زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

بیمه بیکاری هرماه مرتب پرداخت می‌شود و هیچ وقفه‌ای در پرداختی نیست

  • کد خبر: ۵۳۴۹۱
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
بیمه بیکاری هرماه مرتب پرداخت می‌شود و هیچ وقفه‌ای در پرداختی نیست
رئیس اداره بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در پرداخت بیمه بیکاری به بیمه‌شدگانی که در موعد مقرر مدارک و مستندات صحیح بیکاری را ارائه کرده‌اند هیچ‌گونه تأخیری نداریم، بلکه تأخیر به‌دلیل ارائه‌نکردن مدارک در زمان لازم برای تقاضای بیمه بیکاری است.

طنین همتی |شهرآرانیوز، تعدادی از مراجعان برای دریافت بیمه بیکاری از این گله دارند که در پرداخت بیمه بیکاری تأخیر وجود دارد و به‌موقع به کارگر پرداخت نمی‌شود. علت را از رئیس اداره بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پیگیری کردیم. وی دراین‌باره اظهار کرد: بیمه بیکاری مربوط به کرونا که سازمان برنامه و‌ بودجه پرداخت‌کننده آن بود، از مهرماه که دستورالعمل‌های مربوط صادر شده است، مرتب به واجدان شرایط قانونی پرداخت می‌شود.

 

وی بیان کرد: تأخیر در پرداخت نیست، بلکه تأخیر در بررسی مدارک و مستندات با حجم انبوه متقاضی و فرصت کم برای بررسی است.

 

جمشیدی گلیان افزود: شاهد بیکاری یک‌دفعه‌ای ۲۰ تا ۳۰هزار کارگر در استان ناشی از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بودیم که همه این افراد پرونده‌هایشان به بررسی و تکمیل نیاز داشت و به‌دلیل حجم زیاد مراجعه‌کنندگان و‌ محدودیت کارکنان در ایام کرونا زمان‌بر شد. همکاران استان در ساعات اداری و حتی ایام تعطیل و تا دیروقت با بسیج همه امکانات شعب مشغول رسیدگی و بررسی تقاضاها بودند.

 

وی ادامه داد: زمانی که یک کارگر برای بیمه بیکاری اقدام می‌کند، کارفرمایان از تاریخ اخراج تا پایان ماه بعد و گاهی تعدادی از کارگاه‌ها تا ۲ ماه فرصت دارند آخرین فهرست بیمه را به تأمین اجتماعی اعلام کنند و در نتیجه پرداخت بیمه درگیر مراحل اداری و زمان قانونی برای رسیدگی می‌شود.

به‌گفته جمشیدی، بیمه بیکاری پانزدهم هرماه مرتب پرداخت می‌شود و هیچ وقفه‌ای در پرداختی مقرری‌بگیران نیست.

 

وی افزود: از خردادماه ۹۹ برای افرادی که شعب سازمان مقرری بیمه بیکاری، بیمه برقرار کرده است، از سازمان تأمین اجتماعی حقوق دریافت کرده‌اند و مرتب پرداخت شده است. مگر اینکه در حین دریافت مشغول‌به‌کار شده باشند و کارفرما برایشان فهرست ارسال کند. اما طبق روال عادی در اولین برقراری حقوق به‌طور مرتب هرماه بیمه پرداخت می‌شود. این فرایند بیشتر در احراز شرایط مقرری و دریافت مدارک مطابق با قانون و شرایط و ارسال صحیح فهرست مطابق با تاریخ بیکاری زمان‌بر است.

 

رئیس اداره بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: فردی که بیکار می‌شود تا یک ماه فرصت دارد که در سامانه  جامع روابط کارثبت‌نام کند و ما تا زمانی که کارفرما فهرست بیمه را نفرستد، نمی‌توانیم مراحل تکمیلی را انجام دهیم. اما اگر مراحل تکمیل پرونده را کارگر و کافرما کامل و‌ بموقع انجام دهند، در پرداخت بیمه بیکاری هیچ تأخیری نداریم. ضمن اینکه افرادی در سامانه ثبت‌نام کرده و تاکنون برای تکمیل مدارک مراجعه‌ نکرده‌اند که لازم است به شعب مراجعه کنند.

 

وی تصریح کرد: باتوجه‌به‌ محدودیت فعالیت کارمندان در اداره‌ها به‌علت بیماری کرونا، همکاران سازمان با وجود این شرایط، در روزهای اداری و غیراداری برای رسیدگی و تسریع انجام امور مربوط به بیمه بیکاری، در شعب حضور دارند. این حجم پرونده، شرایط را برای بررسی ۳۰هزار پرونده با محدودیت‌های موجود کمی سخت کرده است. خراسان رضوی در کشور در این مدت از نظر بیکاری ناشی از کرونا وضعیت سختی را گذرانده است، ولی اکنون بار ترافیکی چند ماه گذشته را نداریم. بیشتر پرونده‌های که به‌موقع مدارک و مستندات را ارائه کرده‌اند، برقرار شده است.

رئیس اداره بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در ادامه بیان کرد: ما درباره بیمه بیکاری هیچ مشکلی نداریم، به شرط اینکه کارفرمایان تاریخ دقیق ترک کار و فهرست‌های ارسالی به تأمین اجتماعی را بموقع اعلام کنند.

 

جمشیدی گلیان افزود:بیشتر تأخیرهای ما به‌دلیل درج‌نشدن تاریخ دقیق بیکاری از سوی کارگر و کارفرماست. اگر این نکات رعایت شود، از زمان اقدام تا پرداخت نهایت ۲ ماه زمان می‌برد.

 

وی گفت: زمانی که کارگر برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه می‌کند، باید تاریخ دقیق بیکاری، مدارک، مستندات لازم، قرارداد و هر چیزی را که گفته شده و نیاز است، اسکن و در سامانه بارگذاری کند تا مراحل سریع‌تر انجام شود. بیشتر مشکل ما هم همین درج‌نشدن تاریخ دقیق ترک کار است، وگرنه در پرداخت بیمه هیچ مشکلی نداریم.

 

جمشیدی گلیان تأکید کرد: اگر کارگر بعد یک ماه برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرد، موضوع در هیئت‌های حل اختلاف کار مطرح می‌شود و می‌تواند با ارائه مدرک موجه برای تأخیر، بیمه بیکاری دریافت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->