رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال
سرخط خبرها

پلیس مشهد خواب زورگیر‌ها را آشفته کرد

  • کد خبر: ۵۵۰۲۶
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
  • ۲
پلیس مشهد خواب زورگیر‌ها را آشفته کرد
۱۱ سارق خشن که ۴۱۲ گوشی تلفن همراه را زورگیری کرده بودند به دام قانون افتادند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ خواجه‌ربیع، رسالت، بولوار ۲۲ بهمن و طبرسی جزو مناطقی بودند که از دستشان امنیت نداشتند. زن و مرد، پیر و جوان برایشان فرقی نمی‌کرد. آنچه برایشان اهمیت داشت فقط سرقت بود و سرقت. گزارش‌های زیادی از سوی شهروندان مشهدی به پلیس مخابره شده بود، اما زمانی مأموران به محل جرم می‌رسیدند که اثری از متهمان نبود.

پرونده این سرقت‌ها و زورگیری‌های سریالی با دستور قضایی در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی برای دستیابی به این سارقان آغاز شد.
آنچه از اظهارات مال‌باختگان و مستندات پرونده می‌شد فهمید، این بود که پلیس با یک شبکه سرقت گوشی تلفن همراه و زورگیری خشن روبه‌رو است. حدود ۱۰ متهم در تحقیقات اولیه پرونده شناسایی شدند که همگی شگردی خاص برای اجرای نقشه شوم خود داشتند. مأموران با کنار هم قرار دادن قطعات پازل این پرونده فرضیه همکاری داشتن متهمان با یکدیگر را مطرح و تحقیقات خود را برای شناسایی آن‌ها ادامه دادند.


دستگیری ۱۰ متهم عضو باند در مخفیگاهشان

پیگیری‌های پلیسی درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با رصد می‌دانی و گشت‌های نامحسوس درخیابان‌های مشهد موفق به ردزنی یکی از متهمان پرونده شدند. این سارق خشن پس از شناسایی، هدف تعقیب نامحسوس مأموران قرار گرفت و طولی نکشید که کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی پس از چند شبانه‌روز کنترل میدانی، سرانجام موفق به شناسایی مخفیگاه او و دیگر همدستانش شدند.
کاراگاهان پلیس مراتب را به مقام قضایی اعلام کردند و پس از دریافت مجوز‌های قانونی وارد عمل شدند.
 
ساعت حوالی بامداد روز دوشنبه را نشان می‌داد که تحقیقات این پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و مأموران در اقدامی غافل‌گیرانه وارد مخفیگاه متهمان شدند.
مأموران اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان در این عملیات غافل‌گیرانه و ضربتی ۱۰ متهم را قبل از اینکه موفق به فرار شوند، دستگیر کردند و آن‌ها را به مقر فرماندهی خود انتقال دادند.


کشف صد‌ها گوشی سرقتی

کاراگاهان پلیس در این عملیات در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را کشف و ضبط کردند. متهمان این پرونده نیز در ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبوده و منکر هرگونه جرمی از سوی خودشان بودند، اما پس از رویارویی با مستندات موجود و تصاویر ضبط شده از خودشان در چند صحنه ارتکاب جرم به ناچار لب به اعتراف گشودند و راز سرقت‌های سریالی خود را برملا کردند.

مأموران پلیس آگاهی در بررسی‌های بعدی این پرونده ردپای عضو دیگری از این شبکه بزرگ سرقت و زورگیری را پیدا کردند. این فرد نیز پس از سرقت و زورگیری گوشی‌های تلفن همراه با هم‌تیمی‌هایش سریال شماره تلفن‌ها را تغییر می‌داده است.


شکایت ۱۸ مال‌باخته از متهمان

دیروز نیز فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: ضابطان قضایی ما در پلیس آگاهی مرکز استان با کسب اطلاعات و سرنخی از یازدهمین متهم این پرونده به سراغش رفتند و این فرد را که خیال می‌کرد هیچ ردی از خود در این پرونده به‌جا نگذاشته است، در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار محمدکاظم تقوی بیان کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه این متهم یک دستگاه رایانه، یک دستگاه باکس تغییر سریال گوشی تلفن همراه و تعداد زیادی قطعات اوراق شده گوشی تلفن همراه سرقتی را کشف و ضبط کردند.
این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: از صبح دیروز تاکنون ۱۸ مال‌باخته که گوشی تلفن همراه آن‌ها از سوی متهمان سرقت شده بود به مرکز فرماندهی پلیس آگاهی استان مراجعه و ضمن شناسایی سارقان، علیه این افراد شکایت کرده‌اند.

سردار تقوی افزود: متهمان پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا معرفی شدند و پیگیری‌های پلیسی تا روشن شدن دیگر زوایای پنهان این پرونده همچنان ادامه دارد. رئیس پلیس استان خراسان رضوی در پایان از افرادی که در مناطق خواجه‌ربیع، رسالت، بولوار ۲۲ بهمن و طبرسی مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته‌اند خواست تا برای پیگیری شکایت خود هر چه سریع‌تر به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
1
نیروی انتظامی باتلاش بسیار این انگل های جامعه را دستگیر میکند ولی قضات محترم بعد از چند روز انهارا ازاد میکنند؟ایا این افراد که شغلشان زورگیری است نباید اعدام شوند؟
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
0
0
با سلام اگر سارق و زور گیر را در چند نقطه کشور در محل سرقت و زور گیری در ملأ عام اعدام کنند کسی جرات تجاوز به مال مردم به فکر و ذهنش خطور نمیکند .
دستگاههای انتظامی وظیفه شون را خوب انجام میدهند از زحمات پرسنل ناجا تشکر میگردد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->