آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن
سرخط خبرها

چگونه تئاتر خود را در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین ارائه کنیم؟

  • کد خبر: ۵۵۲۱۷
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
چگونه تئاتر خود را در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین ارائه کنیم؟
در شرایط «امروز» که در جزئی‌ترین بخش‌های زندگی روزمره‌مان دچار تغییر شده‌ایم و ناخواسته سبک زندگی‌مان عوض شده است، خیلی هم عجیب نیست اگر به‌جای رفتن به سالن نمایش، تئاتر را در خانه به شکل آنلاین تماشا کنیم. این درحالی است که این روزها پلت‌فرم‌هایی چون «فیلیمو»، «نماوا»، «هاشور» و «تیوال» در کنار ارائه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی، بخشی را هم برای ارائه آثار نمایشی اختصاص داده‌اند.
امیری|شهرآرانیوز، در شرایط «امروز» که در جزئی‌ترین بخش‌های زندگی روزمره‌مان دچار تغییر شده‌ایم و ناخواسته سبک زندگی‌مان عوض شده است، خیلی هم عجیب نیست اگر به‌جای رفتن به سالن نمایش، تئاتر را در خانه به شکل آنلاین تماشا کنیم.
 
الان شرایط به‌گونه‌ای است که هم تماشاگران و هم افرادی که تئاتر کار می‌کنند، می‌دانند در چنین شرایطی امکان اجرای زنده تئاتر مقابل تماشاگر وجود ندارد. حتی اگر چنین امکانی مهیا شود نه از شوروحال سالن‌های پر از تماشاگر خبری است و نه از درآمدی که نصیب سازندگان آن اثر نمایشی شود. این‌ها در حالی است که از سوی دیگر می‌بینیم این روزها پلت‌فرم‌هایی چون «فیلیمو»، «نماوا»، «هاشور» و «تیوال» در کنار ارائه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی، بخشی را هم برای ارائه آثار نمایشی اختصاص داده‌اند.
 
با نگاهی گذرا به صفحات اصلی این سایت‌ها می‌توان متوجه تفاوت کمّی میان آثار ارائه‌شده در قالب فیلم و سریال، و آثار نمایشی شد، اما جای امیدواری است با معرفی و اطلاع‌رسانی درباره امکان اکران آنلاین آثار نمایشی، در این بخش هم شاهد رونق کافی باشیم.
 
 
چگونه تئاتر خود را در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین ارائه کنیم؟
 

«فیلیمو»، یک پلت‌فرم سرگرمی

شاید بخش زیادی از مخاطبان، «فیلیمو» را فضایی برای فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های شبکه نمایش خانگی بشناسند، اما بخشی از این سایت در زیر مجموعه بخش فیلم، به پخش آنلاین آثار نمایشی با عنوان «فیلم‌تئاتر» اختصاص دارد.
در حقیقت این پلت‌فرم سرگرمی برای اکران فیلم‌های سینمایی ایرانی، خارجی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی و نمایش آنلاین تئاتر و ... طراحی شده است.
 
صاحبان آثار نمایشی برای ارائه اثر خود در فیلیمو می‌توانند فیلمی از اثر نمایشی خود تهیه کنند و از طریق ارسال ویدئو یا ارسال لینک به پشتیبانی فیلیمو اقدام کنند.
 
در پلت‌فرم فیلیمو اثر نمایشی بازبینی می‌شود و در صورتی که به تأیید این مجموعه برسد، قرارداد تجاری میان صاحب اثر و فیلیمو بسته می‌شود.
 
براساس توضیحات کارشناسان این مجموعه، اثر نمایشی با توجه به کیفیت و فروش احتمالی سنجیده و پس از تأیید اکران می‌شود.
 
 
 
چگونه تئاتر خود را در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین ارائه کنیم؟

 

نمایش آنلاین تئاتر در «نماوا»

نماوا از پلت‌فرم‌های سرگرمی دیگری است که در کنار فیلم و سریال، بخشی از فضای خود را به ارائه آثار نمایشی اختصاص داده است.
 
صاحبان آثار نمایشی برای ارتباط با این مجموعه می‌توانند از طریق گزینه «تماس با ما» در این سایت، با این بخش ارتباط برقرار و لینک اثر نمایشی آپلودشده خود را ارسال کنند.
 
پس از اعلام درخواست، به ایمیل درخواست‌کننده فرمی فرستاده می‌شود که صاحب اثر ویژگی‌های اثر نمایشی خود را در آن ثبت و ارسال می‌کند.
 
پس از بررسی، با صاحب اثر تماس گرفته می‌شود و اقدامات برای اکران نمایش آغاز می‌شود.
 
 
 
چگونه تئاتر خود را در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین ارائه کنیم؟
 

۷۰ درصد سود برای صاحب اثر نمایشی در «تیوال»

«تیوال» از دیگر پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین است که بخشی از فضای خود را به تئاتر اختصاص داده است.
 
برای اکران اثر نمایشی در تیوال لازم است صاحب اثر فیلم نمایش را در فرمت HD به دست مسئولان این سایت برساند، لینک نمایش را ارسال کند یا اثر نمایشی را بر روی فلش به نشانی دفتر مجموعه «تیوال» که بر روی سایت اعلام شده است، ارسال کند.
 
پس از تأیید، مراحل نمایش آنلاین در این سایت آغاز می‌شود. ضمن اینکه الگوی تجاری در این سایت به‌گونه‌ای است که ۷۰ درصد سود به صاحب اثر و ۳۰ درصد به تیوال تعلق می‌گیرد.
 

 

چگونه تئاتر خود را در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین ارائه کنیم؟

 

«هاشور» فضایی مناسب برای اکران آنلاین نمایش‌های رئال و فلسفی

اگر به سایت «هاشور» سر زده باشید، متوجه تفاوت این فضا با دیگر فضاهای مشابه اکران آنلاین فیلم شده‌اید.
 
«هاشور» در حقیقت مرجع مستندهای داخلی و جهانی همچنین فیلم‌های کوتاه است. در این سایت در کنار نمایش مستندهایی درباره بزرگان تئاتر، امکان نمایش آنلاین تئاتر نیز وجود دارد که به گفته کارشناسان این مجموعه، کمتر جنبه سرگرمی دارد و بیشتر شامل آثار نمایشی در فضاهای رئال و اجتماعی است.
 
صاحبان آثار نمایشی که این سایت را برای نمایش آنلاین اثر خود انتخاب کرده‌اند، کافی است لینک اثر آپلودشده خود را به این مجموعه ارسال کنند تا در صورت تأیید، اثر به‌صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.
 
قرارداد تجاری بین صاحبان اثر و مجموعه «هاشور» به‌صورت پنجاه‌پنجاه است.
 
 

بیشتر بخوانید:
 

کدام آثار نمایشی در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین فروش بیشتری دارند؟

پاسخ به این سؤال که در پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین از چه نوع آثار نمایشی‌ بیشتر استقبال می‌شود و فروش بیشتری را عاید صاحب اثر می‌کند، با جست‌وجو در بخش نظرهای مخاطبان ممکن است.
 
با توجه به اینکه در این سایت‌ها جایگاهی برای نظرهای مخاطبان در نظر گرفته شده است، می‌توان متوجه سلیقه مخاطبان هر سایت شد و دریافت که چه آثاری از مقبولیت بیشتری در آن فضا برخوردارند.
 
 

بیشتر بخوانید:

 

نمایش آنلاین، فرصتی برای جهانی‌شدن

تا پیش از کرونا گروه‌های نمایشی می‌توانستند با اجرا در یک سالن نمایشی برای چندین شب، اثر نمایشی خود را در معرض دید تماشاگران شهر خود بگذارند. در صورت ترتیب‌دادن اجراهای عموم در دیگر شهرها یا کشورهای همسایه تا حدودی امکان معرفی بیشتر اثر فراهم می‌شد. حالا پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین این امکان را فراهم کرده است تا آثار نمایشی در دسترس مخاطبان بین‌المللی هم قرار بگیرد. این فرصتی است که می‌توان با استقبال بیشتر گروه‌های نمایشی از نمایش آنلاین، از آن استفاده کرد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->