۱۲۹ قانونگذار کنگره آمریکا سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند تغییر ساعت کاری ادارات خراسان شمالی در روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) ساعات کاری ادارات شیراز و استان فارس تغییر کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳) نماینده فلسطین در سازمان ملل: نتانیاهو دروغگو است حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل (۳ مرداد ۱۴۰۳) حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار شهیدان حادثه پرواز اردیبهشت و مدافع حرم + تصاویر احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه کشورمان (۳ مرداد ۱۴۰۳) حبس ۴۰ دقیقه‌ای رئیس اسرائیل در فرودگاه پاریس تعویق سفر هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی به دوحه پزشکیان: المپیک نماد صلح و دوستی و وفاق با دنیا است ایهود باراک: از هر ۵ اسرائیلی ۴ نفر نتانیاهو را مسئول شکست هفتم اکتبر می‌دانند نتانیاهو فردا با بایدن دیدار می‌کند تجمع ۱۰ هزار معترض علیه نتانیاهو در کنگره آمریکا + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) حماس: جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدامات عملی اتخاذ کند ترکیه: شاهد نسل‌کشی و زیر پا گذاشتن کلیه اصول انسانی در غزه هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ام الرشراش در سرزمین‌های اشغالی + فیلم محصولات ایران خودرو رسما گران شد+ جدول (۳ مرداد ۱۴۰۳) ۲ نظامی صهیونیست در غزه زخمی شدند (۳ مرداد ۱۴۰۳) دیدار جمعی از روحانیون و علما با پزشکیان بازداشت مظنون انفجار امروز مسکو در ترکیه (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵ سال زندان برای لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستان

  • کد خبر: ۵۴۱۰۵
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
۵ سال زندان برای لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستان
دادگاه کیفری ویژه در ریاض عربستان حکم پنج سال و هشت ماه حبس را برای لجین الهذلول، فعال حقوقی این کشور، صادر کرد. با این حال براساس تعلیقی که در حکم وی صورت گرفته و دوره‌ای که در بازداشت گذرانده است، امکان آزادی وی بعد از سه ماه وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه سعودی سبق اعلام کرد که دادگاه کیفری ویژه ریاض در حکمی لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستانی را به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم کرد.

 

دادگاه الهذلول را طبق ماده ۴۳ قانون مبارزه با جرائم "تروریستی" و تأمین مالی آن به ارتکاب اقدامات مجرمانه محکوم کرده است.

 

طبق این گزارش از جمله اتهامات علیه الهذلول می‌توان به تحریک برای تغییر نظام سیاسی عربستان، تلاش برای کمک به طرح‌های خارجی در داخل کشور با هدف آسیب رساندن به نظم عمومی و همکاری با تعدادی افراد و نهادهایی که طبق قانون مبارزه با جرایم تروریسم و ​​تأمین مالی آن مرتکب اقدامات جنایی شده‌اند، اشاره کرد.

 

قاضی دادگاه مذکور مدعی شده است که متهم به اتهامات مطرح شده علیه خود اعتراف کرده است و اعترافات وی به صورت داوطلبانه و بدون زورگویی و اجبار مستند شد.

 

با وجودی که حکم پنج سال و هشت ماه زندان برای الهذلول صادر شده اما دادگاه دو سال و ۱۰ ماه از حکم او را تعلیق کرده و آغاز دوره زندانی شدن او را از مه ۲۰۱۸ اعلام کرده است. به این ترتیب تنها سه ماه از حکم زندان وی باقی مانده است.

 

لجین الهذلول مه ۲۰۱۸ به همراه چند فعال دیگر در زمینه حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان بازداشت شد. خانواده وی می‌گویند او با نظارت مستقیم سعود القحطانی، مشاور دفتر پادشاهی سعودی که بعد از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی برکنار شد، در معرض شکنجه قرار گرفته است.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->