تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند
سرخط خبرها

آکادمی «کیا»، جاذبه لیگ دسته‌سوم

  • کد خبر: ۵۳۷۸۷
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
آکادمی «کیا»، جاذبه لیگ دسته‌سوم
مهدوی‌کیا تیمش را به‌صورت رسمی وارد چرخه فوتبال باشگاهی ایران کرد و از این به بعد آکادمی کیا در لیگ دسته سوم کشورمان حضور خواهدداشت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ آکادمی «کیا» این فصل در لیگ دسته‌سوم کشور حضور پیدا می‌کند؛ یک اتفاق مهم که زمینه‌ساز تیم داری جدی مهدی مهدوی‌کیا در رده بزرگ‌سالان خواهد بود.
 
به نظر می‌رسد مدافع‌هافبک سابق فوتبال کشورمان قصد ندارد ستاره‌هایی را که پرورش داده، به این سادگی‌ها در اختیار تیم‌های بزرگ فوتبال ایران قرار دهد. او که ابتدا آکادمی کیا را به‌عنوان یک مجموعه برای پرورش بازیکنان در رده‌های پایه ایجاد کرده بود، حالا تصمیم انقلابی خود را عملی کرده و به‌صورت رسمی وارد رده بزرگ‌سالان شده است. پیش‌تر اعلام شد که آکادمی کیا قصد دارد با خرید امتیاز یک تیم بابلی رسما در لیگ دسته‌سوم حضور پیدا کند و حالا این تصمیم عملی شده و در قرعه‌کشی لیگ ۳، نام تیم مهدی مهدوی‌کیا هم دیده می‌شود؛ تیمی که قصد دارد با بازیکنان رده نوجوانان و جوانان به‌مصاف بزرگ‌سالان فوتبال ایران برود.
 
آکادمی کیا پیش‌تر در فروردین‌۱۳۹۴ آغاز‌به‌کار کرد و در این مدت به فکر استعدادیابی عادلانه و منصفانه و ایجاد فضایی حرفه‌ای و سالم شهره بوده است. آن‌ها در رده زیر ۱۸‌سال عمده‌فعالیت‌های خود را داشتند و حالا ۱۲ سهمیه در تیم ملی نوجوانان دارند و البته به گفته مهدی مهدوی‌کیا، «بیشترشان به تیم ملی بزرگ‌سالان ایران» می‌رسند.
 
برنامه اسطوره فوتبال ایران برای تیمش این است که مثل نمونه‌های خارجی نظیر هوفنهایم و لایپزیش از لیگ دسته‌سوم به لیگ برتر برسد. او ادعا می‌کند که تیمش در ۵ سال دوم، به سطح اول فوتبال ایران خواهد رسید و در‌واقع از نظر او، یکی از سهمیه‌های لیگ بیست‌و‌پنجم در اختیار تیم آکادمی کیا خواهد بود؛ تیمی که آن زمان نسل اولش حداکثر بیست‌وهفت‌ساله خواهند بود و نسل جدید پانزده‌شانزده‌ساله نیز این‌چنین انگیزه بیشتری برای حضور در این آکادمی پیدا خواهند کرد.
 
این یک خبر بسیار خوب برای فوتبال ایران و البته خبری نه‌چندان‌مطلوب برای مدیران دیگر‌باشگاه‌هاست. برخی از آن‌ها در همین مدت نیز سعی داشتند تا نظر بازیکنان هفده‌هجده‌ساله آکادمی کیا را برای جدایی از این تیم و حضور در تیم‌های مشهور فوتبال ایران جلب کنند؛ اما حالا با آغاز کار فعالیت تیم بزرگ‌سالان کیا، خرید بازیکنان این تیم نیز بسیار سخت خواهد بود.
 
آن‌ها در گروه سوم لیگ ۳ با تیم‌های کانیاو‌شنو اشنویه، کاویان نقده، نیکان مهر تهران، نفت ایرانیان، عقاب تبربز، ستارگان آژند آذربایجان، شهدای گروس بیجار، خورشید مهر قروه، جام جم بیله‌سوار و گرین‌کشاورز نهاوند هم‌گروه خواهند بود و با بازیکنان بسیار جوان به‌مصاف این تیم‌ها می‌روند و البته باید دید که چه سرنوشتی را در فصل جاری برای خود رقم خواهند زد.
 
کیا برای صعود به لیگ برتر تا ۵ سال آینده، ۲ سال فرصت درجا‌زدن در لیگ‌های ۳، ۲ یا آزادگان را خواهد داشت و باتوجه به سن‌و‌سال بازیکنان این تیم، هیچ بعید نیست که چنین‌اتفاقی رخ دهد. همچنین به‌ویژه در لیگ دسته‌اول کار به شکلی نیست که تنها با برنامه‌ریزی، صعود انجام شود و احتمال هر اتفاقی هست؛ اتفاقاتی منحصر‌به‌فرد که مطمئنا با هیچ ابزار و محاسبه‌ای قابل پیش‌بینی نخواهد بود.
 
ورود آکادمی کیا به رده بزرگ‌سالان فضای فوتبال ایران را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است و همه منتظرند تا نتیجه کار مهدی مهدوی‌کیا را تماشا کنند. آن‌ها در گام نخست باید نمایندگان اشنویه، نقده، تبریز، بیله‌سوار و نهاوند را پشت‌سر بگذارند و بعد نوبت به ارائه خود به فوتبال ایران خواهد رسید. منتظر آن روز خواهیم بود؛ روزی که یک قطب جدید در لیگ برتر آغاز‌به‌کار کند، قطبی که پشتیبان جدی در رده پایه خواهد داشت و قدرت‌های فوتبال ایران را به چالش خواهد کشید؛ چالشی که در سال‌های اخیر تیم‌های پایه درگیر آن بوده و به اقتدار کیا در قهرمانی عادت کرده‌اند، شاید هم برنامه پنج‌ساله سوم مهدوی‌کیا، انتقال این اقتدار در لیگ برتر باشد.
 
البته با این فرض که آکادمی کیا یک سرمایه برای فوتبال ایران است، باید از هرگونه رؤیا‌پردازی درباره این تیم جلوگیری کرد تا به کار واقعی آن آسیبی وارد نشود؛ تیمی که به نظر می‌رسد با یک مسیر اصولی و یک کار آکادمیک، بهترین منبع و پشتوانه برای تیم‌های ملی آینده کشورمان باشند. دور به نظر نمی‌رسد روزگاری که چند بازیکن از همین تیم، مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و‌... در لیگ‌های معتبر اروپایی بدرخشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->