاعات را در فضایی کاملا ایمن و رمزنگاری‌شده داشته باشیم. در نتیجه، درز اطلاعات به‌کل بی‌معنا خواهد شد. هم‌اکنون فناوری بلاکچین در جهان به‌سرعت در حال توسعه است و شرکت‌های مختلفی داده‌های خود را در بلاکچین آپلود می‌کنند.
 


بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در توسعه استارت‌آپ خود با آن مواجه بودید چه بودند؟


زندگی همه افراد در طول یک روز چالش است و هر شخصی هر روز که از خواب برمی‌خیزد، گذران زندگی برایش یک چالش است. در این چالش روزانه، کسانی می‌توانند موفق باشند که با هر چالش، در زمان مناسب و با تفکر پیش بروند و در این فرایند، موانع را پشت سر بگذارند. به عنوان یک کارآفرین باید با ذهنی باز درباره مسائل تصمیم گرفت و ایده‌ای جدید خلق کرد. در نتیجه چالش معنایی ندارد و همه چالش‌ها حل‌شدنی هستند.
 


نظر خود را درباره رمزارز‌ها (کریپتوکارنسی) و آینده آن در جهان و ایران بیان کنید.


رمزارز‌ها ابزاری برای پرداخت‌های اینترنتی محسوب می‌شوند و شکل جدیدی از پول را می‌توان در آن‌ها یافت، ایده‌ای که می‌تواند مرز‌ها را جابه‌جا کند و دیدگاه‌ها را تغییر دهد. به نوعی، وقتی شخصی بتواند دارایی خود را به‌راحتی از کشوری به کشوری دیگر بدون پرداخت هزینه گزاف انتقال دهد، یک نوع موفقیت و برد محسوب می‌شود. جهان به این نوع هم‌بستگی در حوزه مالی احتیاج دارد. اگر این فرایند در ایران رشد و نمو یابد، می‌تواند گشایش‌هایی اقتصادی برای کشور به همراه داشته باشد و نوعی ارزآوری را شاهد خواهیم بود. آینده را باید رقم زد، نه اینکه منتظر نشست تا موفقیت و آینده به سراغ ما بیاید.
 


به عنوان یک فعال موفق در فناوری بلاکچین، خلأ موجود در کشور در این حوزه را در چه می‌دانید؟


به نظرم خلأ اصلی آموزش و تبحر در این صنعت است. افراد بسیاری به دلیل نداشتن دانش کافی در حوزه بلاکچین و رمزارزها، نمی‌توانند اهداف و سناریوی شکل‌گیری آن‌ها را تشخیص دهند. در این میان، برداشت‌های اشتباهی درباره این صنعت ایجاد می‌شود. داشتن دانش کافی در این حوزه علاوه بر اینکه سبب توسعه این صنعت در داخل کشور خواهد شد، گشایش‌های فراوانی صورت می‌دهد و برای بسیاری از جوانان این مرز و بوم شغل ایجاد می‌کند.
 


توصیه شما به جوانانی که به راه اندازی کسب‌وکار در حوزه بلاکچین و رمزارز تمایل دارند چیست؟


تنها توصیه‌ای که برای قشر تازه‌نفس کشور می‌توانم داشته باشم یادگیری و آموزش این حوزه به شکلی صحیح و مفهومی است. در صورتی که تصمیم دارند کسب‌وکار خود را در این حوزه توسعه دهند، باید ۲ اصل آموزش و یادگیری را به‌خوبی درک، سپس به راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری اقدام کنند.
 


اگر به گذشته بازگردید، باز هم به راه‌اندازی کسب‌وکار در حوزه بلاکچین و رمزارز تمایل دارید؟


قطعا. اگر رسالت من آموزش و کارآفرینی است، اگر بار‌ها و بار‌ها به گذشته بازگردم، باز وارد همین حوزه خواهم شد و رسالت خود را اجرا خواهم کرد. پس از گذشت این مدت که با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بودم، هنوز ابتدای راهم و اهدافم بسیار فراتر از این‌هاست.
 
گفت‌وگو با سینا استوی، کارآفرین حوزه بلاکچین
 

سخن پایانی.


آموزش، آموزش، آموزش. به عنوان سخن پایانی، تأکید می‌کنم همواره دانش خود را تکمیل کنید و هیچ‌گاه بدون آگاهی وارد این حوزه نشوید. برخلاف تصوری که بسیاری از افراد دارند، در این حوزه مسئله فقط سرمایه‌گذاری نیست. موضوع مهم و اصلی در وهله نخست آموزش است و در نهایت، اقدام به سرمایه‌گذاری هوشمندانه. ریسک بازار‌های مالی تنها با آموزش صحیح و کسب دانش در این حوزه عملیاتی است. در غیر این صورت، خطر‌های بسیاری سرمایه افراد را تهدید می‌کند.

علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با شرکت، با شماره تلفن ۸۷۷۰۰۱۲۴-۰۲۱ تماس حاصل کنند و یا به وبسایت https://cryptoland.com/fa  مراجعه نمایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ARA
Germany
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
1
0
چه مصاحبه خوبی بود من چند ساله تو کار تریدم خدایی سایت کریپتولند از همه سایت هایی که تو زمینه ارز دیجیتال کار می کنن تکمیل تره امیدوارم همیشه همین طور قوی بمونند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
0
0
کلاهبردار فراری از اب در اومد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->