سرخط خبرها
در گفت‌وگو با اعضای شورای اجتماعی محله بلال مطرح شد؛

به مردم اعتماد کنیم مشکلات حل می‌شود!

  • کد خبر: ۵۴۴۸
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
به مردم اعتماد کنیم مشکلات حل می‌شود!

محمدرضا فیضی - محله بلال از سمتی به کال دروی مشرف است و از سوی دیگر به خیابان خواجه ربیع و رسالت می‌رسد. این محله به‌واسطه حاشیه‌ای بودن، مشکلاتی مشابه دیگر نقاط پیرامونی شهر دارد. مشکلات بهداشتی که شاید علت اصلی آن‌ها در دفع ناقص فاضلاب شهری است و مشکلات امنیتی که به‌دلیل حضور افراد دارای ناهنجاری‌های اجتماعی در منطقه دیده می‌شود. 

اقدامات شهرداری در سامان‌دادن به وضعیت عمرانی کال باعث شده معتادان فضای امن خود را از دست داده و امنیت بیشتری در منطقه به وجود آید. هرچند مشکلات محله بیشتر از این موضوعات است و شورای اجتماعی با تمام سختی‌های موجود پیگیر رفع مسائل عموم است. به همین مناسبت با تنی چند از اعضای شورای اجتماعی محله بلال گفت‌وگو کردیم.
زینب پارسا عضو شورای اجتماعی این محله گفت: من فعال مسجدی هستم. عموم کارهایی که بانوان در آن نقش داشتند با همکاری و ارتباط من با مسئولان مسجد انجام می‌شد. به همین علت من را برای عضویت در شورای اجتماعی محله معرفی کردند. انگیزه‌ام هم این بود که با امکانات بیشتر بتوانم برای محله‌ای که در آن زندگی می‌کنم نقش‌آفرین باشم و مشکلات آن را رفع‌ورجوع کنم.
وی افزود: در ابتدای کار خیلی خوش‌بین بودم که بتوانم کار مثبتی انجام دهم؛ اما در روند کار متوجه شدم که برای انجام کمترین کاری در محله، روندی طولانی وجود دارد.
پارسا با اشاره به مشکلات محله خود گفت: به علت نبودن اگو برای انتقال فاضلاب محلی بعضی از همسایگان آب‌راهی از خانه‌شان به کوچه باز کرده‌اند که عامل بیماری سالک است و بوی نامطبوعی به همراه دارد. برای حل این مشکل پیگیری‌های زیادی از سوی شورا انجام دادیم اما حوزه اختیارات شورای اجتماعی محله کم بود.
عضو شورای اجتماعی محله بلال در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات محله، کمبود خطوط اتوبوس‌رانی به نقاط مختلف شهر است. البته چند مسیر اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌ اضافه شده و بعضی از مشکلات حل شده است. متأسفانه تازگی معبر اصلی محله (خواجه ربیع 5) یک‌طرفه شده است و به همین دلیل چندین ایستگاه اتوبوس را از دست داده‌ایم. اتوبوس فقط در زمان برگشت از این مسیر عبور می‌کند و بار ترافیکی رفت مردم را پوشش نمی‌دهد.
محمدحسین مکرم دیگر عضو شورای اجتماعی محله بلال هم با نگاهی به مشکلات محله گفت: شورای اجتماعی با اینکه باید حلال مشکلات مردم باشد اما خود با مشکلات مختلف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مواجه است. در بخش اول بدنه مدیریتی و اجرایی شهرداری که باید همسو با مصوبات و خواسته‌های شورای اجتماعی باشند چندان توجهی به نظرات و مصوبات ما ندارند و به نظر می‌رسد تنها در پی گزارش دادن به مقامات بالاتر باشند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین کارهایی که شهرداری برای مردم انجام داده چند همایش محدود بوده که جنبه گزارش دادن فعالیت‌های شهرداری به مردم را شامل می‌شده است. متأسفانه از ظرفیت عمومی مردم تابه‌حال به خوبی استفاده نشده است.
مکرم درباره مصوبات شورای اجتماعی محله بلال هم گفت: شورای اجتماعی برای بازپیرایی جداول و جوی آب سطح محله درخواست داشت. مسائل زیادی در حاشیه کال وجود دارد که ما مصوبات مختلفی در این بخش داشتیم اما اغلب موارد اجرایی نشده است. گاهی مرور زمان مشکلات را کمتر کرده است. شورای اجتماعی از دیگر ظرفیت‌های منطقه مانند پاسگاه و بسیج استفاده کرده و تا اندازه‌ای مشکلات امنیتی کمتر شده است.
عضو شورای اجتماعی محله بلال نقش جوانان در امور محله را مؤثر دانست و گفت: حرف اصلی من این است که اگر به مردم اعتماد کنیم خیلی از مشکلات حل خواهد شد. یکی از نقاط قوت محله بلال وجود جوانانی کارآمد و فرهیخته است که می‌توانند بدون حقوق و هزینه‌های اضافی در محله نقش مثبت داشته باشند.
فاطمه‌رضایی دیگر عضو این شورا هم از حضور کم گشت‌های نیروی انتظامی گلایه کرد و گفت: در جلسات مختلفی که با مردم محله داشتم متوجه شدم مدتی قبل چندین فقره دزدی و کلاه‌برداری در منطقه شده است. چندین مورد موبایل دزدی هم از خانم‌هایی که در محله عبور و مرور داشته‌اند صورت گرفته است. برای پیگیری به سراغ مسئولان رفته‌ایم که در پاسخ می‌گویند «خانم‌ها در خیابان از موبایل استفاده نکنند!» به نظر شما این حرف صحیح است؟ خواهان گشت‌های انتظامی در منطقه هستیم.
وی ادامه داد: از دیگر مسائل منطقه حضور فروشندگان و مصرف‌کنندگان متجاهر مواد مخدر در منطقه است. گزارش‌های زیادی به ما می‌رسد اما مسئولان پیگیری ضربتی و اساسی ندارند.رضایی در پایان از نبود فضای ورزشی ویژه بانوان در بوستان فجر گلایه کرد و گفت: از دیگر مشکلات منطقه، مناسب نبودن فضای پارک فجر برای بانوان است. اینجا وسایل ورزشی گذاشته شده اما مکانی محصور که ویژه بانوان باشند وجود ندارد. مسئولان می‌گویند باید بانوان به بوستان بهار بیایند اما به نظر شما نباید برای پارک فجر و بانوانی که می‌خواهند به این بوستان بیایند کاری کرد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->