تاریخ صنعت ابریشم‌بافی در مشهد قدیم | نوغان‌داری در میان پیله‌های تاریخ بهره‌برداری از ۵۲۳ پروژه بهداشتی در مدارس خراسان رضوی تا مهرماه هوایی قابل قبول زیر آفتاب تابستانی مشهد (۱۹ مرداد ۱۴۰۴) گزارش شهرآرا از ایستگاه‌های مبادله پسماند و گلایه شهروندان از چندنرخی‌بودن خدمات آن‌ها خدمت‌رسانی تمام‌قد شهرداری مشهد به زائران دهه پایانی ماه صفر | مشهد در ایام صفر یکی از پرترددترین شهر‌های کشور می‌شود فرماندار مشهد: مردم نگران تأمین آرد و نان در ایام دهه پایانی صفر نباشند | به دلیل مغایرت در تقویم قطعی برق، از مردم عذرخواهی می‌کنیم + فیلم پیام رئیس شورای شهر اسلامی مشهد به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استقرار ۱۴۵ دستگاه دوچرخه بایدو در بوستان‌های بانوان شهر مشهد استاندار خراسان رضوی: مشکلات طرح بلندمرتبه‌سازی مشهد به‌زودی حل خواهد شد کیفیت هوای مشهد در مرز «قابل‌قبول» (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) گزارش شهرآرا از چالش‌های مسافران مسیر میدان شهدا تا خیابان «شهید حسینی محراب» عملیات اجرایی ساخت خطوط قطار شهری مشهد ادامه دارد سرپرست اداره کل امور مالی و ذیحساب شهرداری مشهدمقدس منصوب شد توسعه فضا‌های ویژه بانوان در منطقه ۷ شهرداری مشهد| پارک ۵.۵ هکتاری «طرق» تا یک ماه دیگر افتتاح می‌شود + فیلم سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

تغییر رفتار ترافیکی در سایه اجرای محدودیت‌ها

  • کد خبر: ۵۳۸۱۶
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
تغییر رفتار ترافیکی در سایه اجرای محدودیت‌ها
مشهد اولین کلان شهر موفق در اجرای منع آمد و شد‌های ترافیکی در کشور است
ملیحه ابراهیمی  | شهرآرانیوز؛  اوایل آذرماه بود که مشهد در اوج وضعیت قرمز به سر می‌برد و روزبه روز به تعداد مبتلایان و فوت شدگان بیماری کووید ۱۹ اضافه می‌شد. همین تاریخ بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های ترافیکی و منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح روز بعد را برای مشهد اعلام کرد و تا امروز که از وضعیت قرمز فاصله گرفته ایم، اجرای این طرح ادامه دارد. بخوانیم چند خطی از رعایت محدودیت‌های ترافیکی در یک ماهه گذشته از سوی شهروندان مشهدی که در کل کشور، همکاری بی سابقه‌ای را از خود به یادگار گذاشته اند.

 

۲۰۰ هزار تومان

جریمه رفت و آمد غیر مجاز در ساعاتی که محدودیت ترافیکی اعلام شده است

 

اولین شهر

مشهد اولین کلان شهر موفق در اجرای منع تردد‌های ترافیکی در کشور بوده است. اختلاف زیاد مشهد با اصفهان به عنوان دومین شهر که کمتر از ۴۰ درصد همکاری کرده اند به وضوح مشاهده می‌شود

 

۸۰ درصد

میانگین کاهش تردد در مقایسه با قبل در بازه زمانی ۹ شب تا ۴ صبح

 

۲۲۰۰۰ پلاک

در ساعات اجرای محدودیت‌های ترافیکی، ۲۲ هزار پلاک شامل انواع خودرو‌های امدادی، انتظامی، آژانس‌های اینترنتی، پلاک‌های شخصی و ... تردد کرده اند. از این تعداد، ۵۰۰۰ پلاک اجازه عبور و مرور نداشته و از سوی دوربین‌های نظارتی و کنترل هوشمند، اعمال قانون شده اند

 

۵۳ درصد

در اجرای یک ماهه طرح ممنوعیت تردد کرونایی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش پنجاه وسه درصدی فوتی‌های ترافیکی در مشهد بوده ایم

 

۲۱ درصد

در اجرای یک ماهه طرح ممنوعیت تردد کرونایی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش بیست ویک درصدی مجروحان ترافیکی در مشهد بوده ایم


با مجوز تردد جریمه‌ها حذف می‌شوند

افرادی مانند پرستاران و پزشکانی که کشیک دارند یا کارکنان داروخانه ها، خادمان حرم رضوی و ... در صورت تردد در ساعت‌های ممنوع، می‌توانند با دریافت نامه از ستاد ملی مبارزه با کرونا به کمیسیون اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنند. با ارائه مجوز تردد قانونی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، جریمه‌ها حذف می‌شود.


وقتی حرف از مشارکت به میان می‌آید

بنا بر گزارش‌های پلیس راهور مشهد، یکی از مشکلات عمده در بروز تصادفات عجله بی مورد است. بسیاری از رانندگان می‌خواهند زمان ازدست رفته را با سرعت و دقت کم، در کسری از ثانیه جبران کنند که باعث بروز تصادفات جبران ناپذیر می‌شوند. هرچند در چند روز آغازین طرح ممنوعیت تردد در بازه زمانی ۹ شب تا ۴ صبح، شاهد شتاب زدگی رانندگان برای رسیدن به مقصد بودیم، خوشبختانه قانونمندی و برنامه ریزی انجام شده از سوی شهروندان مشهدی باعث شد این مشکل در مدت کوتاهی رفع شود.
اما هم چنان سرعت غیرمجاز در معابر اصلی و فرعی به ویژه هنگامی که که معبر خلوت است باعث بروز رفتار‌هایی وسوسه انگیز از سوی برخی رانندگان می‌شود. این افراد از این مهم غافل اند که با سرعت مطمئنه، در هر شرایطی می‌توان خودرو را متوقف کرد و از بروز حادثه جلوگیری کرد یا شدت حادثه را کاهش داد.


تغییر رفتار با ممنوعیت‌ها

 
کارشناسان پلیس راهور بر این باورند که با اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی برای کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونایی، حتی بعد از پایان منع تردد‌ها شاهد تغییر رفتار رانندگان مشهدی خواهیم بود، زیرا خیلی‌ها برنامه ریزی کرده اند که تا قبل از ساعت ۲۱ کار‌های روزانه خود را سر و سامان دهند. اجرای این طرح بهانه‌ای شد تا کمتر از قبل شاهد خودرو‌های تک سرنشین، رفت و آمد‌های غیرضرور، فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده روی باشیم. رعایت موارد مذکور، باعث می‌شود کمتر شاهد به خطر افتادن سلامت محیط زیست و بهداشت عمومی باشیم، و به دیگر کاربران ترافیکی ضرور از جمله وسایل نقلیه انبوه بر بیشتر احترام بگذاریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->