قهرمانی کوراش کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر
سرخط خبرها

آکادمی «کیا» پنج سال دیگر در لیگ برتر

  • کد خبر: ۵۰۵۲۸
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
آکادمی «کیا» پنج سال دیگر در لیگ برتر
آکادمی «کیا» با الگو‌برداری از باشگاه‌های موفق بوندس‌لیگا، این‌روز‌ها فعالیت می‌کند. شماره‌۲ محبوب فوتبال ایران می‌گوید براساس برنامه پنج‌ساله دوم آکادمی کیا، این باشگاه در سطح اول فوتبال ایران یعنی لیگ برتر صاحب امتیاز خواهد بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی مهدوی‌کیا این‌روز‌ها در فوتبال آلمان و در رده‌های پایه مشغول‌به‌کار است. موشک سابق فوتبال ایران، اما پیش از آنکه راهی سرزمین ژرمن‌ها شود، در ایران یک آکادمی فوتبال برپا کرد که از همان لحظه شروع‌به‌کار، خیلی‌ها آن را پشتوانه تیم ملی فوتبال ایران می‌دانستند. آکادمی «کیا» با الگو‌برداری از باشگاه‌های موفق بوندس‌لیگا، این‌روز‌ها فعالیت می‌کند. شماره‌۲ محبوب فوتبال ایران می‌گوید براساس برنامه پنج‌ساله دوم آکادمی کیا، این باشگاه در سطح اول فوتبال ایران یعنی لیگ برتر صاحب امتیاز خواهد بود.


اکنون بیش از ۱۰ سهمیه در تیم ملی نوجوانان داریم

مهدوی‌کیا درباره کار آکادمی کیا و نحوه شروع‌به‌کارش گفت‌: ما بیش از ۵ سال است که این کار را شروع کرده‌ایم و از روز اول هدف استعدادیابی از مناطق محروم کشور بود؛ بچه‌هایی که به‌هر‌دلیلی امکانات در اختیارشان نبوده و نخبه هستند. سعی کردیم این‌ها را دور هم جمع کنیم. هدف این بود که این بچه‌ها با تیم‎‌های بزرگ دنیا بازی کنند و خودشان را با تیم‌های بزرگ مقایسه کنند. در این راه موفق بودیم و بیش از ۵ سال در تورنمنت‌های مختلف شرکت کردیم و در آن مسابقات مقام‌های خوبی به دست آوردیم. در لیگ‌های داخلی شرکت کرده و سعی کردیم این بچه‌ها روز‌به‌روز پیشرفتشان بیشتر شود.
 
ارتباط خوبمان را با اروپا حفظ و سعی کردیم از مربیان خارجی برای تربیت بچه‌ها و مربیانمان استفاده کنیم. خدا‌را‌شکر برنامه‌های ما خیلی پیش رفته و برنامه ۵ سال اول ما الان به پایان رسیده است. دوست داشتیم در پایان ۵ سال اول، در تیم ملی نوجوانان ایران که همان تیم زیر ۱۷‌سال است، چندین سهمیه داشته باشیم و خوشبختانه اکنون بیش از ۱۰ سهمیه در تیم ملی نوجوانان داریم. امیدواریم که همین روند ادامه پیدا کند و بتوانیم فوتبالیست‌های خوبی را به فوتبال ایران معرفی کنیم.


به مدل هوفنهایم و لایپزیش عمل خواهیم کرد

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی سپس در رابطه با برنامه پنج‌ساله دوم آکادمی بیان کرد: در این برنامه قصد داشتیم با همین بچه‌هایی که خودمان تربیت کردیم، به رده بزرگ‌سالان وارد شویم. الان آن‌ها شانزده‌هفده سال دارند. ما از دسته‌۳ کشور شروع می‌کنیم. مدل تیم‌هایی مثل هوفنهایم یا لایپزیش که از دسته‌سوم شروع کردند و حالا به دسته‌اول فوتبال آلمان و فوتبال اروپا وارد شده‌اند. ما همین روش را در پیش گرفته‌ایم و در حال اجرا هستیم. از دسته سوم با محصولات آکادمی خودمان شروع خواهیم کرد و تیم الان تشکیل شده است. این بچه‌ها الان چند بازی دوستانه با تیم‌های دسته‌دوم و سوم انجام داده‌اند. با تیم‌‎های لیگ‌یک هم بازی کرده‌ایم و وضعیت بسیار خوبی داریم. در برنامه ۵ سال دوم این هدف را داریم که به سطح اول فوتبال ایران برسیم که همان لیگ برتر است.


در رده‌های پایه، برخی بازیکنان هزینه تیم را تقبل می‌کنند!

مهدوی‌کیا در رابطه با این سؤال که معضل بازیکن پولی در فوتبال پایه چقدر ریشه دارد و نقش پدر‌و‌مادر‌هایی که در این راه رشوه می‌دهند، چقدر مؤثر است، این‌طور پاسخ داد: شاید یکی از بزرگ‌ترین معضلات فوتبال پایه، همین موضوع است و بسیاری از بازیکنانی که شایستگی ندارند، به تیم‌ها اضافه می‌شوند. من دلیل این مشکل را این می‌دانم که بسیاری از تیم‌های ما به فوتبال پایه اهمیت نمی‌دهند. یک تیم را برعهده یک مربی می‌گذارند و می‌گویند این تیم باید تشکیل شود و در مسابقات شرکت کند. مسائل مالی واقعا سخت است.
 
هزینه‌های تیم بالا‌ست و خیلی‌ها مجبور می‌شوند بازیکنانی را بگیرند که هزینه تیم‌هایشان را از طریق آن‌ها پرداخت کنند. یک بحث مدارس فوتبال را داریم که در آنجا بحث آموزش مطرح می‌شود و بچه‌هایی که دوست دارند می‌توانند شرکت کنند و آموزش ببینند و مقداری پولی پرداخت کنند. ما خودمان هم این مدارس را برای خودمان تشکیل داده‌ایم و البته اگر آنجا هم نخبه‌ای پیدا شود، به تیم آکادمی اضافه می‌کنیم. الان یکی از بزرگ‌ترین معضلات همین است و پولی در فوتبال پایه نیست. مربیان حقوق درستی ندارند.
 
شرایط پایداری در فوتبال پایه نیست و بودجه مشخصی ندارد. به‌همین‌دلیل از این فرصت برخی‌ها استفاده یا سوء‌استفاده می‌کنند. نمی‌توان پدرومادر‌ها را نیز مقصر دانست، این شرایط فوتبال پایه ما‌ست که ما را به این سمت‌و‌سو برده است تا یکسری‌ها با پول بازی کنند، ولی هر چه به رده‌های بالاتر می‌آییم، چون در آنجا همه بازیکنان دیده می‌شوند، این مسائل کمتر دیده می‌شود، ا‌ما در رده پایه، چون تمرکز نیست و دیده نمی‌شود، شاید این مسائل بیشتر است. امیدوارم این مشکل حل شود.

البته این مشکل زمانی به فوتبال ایران اضافه شد که گفتند فوتبال ایران حرفه‌ای است و پول به آن اضافه شد. شاید آن زمان خیلی از خانواده‌ها با فوتبالیست‌شدن بچه هایشان مخالف بودند؛ چون آینده‌ای نداشت و پول نداشت و هر چه بود، عشق و علاقه بود. آن زمان که در فوتبال پایه تهران بازی می‌کردم، همه‌اش عشق و علاقه بود و فقط استعداد‌ها وارد می‌شدند؛ ولی متأسفانه الان عده‌ای با پول وارد می‌شوند و کار من و شما هم نیست که به آن ورود کنیم. باید نهاد‌های نظارتی ورود کنند و راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->