شهردار مشهد مقدس: تفکر بسیجی، پیشرو و گره‌گشای مشکلات است گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد
سرخط خبرها

تغییر رفتار ترافیکی در سایه اجرای محدودیت‌ها

  • کد خبر: ۵۳۸۱۶
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
تغییر رفتار ترافیکی در سایه اجرای محدودیت‌ها
مشهد اولین کلان شهر موفق در اجرای منع آمد و شد‌های ترافیکی در کشور است
ملیحه ابراهیمی  | شهرآرانیوز؛  اوایل آذرماه بود که مشهد در اوج وضعیت قرمز به سر می‌برد و روزبه روز به تعداد مبتلایان و فوت شدگان بیماری کووید ۱۹ اضافه می‌شد. همین تاریخ بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های ترافیکی و منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح روز بعد را برای مشهد اعلام کرد و تا امروز که از وضعیت قرمز فاصله گرفته ایم، اجرای این طرح ادامه دارد. بخوانیم چند خطی از رعایت محدودیت‌های ترافیکی در یک ماهه گذشته از سوی شهروندان مشهدی که در کل کشور، همکاری بی سابقه‌ای را از خود به یادگار گذاشته اند.

 

۲۰۰ هزار تومان

جریمه رفت و آمد غیر مجاز در ساعاتی که محدودیت ترافیکی اعلام شده است

 

اولین شهر

مشهد اولین کلان شهر موفق در اجرای منع تردد‌های ترافیکی در کشور بوده است. اختلاف زیاد مشهد با اصفهان به عنوان دومین شهر که کمتر از ۴۰ درصد همکاری کرده اند به وضوح مشاهده می‌شود

 

۸۰ درصد

میانگین کاهش تردد در مقایسه با قبل در بازه زمانی ۹ شب تا ۴ صبح

 

۲۲۰۰۰ پلاک

در ساعات اجرای محدودیت‌های ترافیکی، ۲۲ هزار پلاک شامل انواع خودرو‌های امدادی، انتظامی، آژانس‌های اینترنتی، پلاک‌های شخصی و ... تردد کرده اند. از این تعداد، ۵۰۰۰ پلاک اجازه عبور و مرور نداشته و از سوی دوربین‌های نظارتی و کنترل هوشمند، اعمال قانون شده اند

 

۵۳ درصد

در اجرای یک ماهه طرح ممنوعیت تردد کرونایی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش پنجاه وسه درصدی فوتی‌های ترافیکی در مشهد بوده ایم

 

۲۱ درصد

در اجرای یک ماهه طرح ممنوعیت تردد کرونایی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش بیست ویک درصدی مجروحان ترافیکی در مشهد بوده ایم


با مجوز تردد جریمه‌ها حذف می‌شوند

افرادی مانند پرستاران و پزشکانی که کشیک دارند یا کارکنان داروخانه ها، خادمان حرم رضوی و ... در صورت تردد در ساعت‌های ممنوع، می‌توانند با دریافت نامه از ستاد ملی مبارزه با کرونا به کمیسیون اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنند. با ارائه مجوز تردد قانونی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، جریمه‌ها حذف می‌شود.


وقتی حرف از مشارکت به میان می‌آید

بنا بر گزارش‌های پلیس راهور مشهد، یکی از مشکلات عمده در بروز تصادفات عجله بی مورد است. بسیاری از رانندگان می‌خواهند زمان ازدست رفته را با سرعت و دقت کم، در کسری از ثانیه جبران کنند که باعث بروز تصادفات جبران ناپذیر می‌شوند. هرچند در چند روز آغازین طرح ممنوعیت تردد در بازه زمانی ۹ شب تا ۴ صبح، شاهد شتاب زدگی رانندگان برای رسیدن به مقصد بودیم، خوشبختانه قانونمندی و برنامه ریزی انجام شده از سوی شهروندان مشهدی باعث شد این مشکل در مدت کوتاهی رفع شود.
اما هم چنان سرعت غیرمجاز در معابر اصلی و فرعی به ویژه هنگامی که که معبر خلوت است باعث بروز رفتار‌هایی وسوسه انگیز از سوی برخی رانندگان می‌شود. این افراد از این مهم غافل اند که با سرعت مطمئنه، در هر شرایطی می‌توان خودرو را متوقف کرد و از بروز حادثه جلوگیری کرد یا شدت حادثه را کاهش داد.


تغییر رفتار با ممنوعیت‌ها

 
کارشناسان پلیس راهور بر این باورند که با اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی برای کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونایی، حتی بعد از پایان منع تردد‌ها شاهد تغییر رفتار رانندگان مشهدی خواهیم بود، زیرا خیلی‌ها برنامه ریزی کرده اند که تا قبل از ساعت ۲۱ کار‌های روزانه خود را سر و سامان دهند. اجرای این طرح بهانه‌ای شد تا کمتر از قبل شاهد خودرو‌های تک سرنشین، رفت و آمد‌های غیرضرور، فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده روی باشیم. رعایت موارد مذکور، باعث می‌شود کمتر شاهد به خطر افتادن سلامت محیط زیست و بهداشت عمومی باشیم، و به دیگر کاربران ترافیکی ضرور از جمله وسایل نقلیه انبوه بر بیشتر احترام بگذاریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->