احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

چین و روسیه، همسایه‌های جدایی‌ناپذیر

  • کد خبر: ۵۴۶۷۶
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
چین و روسیه، همسایه‌های جدایی‌ناپذیر
وانگ یی، وزیر خارجه چین، اعلام کرد که چین و روسیه مصمم هستند همکاری‌های نزدیک خود را در سال‌۲۰۲۱ ادامه دهند و تأکید کرد که چین برای گسترش همکاری‌ها با این کشور هیچ محدودیتی ندارد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ وانگ یی، وزیر خارجه چین، در مصاحبه‌ای با «شینهوآ»، خبرگزاری رسمی این کشور، اعلام کرد که چین و روسیه مصمم هستند همکاری‌های نزدیک خود را در سال‌۲۰۲۱ ادامه دهند و تأکید کرد که چین برای گسترش همکاری‌ها با این کشور هیچ محدودیتی ندارد. وانگ یی گفت: «سال ۲۰۲۱ برای روابط چین و روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا هر دو کشور وارد یک مرحله جدید از توسعه می‌شوند.
 
در توسعه همکاری‌های استراتژیک میان چین و روسیه، هیچ محدودیت، هیچ منطقه ممنوعه و هیچ مانعی نمی‌بینیم.» به گزارش «اسپوتنیک»، به گفته وزیر خارجه چین، توسعه روابط دوجانبه توسط رهبران چین و روسیه، شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین هدایت شده است. این دو رهبر در سال گذشته بر سر موضوعات مختلف پنج بار تلفنی صحبت کرده و چندین نوبت مکاتبه کرده‌اند. وانگ‌یی تأکید می‌کند: «دو کشور به‌عنوان حامی استراتژیک، اولویت دیپلماتیک، فرصت توسعه و شریک جهانی، در سطحی بالاتر همکاری‌ها میان خود را گسترش می‌دهند و تعمیق می‌بخشند.»
 
در سال‌۲۰۲۰، باوجود چالش‌های ناشی از بحران کرونا، روابط میان چین و روسیه در همه زمینه‌ها به یک نقطه اوج تاریخی رسید. وزیر خارجه چین در این مصاحبه همچنین به روابط پرتنش میان چین و ایالات‌متحده آمریکا اشاره کرد. به گزارش «الجزیره»، یی اعلام کرد روابط چین و آمریکا به «یک دوراهی جدید» رسیده است و می‌تواند پس از یک دوره از «مشکلات بی‌سابقه» به مسیر درست بازگردد. یی معتقد است سیاست‌های اخیر ایالات‌متحده در قبال چین به منافع هر دو کشور آسیب رسانده و خطرات بزرگی برای جهان به‌وجود آورده است.
 
به‌گزارش «الجزیره» پس از چهارسال افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا در دولت دونالد ترامپ، انتخاب جوزف بایدن به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا، احتمالا روابط میان واشنگتن و پکن را بهبود می‌بخشد. وانگ نامی از ترامپ یا بایدن نیاورد، اما از ایالات‌متحده آمریکا خواست به سیستم اجتماعی و مسیر توسعه چین احترام بگذارد. یی تأکید کرد: «ما می‌دانیم که برخی از افراد در ایالات‌متحده درباره توسعه سریع چین نگران هستند، اما پایدارترین شیوه رهبری این است که خودتان دائم رو به جلو حرکت کنید، نه اینکه جلو پیشرفت سایر کشور‌ها را بگیرید.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->