مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان
سرخط خبرها

جزئیات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور + لیست مشاغل و شروط

  • کد خبر: ۵۱۸۳۱
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
  • ۳۴
جزئیات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور + لیست مشاغل و شروط
بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان آور را دارا باشند، بدون شرط سنی می‌توانند درخواست بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی نمایند.
به گزارش شهرآرانیوز، مطابق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور مورد توجه قرار گرفته و ضوابط مشخصی درباره آن‌ها وضع شده است. مشاغل سخت و زیان‌آور مشاغلی هستند که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است. آنطور که قانون مشخص کرده شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور در صورت پرداخت ۲۰ سال حق بیمه متوالی یا ۲۵ سال حق بیمه متناوب بازنشسته می‌شوند.

اما حرف و حدیث‌هایی که در این زمینه وجود دارد و کارگران شبهه‌هایی دارند.  

اگر شغل شما جزء مشاغل سخت و زیان آور باشد، می‌توانید با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب در کار سخت و زیان آور بازنشسته شوید و در دوره بازنشستگی با وجود ۲۰ سال کار، حقوق شما کامل محاسبه می‌شود. اما چند سوال همواره برای کارگران مطرح است.
 

چه مشاغلی جزء مشاغل سخت هستند؟

تعریف مشاغل سخت و زیان آور: کار‌های سخت و زیان آور کار‌هایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده که در اثر اشتغال کارگر (بیمه شده) تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می‌گردد که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن می‌باشد.
 

لیست مشاغل سخت و زیان آور چگونه تهیه می‌شود؟  

تعیین سخت و زیان آور بودن مشاغل بر حسب درخواست کارگر، کارفرما، تشکل ها، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون-کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در هر کارگاه با بررسی سوابق، انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی و بازرسان کار وزارت تعاون-کار و رفاه اجتماعی و با تایید توسط کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استانی موضوع این آیین نامه انجام می‌گیرد؛ بنابراین برای تعیین اینکه یک شغل جزء مشاغل است یا خیر نیاز به رای کمیته ذکر شده است.

     کار در معادن اعم از تحت الارضی یا سطح الارضی که ایجاب می‌نماید کارگران در تونل‌ها و راهرو‌های سر پوشیده به استخراج بپردازند.

     کار استخراج شامل جدا کردن یا منفجر ساختن مواد از سطح کار، حمل مواد عملیات مربوط به انفجار، اداره تأسیسات آب و برق در داخل معدن و به طور کلی هر گونه مباشرت و نظارتی که ایجاب نماید کارگر در تونل ها، راهرو‌ها یا میله‌های معدن انجام وظیفه نماید، می‌باشد.

     حفر قنوات و چاه‌ها و فاضلاب‌ها و تونل‌های زیر زمینی و کار در مخازن سر بسته.

     تخلیه و حمل مواد مذاب از کوره‌های مشغول به کار و کار مستمر در مجاورت کوره‌های ذوب به نحوی که کارگر در معرض مستقیم حرارت یا بخارات زیان آور متصاعد از کوره باشد.

     کارگرانی که ‎مستقیماً و مستمراً در امرتولید درکارگاه‌های دباغی، سالامبورسازی و روده پاک کنی اشتغال دارند و کار مستمر در گندابروها، جمع آوری، حمل و دفن زباله شهری.

     کار کارگرانی که مستمراً به امر جمع آوری و انتقال و انبار کردن کود (نظافت مستمر طویله، اصطبل، سالن‌های پرورش طیور) در واحد‌های دامداری و طیور اشتغال دارند.

     کار مستمر و مداوم در فضای باز و در ارتفاع بیش از پنج متر از سطح زمین بر روی دکلها، اتاقک‌های متحرک، داربست‌ها و اسکلت ها.

     کار مداوم برروی خطوط و پست‌های انتقال برق با فشار شصت و سه کیلوولت و بالاتر.

     مشاغل شن پاشی، پخت آسفالت دستی، قیرپاشی و مالچ پاشی.

     عملیات جوشکاری در داخل مخازن.

     کار‌هایی که استمرار آن‌ها موجبات ابتلا به بیماری‌ها حاصل از اشعه را فراهم می‌آورد، نظیر کار با مواد رادیواکتیو و قرار گرفتن در معرض پرتو‌های یونساز به تشخیص مراجع ذی صلاح و به استناد قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب جلسه مورخ بیستم فروردین ماه ۶۸ مجلس شورای اسلامی.

     کار در محل‌های با فشار محیط بیش از حد مجاز از قبیل غواصی.

     کار مستمر در محیط‌هایی که با وجود رعایت مقررات حفاظتی و ایمنی موجبات بیماری‌های گوشی و یا کری کارگر را فراهم سازد.

     کار در امور سمپاشی باغات و اشجار و مزارع و ضدعفونی اماکن و طویله‌ها و آشیانه‌های مرغداری در زمان سمپاشی.

     کار کارگرانی که مستقیماً در امر تولید و ترکیب سموم و حشره کش‌ها اشتغال دارند در زمان انجام کار.

     کار با وسایل دارای ارتعاش درحدی که برای سلامتی کارگر زیان آور باشد.
 
 
جزئیات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور + لیست مشاغل و شروط
 
 
مستند به ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی تبصره (۲) الحاقی ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، موضوع تصویب نامه هیات وزیران در سال ۸۶، شغل خبرنگاری صراحتاً به عنوان مشاغل سخت و زیان آور عنوان شده است و مصادیق آن طی مصوبات هیات وزیران در سال ۸۳ تصریح شده است.

طبق اصلاحیه مجلس شورای اسلامی، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون و بین شهری، راهداران و رانندگان وزارت راه و شهرسازی در جاده‌های کشور مشمول مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند. طبق این مصوبه، قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری مصوب ۱۳۷۹ اصلاح گردید. توجه شود که مشمولان این قانون مکلف به پرداخت چهار درصد سهم کارفرما به صورت نقد و اقساط هستند.
 

در صورتیکه شغل کارگر جزء مشاغل سخت باشد، چه شرایط دیگری باید احراز شود؟

شرط ذیل به منظور ارائه درخواست متقاضی جهت بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور الزامی است:

بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان آور را دارا باشند، بدون شرط سنی می‌توانند درخواست بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی نمایند.
 
 
جزئیات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور + لیست مشاغل و شروط
 

منظور از توالی و تناوب اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور چیست؟

۱- ایام زیر چنانچه در فواصل اشتغال به کار‌های سخت و زیان آور واقع شود، به عنوان سابقه اشتغال در کار‌های سخت و زیان آور محسوب می‌گردد:

    تعطیلات هفتگی

    تعطیلات رسمی

     ایام استفاده از مرخصی استحقاقی

     ایام استفاده از مرخصی بابت ازدواج یا فوت همسر، پدر، مادر و فرزندان به مدت ۳ روز با دریافت دستمزد در مورد مشمولان قانون کار

     ایام استفاده از مرخصی استعلاجی یا استراحت پزشکی اعم از اینکه حقوق ایام مزبور توسط کارفرما پرداخت شود و یا اینکه بیمه شده از غرامت دستمزد ایام بیماری استفاده کرده باشد.

۲- ایام و موارد زیر چنانچه در فواصل اشتغال بیمه شده به کار‌های سخت و زیان آور واقع شود موجب زایل شدن توالی اشتغال وی در کار‌های سخت و زیان آور نمی‌گردد:

ایام خدمت وظیفه سربازی (دوران ضرورت و احتیاط) مشروط بر اینکه بیمه شده حداکثر تا دو ماه پس از پایان خدمت به کار سابق خود برگشته و یا اینکه در کار دیگری که سخت و زیان آور شناخته شده مشغول به کار شده باشد و همچنین ایام آماده به خدمت

     دوران توقیف بیمه شده در صورتی که منتهی به محکومیت وی نگردد و یا اینکه کارفرما بر اساس تکلیف قانونی حقوق دوران مزبور را به بیهم شده پرداخت نماید

     ایام حالت تعلیق که به واسطه عوامل قهریه طبیعی و یا حوادث و مخاطرات اجتماعی (مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش سوزی) که خارج از اراده کارفرما و بیمه شده بوده و در نتیجه آن کارگاه به طور موقت تعطیل می‌گردد

     ایام استفاده از مقرری بیمه بیکاری مشروط بر اینکه بیمه شده قبل از اتمام و یا بلافاصله پس از اتمام دوره مزبور در مشاغلی که سخت و زیان آور شناخته شده مشغول به کار شده یا طبق این آیین نامه بتواند بازنشسته شود

    ایام خدمت در جبهه که به تایید مراجع ذی صلاح رسیده باشد

    دوران اسارت یا محکومیت سیاسی که بیمه شده براساس آن به عنوان آزاده شناخته شده باشد

     ایام بلاتکلیفی بیمه شده که مستند به آرای صادره از سوی هیات‌های حل اختلاف و یا سایر مراجع قانونی منجر به پرداخت حقوق ایام مزبور شده باشد

    ایام استفاده از غرامت دستمزد ایام بیماری که در فاصله زمانی ۱۳۵۴.۱۰.۵ تا ۱۳۵۹.۴.۱ واقع شده باشد

     غیبت غیرموجه حداکثر به مدت ۱۰ روز در سال در مورد کارگاه‌های مشمول قانون کار یا براساس مقررات انضباطی، تخلفاتی و یا استخدامی مربوط در کارگاه‌های غیرمشمول قانون کار که منجر به اخراج، انفصال موقت و یا دایم نشده باشد.

۳- ایام و موارد ذیل چنانچه در فواصل اشتغال بیمه شده به کار‌های سخت و زیان آور واقع شود توالی اشتغال او را از بین برده و موجب تناوب اشتغال وی می‌گردد:

    استفاده از مرخصی بدون حقوق به هر منظور و تحت هر عنوان

    اخراج، استعفاء، انفصال و بازخریدی

     غیبت غیرموجه بیش از (۱۰) روز در هر سال در کارگاه‌های مشمول قانون کار یا براساس مقررات انضباطی، تخلفاتی و یا استخدامی مربوط در کارگاه‌های غیرمشمول قانون کار که منجر به اخراج، انفصال موقت و یا دایم شده باشد

     اشتغال در کار‌ها و مشاغل عادی

    اشتغال در حرف و مشاغل آزاد

     بیمه اختیاری

    بیکاری بدون دریافت مقرری بیکاری

    سایر موارد مشابه
 
منبع: اقتصادآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
2
17
نه خیلی حقوق زیاد میدین بخدا شرم کنین ازاین حقوقی که میدین خاک توسرتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
2
در شرکت ارتباطات زیر ساخت مخابرات و همراه اول آنقدر کار سخت و حقوق‌ها کم میباشد که همه کارمندان برای رساندن خود به سی و پنج سال سابقه سر و دست میشکانند !!!!
نعمت اله احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
2
با سلام من در کارگاه میخ سازی کار کردم و الان گوشم سنگین شده در اثر صدای زیاد باید چیکار کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
2
1
بنظرمن هرکس اگرکارش هم سخت وزیان اوره باید صبر کنه ۳۰سال خدمت کنه بهترازاینه درمشاغل سخت بازنشسته شود چون حق کارگران مشاغل سخت خورده سده مثل ماکه کلی زجرکشیدیم باشغل سخت الان هم هیچ سودی برامان نداشته باکه اسمش راارفاق هم میزارن
اقدس شیخ 12سال سابقه بیماری سردارم تشنج می گیرم کمتر 66درصد زدند. سه الان به‌دلیل خونریزی زیاد حم برداشتم تو خدا کی رسیدگی می‌کن هر جا فتم جواب نداند باقرص قوی دیگر توان کار ندارم وجایی برم کارم درست بشه مسولان رسیدگی کنید خداخیرتان بده0942779444
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
2
من یک زن بی سرپرست دوتا بچه خرج خانه ودرمان ماندم
سیداحمدنبوی یزدی کد ۴۴۳۲۱۱۳۲۹۴
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
1
باسلام من ۶۷ساله مستمری ۱۱۰۰ پس از همسان سازی و ۱۴ سال قبول بااینکه ۳۸ سال سوابق ولیمه بیکاری استفاده ننموده وانسولینی و عیال وار اقای قالی باف کلیه مدارک موجود می گویند بازخرید و شکایت کن که شرکتی وجود ندارد یا فوت یا بنام دیگر حتی شرکت ازبوتاسیس اختراعات فرزندم یک نمونه دوچرخه ها ی هوشمند که یک سرمایه گذار و شهرداری در ضمن خانه ام فروخته و خانه برای فرزندم خریداری که به خارج نرود ادامه دکترا با سه فرزند و خودم عیال وار با ۶ نوه با این هزینه ها و۶سال مشغول دکوراسی ون داخلی و الان دراین وضعیت بیکار اقای قالیباف به فکر امسال ما شهروندان باشید موفق باشید طول عمر با عزت
سیداحمدنبوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
1
با سلام ارادتمند نبوی فراموش کردم شاگرد دفتر دکوراسیون هستم. چند ماه درب بسته دفعاالیت کم وبیش. دارد و پیگیری وصول مطالبات نمیدهند ولخرجی نمیدهد و اقا ی قالی باف پیگیری از نزدیک و مشاهده وبررسی و احقاق حق تشکر
لیلا پسندیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
سوالی داشتم ازمسولان آیا کار درمترو ک منجر ب حادثه برق گرفتگی درحد65 درصد معلولیت واز کار افتادگی شده هم جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود همسرم بودن
حسن زری یان. مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
2
چرا. ما. با بیست سال کار در بیمارستان امام رضا. سختی کار بازنشست شدیم. گفتن. باس 21 م. بدین. تا بازنشسته بشین. طرف بیمه گرفت. وگفتن.پرداخت میشه الان دوسال گذشته. ولی هیچ خبری. نیست. مشهد.
مقامی از هفت تپه
United Arab Emirates
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
اگر بازنشسته شدید و چهار درصد رو هم خودت پرداخت کردی و جایی رو که در آنجا مشغول بکار بودید هنوز دایر و موجوده، باتوجه به آراء دیوان عدالت اداری که در این زمینه چند رای صادر نموده: که اکر کارفرما از شما بصورت ثبتی هم تعهد بگیره بازهم ملزم به پرداخت چهار درصد است.
براری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
مشکل این قانون در پرداخت حق بیمه 4% به سازمان تامین اجتماعی است که در برخی موارد از پیمانکار مطالبه میشود و در بعضی موارد از شرکت اصلی که کار را به پیمانکار داده
مورد بوده که پیمانکار به دلایلی مثل ورشکستگی ، فوت پیمانکار و انحلال شرکت پیمانکاری وجود ندارد و کارگران بلا تکلیف میشوند و باید خود کارگر حق بیمه رو پرداخت کنه
در خیلی از موارد شرکت اصلی زیر بار پرداخت حق بیمه 4% نمی‌رود
این در حالی است که پیمانکاران هیچ مبلغی در این خصوص از شرکت اصلی دریافت نکرده و حالا بعد گذشت سالها مبالغی قابل توجه به تامین اجتماعی پرداخت نماید
این قانون ناقص است و مشکلات زیادی درست کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
0
آیا ,30,سال کار مداوم درچاپخانه جز مشاغل و سخت و زبان آور محسوب میشه
یک کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
1
اگر همسان سازی بشه حقوق خوبه برای بازنشستگی
رضا از رشت
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
کارگر شرکت تولید لوله واتصالات پلی پروپیلن هستم و ۲۱ سال سابقه تو همین شرکت دارم و ازکار افتادگی جزیی دارم قطع ۳ انگشت دست راست ایا ما هم باید ۳۰ سال کار کنیم یا اینکه شرایط خاصی واسه بازنشستگی داریم لطف راهنمایی کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
زنان بی سرپرست چه گناهی کردن که با سابقه کم شوهرشون فوت شده . نمیتوستیم به شوهرمون بگیم بعداز ۳۰ سال فوت کن . که لااقل ما از گرسنگی نمیریم. واقعا خجالت بکشید با این همسان سازیتون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
با سلام ازکارافتادگان کلی که ۱۲سال پیش براثر حادثه یا بیماری اسیب شدید دیده اند وحدود۱۵ ماه حقوق استعلاجی با معرفی پزشکان متخصص دریافت کردنده اند وبا سابقه زیر ده سال با سن۳۳ ساله از کارافتاده کلی شده اند و قبل از اسیب دیدگی در کارگاه شرکتی گاز رسانی مشغول حفاری بوده اند شامل مشاغل سخت وزیان اور میشوند اگر نمیشوند جزوه کدام مشاغل محسوب میشوند که دچاره از کارافتادگی کلی وحداقل حداقل که ۲۳۰۰ است میشوند
بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی
United States of America
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
من بازنشسته نانوایی هستم به خاطر مدام ثابت ایستادن درمحل کارازناحیه پا دچار واریس شدید
ودرد..ورم خیلی خیلی شدیدوطاقت فرساشده برام که برام یه مشکل ایجادکرده میخواستم بپرسم نانوایی جزمشاغل سخت زیان آورهست لطفا راهنمایی کنیدحقوق ماهانه دومیلیون دویست هزارتومن هست که بیش ازنصفه این حقوق برای
اجاره خانه وقسط بانک میدم برام ۹۰۰هزارمیماندباچها سرعایله واقعا بااین حقوق ناچیز چه خاکی توسرمون کنیم
جوادناصری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
کارگرانی که در ادوار گذشته در مشاغل سخت وزیان آوربوده وبر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند' آیا این همسان سازی و افزایش حقوق به آنان تعلق گرفته است ..؟
بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی
France
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
چرابس کامنت ماروحذف کردیدآخه چرامامشکل داریم خداازتو نگذره کامنت منوحذف نکن این مسولین دزدنالایق درحق مابازنشستگان تامین اجتماعی ظلم وتبعیض قائل شدن یعنی بازندگی بیش از۶۰درصدبازنشستگان تامین دارن بازی میکنن این جنایت هست مامشکل داریم دومیلیون
دویست میگیریم بیش ازنصفه این حقوق برای اجاره خانه وقسط بانک میره.خدا لعنتتون کنه با۹۰۰تومن چهارسرعایله چه جوری سی روزسرکنیم
آخه دردمون رو به کی بگیم صبرمون تمام شد
بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی
France
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
من بازنشسته نانوایی هستم به خاطرسرپا ایستادن
طولانی.پاهام واریس شدیدداردوبه خاطرهمین پاهام ورم شدیدوخیلی خیلی دردمیاد.به طوری که
اردردشدیدپاشبا خواب ندارم.میخواستم بدونم شغل نانوایی هم جزمشاغل سخت وزیان آورهست یانه.باتشکر. ما گرفتاریم ناجورتوفشاریم.دومییلیون
دویست حقوق میگیرم.۸۰۰هزارتومن اجاره خانه
۴۶۰هزارتومن قسط بانک.میدم.۹۰۰تومن ازاین حقوق برام میماندباچهارسرعایله با۹۰۰تومن چه جوری یک ماه سرکنیم تا حقوق ماه بعدبگیریم باز
رچزازنوروزی ازنو.لصفا خواهش میکنیم حقوق ماروزیادکنید
روح اله گرامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
1
با سلام من به مدت ۲۰سال در کوره آجر پزی با شغل سختی کار فعالیت کردم الان که برای بازنشستگی اقدام کردم میگویند چون پدر ت کارفرما است مشمول نمیکشی لطفا راهنمایی کنید چون واقعا دیگر نای کار کردن ندارم با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
تکلیف‌بازنشستگان‌از‌کار‌افتاده‌چی‌میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
1
آیا تغییر کار فرما موجب تناوب سابقه کاری سخت و زیان آور میشود
عباس.کریمیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
من یه گارگر با20سال سابقه در شرکت مپنا هستم ..وهمکاران ما در همین.شرکت وبا حکم که انها بازنشسته شدن .ما هم داریم ایا 20سال کارکردن درشرایط زیان اور دوباره نیاز به بازید دوبار ناظر اداره کار دارد ...به امید بازنشستگی وامدن نیروی جوان
رضا بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
سلام خسته نباشیدکارسخت وزیان آور بایدچندسال کارکردتابازنشته شویم...؟
من18سال بیمه کارسخت دارم،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
پدرم کارفرما کوره آجرپزی است و خودش درکارگاه مشغول کا رنبوده آیا سختی کار به من تعلق میگیرد با تشکر
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
جنابتان قانون تفسیر ماده 76مصوب 92/4/27مجلس بر توالی اشتغال با 7300روز را چرا در این قواض نمی اورید؟
رفیعی ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
سلام خسته نباشی
من حدود ۲۴/۵سابقه بیمه دارم و الان هم بیمه اختیاری رد میکنم و سنم هم توی ۵۰ سال هست میخواستم ببینم که من نزدیک ۱۳ سال در بیمارستان کار میکردم و جزو کادر درمان (کمک بهیار) بودم برای گرفتن سختی کار چه کاری باید انجام بدم توضیح بدید ممنون میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
بنده بیمه اختیاری هستم و حدود 21 سال حق بیمه دارم شغلمم مکانیکی ماشین های سنگین است آیا شغل من جزو مشاغل سختی کار شامل میشود؟
سنمم 59 سال است و تازگی تصادف کرده و رماتیسم نیز دارم که سعب العلاج نوشته اند
ایا امکان دارد 9 سال را یکجا حساب کنیم تا 30 سال حساب شود؟واسه اینکه الان میگن حداقل به شما تعلق میگیره
لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
سلام
بنده حدود پنج سال به عنوان راننده سرویسهای داخلی شرکت صنایع فولاد اهواز بوده ام و ساز آن حدود هفت سال است که راننده سرویس های داخلی شرکت فولاد اکسین اهواز هستم ودر هر دو مورد نیروهای شرکت را حدود نه ساعت در روز درسطح این شرکتها جابجا مینمایم ....با توجه به آلودگی شدید محیط این شرکتها شغل بنده مشمول قانون سخت وزیان آور مبگردد؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
0
سلام من ۱۷ سال سابقه کار در مرغداری دارم ولی الان دچار اسم شدم والان دارم از اسپری استفاده میکنم میتوانم در خواست باز نشستگی کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
0
سلام . آیا نقاش خودرو در گروه مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
باسلام و احترام .درپایان سال ۱۳۹۹باسی سال کارکرد بصورت عادی بازنشسته شدم ولی قبلا باتوجه به شغل که مراقب پمپ اب بودم زیان اوربودن شغل تایید شده وامروز به تامین اچتماعی مراجعه نمودم گفتند چون دوسال ازش گذشته شامل مرور زمان شده و بایستی دوباره درخواست بدهی ودر صوزت تایید شدن بایستی به دیوان شکایت نمایی تا تامین اچتماعی قبول نماید و بتوانی حقوق سی و پنج روزه دریافت نمایی.درمورد خرید سربازی هم گفتند چون بازنشسته شدی نمی تواتی بخریید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
پمپ بنزین جزء مشاغل میباشد؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->