رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۵۲۳۸۲
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی و مراکش روز پنجشنبه، با میانجیگری آمریکا، درباره عادی‌سازی روابط میان دو کشور توافق کردند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ مراکش، بعد از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشوری است که در چهار ماه گذشته، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در این توافق، موافقت کرده است که حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسد، منطقه‌ای که مراکش و جبهه استقلال‌طلب پولیساریو بر سر مالکیت آن سال‌ها در تنش هستند. این در‌حالی است که جبهه پولیساریو این ادعای آمریکا را محکوم کرده و آن را به‌منزله زیرپا‌گذاشتن قوانین سازمان ملل دانسته است.

به‌دنبال انتشار این خبر، گروه‌های فلسطینی، توافق را به‌شدت محکوم کرده و بر این عقیده‌اند که کشور‌های عربی با عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی به این رژیم برای اشغال اراضی فلسطین مشروعیت می‌دهند. حازم قاسم، سخنگوی حماس در غزه، این اقدام کشور‌های عربی را گناهی بزرگ خواند و آن را به ضرر مردم فلسطین دانست.
در ادامه این ماجرا، پادشاه مراکش، محمد ششم، روز پنجشنبه طی تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، اعلام کرده است که مذاکره میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تنها راه ممکن برای پایان‌دادن به اختلافات و برقراری صلح است.

مایک پمپئو نیز از توافق مراکش و رژیم صهیونیستی استقبال کرده و نوید داده است که خطوط هوایی میان این دو کشور به‌زودی، به‌صورت مستقیم برقرار و مأموریت‌های دیپلماتیک آغاز خواهند شد. علاوه‌براین، پس از اعلام این توافق، منابعی از فروش هواپیما‌های پیشرفته بدون سرنشین آمریکا به مراکش خبر داده‌اند. به گزارش رویترز، آمریکا قرار است حداقل چهار پهپاد به مراکش بفروشد.

جرد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، در حاشیه این توافق اعلام کرده است که توافق میان عربستان و رژیم صهیونیستی نیز به‌زودی اتفاق می‌افتد و اجتناب‌ناپذیر است. مقامات کاخ سفید بر این باورند که با قانع‌کردن عربستان به امضای توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، دیگر کشور‌های عربی نیز به‌دنبال آن به توافق خواهند پیوست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->