معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

دورنمای جهان در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر: ۵۵۶۰۶
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
دورنمای جهان در سال ۲۰۲۱
هفته نامه New Scientist در اولین شماره سال جدید میلادی به موضوع وضعیت جهان پرداخته است. نویسندگان نشریه سعی کرده اند در گزارش خود به پرسش‌هایی درباره قدمت، بزرگی، شکل و شمایل، سرعت رشد، طول عمر و حتی وزن آنچه به عنوان جهان هستی می‌شناسیم پاسخ دهند.
نجفی | شهرآرانیوز - هفته نامه New Scientist در اولین شماره سال جدید میلادی به موضوع وضعیت جهان پرداخته است. نویسندگان نشریه سعی کرده اند در گزارش خود به پرسش‌هایی درباره قدمت، بزرگی، شکل و شمایل، سرعت رشد، طول عمر و حتی وزن آنچه به عنوان جهان هستی می‌شناسیم پاسخ دهند. برای نمونه، در پاسخ به بزرگی جهان هستی، تاکنون دورترین کهکشان شناسایی شده از زمین GN-z۱۱ نام گذاری شده است که بیش از ۱۳ میلیارد سال نوری زمان می‌برد تا نور ساطع شده از آن به زمینی‌ها برسد. براساس محاسباتی که مرز‌های علم تاکنون به آن دست یافته است، به احتمال این کهکشان ۳۲ میلیارد سال نوری با کره زمین فاصله دارد، اما مسئله اینجاست که حتی اگر روزی بشریت به این کهکشان پا بگذارد، در انتهای آن با یک دیواره و در واقع انتهای هستی روبه رو نیست! بدون تردید، جهان پس از آن نیز ادامه دارد.
 
هفته نامه در گزارش دیگری به طراحی دورنمای ۲۰۲۱ پرداخته است. می‌نویسد اگر چه همه گیری کووید ۱۹ بسیار طولانی و تغییرات اقلیمی وخیم شده اند، چشم انداز روشنی در افق می‌توان در نظر گرفت. بازگشت زندگی به شرایط عادی یکی از مهم‌ترین ابهامات در سال ۲۰۲۱ است، زیرا با وجود تولید واکسن در پایان ۲۰۲۰، هم چنان درباره نحوه اثرگذاری و شرایط توزیع آن در سراسر جهان تردید‌هایی وجود دارد. شاید در سال جدید میلادی از مردم در نقاط مختلف جهان علاوه بر مدارک هویتی، گواهی واکسیناسیون نیز مطالبه شود. در این سال، سفر‌های بیشتری به مریخ انجام می‌گیرد و ۳ برنامه ناسا به ویژه کاوشگر امید در این سیاره ممکن است همه دانسته‌ها و علم بشر در قبال فضا را بازنویسی کند.
 
در حالی که طرف داران محیط زیست در تلاش برای کاهش مصرف مواد پلاستیکی بودند، با شیوع کرونا مصرف آن دوچندان افزایش یافت. پژوهشگران امیدوارند در سال ۲۰۲۱ بالأخره به جواب این پرسش برسند که آیا ریزاجزای سازنده مواد پلاستیکی به خون انسان‌ها نفوذ می‌کنند و سلول‌ها را می‌کشند.
 
 
برای دانلود این شماره اینجا کلیک کنید
 
شماره‌های دیگر همین مجله
 
دورنمای جهان در سال ۲۰۲۱
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->