مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

شورای شهر هیچ منفعت و دغدغه‌ای در طرح اطراف حرم به‌جز تحقق‌پذیری ندارد

  • کد خبر: ۵۶۱۲۳
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
شورای شهر هیچ منفعت و دغدغه‌ای در طرح اطراف حرم به‌جز تحقق‌پذیری ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با شناخت سیره آن حضرت گام برداریم.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صد و هفدهمین جلسه علنی این شورا با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو افزود: روز ملی هوای پاک را در پیش داریم و متأسفانه با افزایش آلودگی و آلاینده‌ها روبه‌رو هستیم. ۱۵۷ هزار تن از منابع متحرک و ۸۸ هزار تن منابع ثابت در آلودگی نقش دارند و بیشترین نقش از آن منابع متحرک، یعنی خودروهاست.

 

به گفته وی شهرداری اقدامات کنترلی و نظارتی را انجام داده است. با ۵۷۰۰ خودرو‌ آلاینده برخورد شده است و روی ۴۳۰۰ اتوبوس سامانه کاهش آلاینده کار شده است.

 

وی افزود: شرایط نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و فقط ۷ روز شرایط ما بهتر نبوده است و اختلاف معناداری وجود ندارد.

 

حیدری در ادامه با اشاره به مهم‌ترین موضوع توسعه، حمل‌ونقل پاک، گفت: باوجود برنامه‌های مختلف هم‌چنان با این موضوع روبه‌رو هستیم. شورا روی ایستگاه‌های سنجش آلودگی سرمایه‌گذاری کرده است که گام بزرگی است و به همراهی دستگاه‌های دیگر نیاز دارد.

 

به گفته وی، نکته دیگر کاهش آمار کروناست که متأسفانه همراه با تهدید است و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، به گفته رئیس علوم پزشکی، جهش چهارم بسیار خطرناک است. این شرایط را تثبیت‌شده تلقی نکنیم و به رعایت پروتکل‌ها ادامه بدهیم.

 

رئیس شورای اشلامی شهر مشهد گفت: موضوع طرح اطراف حرم مطهر رضوی نکته دیگری است که این روز‌ها مطرح می‌شود. در این حوزه تصمیم‌گیری بنا بر مقیاس کار را سخت می‌کند و تصمیم‌گیری در این حوزه صرفا بر ساکنان و سرمایه‌گذاران اثرگذار نیست و فراتر از کشور و در جهان اسلام تأثیرگذار است.  تصمیم‌گیری دراین‌باره بسیار حساس است و باید به این نکات توجه شود. این طرح با پشتیبانی اجماعی سالی ۲ونیم درصد پیشرفت داشته است، حال با این شرایط بعید است اتفاقی رخ دهد. از همه صاحب‌نظرانی که در این حوزه دغدغه دارند، درباره نقد گذشته و همچنین آنچه پیش رو داریم، دعوت به حضور می‌کنم.

 

حیدری ادامه داد: شورای شهر هیچ منفعت و دغدغه‌ای به‌جز تحقق‌پذیری ندارد. تک‌تک اعضا دغدغه دارند و باید به افق ۱۴۰۵ با حجم زیاد زائر توجه شود. برای بررسی این طرح باید مسیر شورا و شهرداری طی شود و خارج‌شدن از این مسیر خلاف قانون است.

 

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما نگاه انسجام‌بخشی و همراهی است و هیچ بحث شخصی‌ای وجود ندارد و بحث عام جهان اسلام است و همه برای اینکه طرح با کمترین مشکل و سریع‌ترین زمان اجرا شود، همکاری و همراهی کنند.

 

گسترش فضای مجازی همه حوزه‌های زندگی بشر را تغییر داده است

در ادامه این جلسه محمدهادی مهدی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: گسترش فضای مجازی همه حوزه‌های زندگی بشر را تغییر داده و باعث گسست در روابط  شده، اما فضاهایی پویا و شفاف را نیز ایجاد کرده است.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد افزود: در ساختارهای اداری همیشه نهادهای نظارتی بر تصمیم‌گیری‌ها نظارت می‌کنند و این درحالی است که بسیاری از رخدادها به‌دلیل تعلل آن‌ها به وجود آمده است. به‌نظر می‌رسد که مردم باید در جریان قرار بگیرند و در تصمیم‌سازی‌ها دخیل شوند. درواقع امکان حکمرانی مشارکتی، بر پایه برنامه‌ریزی شهری مشارکتی  امکان‌پذیر است.

 

به گفته وی تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته نتایج از پیش شکست خورده به همراه خواهد داشت و شورای شهر از همه توان خود برای ایجاد شفافیت بهره برده است، هرچند تا دست‌یابی به ایدئال راه زیادی پیش روست. طرح‌ها بیشترین اثر را بر زندگی شهروندان می‌گذارد و دست‌اندرکاران باید هم‌افزایی بیشتری دراین‌زمینه فراهم کنند.

 

مهدی‌نیا ادامه داد: کمیسیون شهرسازی به‌عنوان پیشگام، همه طرح‌ها را حین بررسی از طریق سامانه فاش در دسترس قرار داده است و انتظار می‌رود در ادامه روند این طرح‌ها شفاف‌سازی مدنظر قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه در تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم شهر در غیاب صاحبان اصلی شهر باید تجدیدنظر شود که متأسفانه اقدام مؤثری تاکنون صورت نگرفته است، افزود: از مهم‌ترین اقدامات شهرداری برگزاری جلسات ماده ۵ برای تحقق طرح‌های تفصیلی است. از استاندار محترم و معاون محترم می‌خواهیم که گام مؤثری در حوزه اجراشدن طرح‌ها با نکات مطرح‌شده و شفافیت بردارند.

 

کاهش ۳۰ درصدی حوادث، در اثر اجرای پروژه‌های مناسب و ایمن

در ادامه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت.

 

حجازی، مدیرعامل این سازمان، دراین‌زمینه گفت: کاهش ۳۰ درصدی حوادث، در اثر اجرای پروژه‌های مناسب و ایمن از دستاوردهای این سازمان بوده است و شرایط کنترل پروژه‌ها به‌صورت روزانه در سایت ناظر ارائه می‌شود.


وی ادامه داد: در حوزه بتن، تولید به‌صورت روزانه افزایش یافته است و با تجهیز این کارخانه، در ۲نوبت فعال است و تنها مشکل حمل آن است که با خرید ماشین‌آلات حل خواهد شد و بتن‌ریزی روزانه ۱۵۰۰ تن از رکوردهای ثبت‌شده ما در پروژه تئاتر شهر است.


به گفته وی، در حوزه تولید قیر نیز مشکلی نداریم و تجهیزات تأمین‌شده پاسخگوی نیازهاست. درباره طرح‌های نوآورانه نیز پیگیر اجرای طرح سی‌اچ‌پی در کارخانه آسفالت هستیم و با ایجاد گرما به تولید برق نیز خواهیم رسید.

 

مصوبات امروز شورای شهر مشهد

در ادامه جلسه امروز شورای شهر مشهد وارد دستور شد. مصوبات جلسه صد وهفدهم به شرح زیر است:

طرح تحقیق و تفحص از طرف ۵ نفر از اعضای شورای شهر در کمیسیون حقوقی از شهرداری مشهد در خصوص برخی از موضوعات که پاسخ‌ها برای اعضا قانع کننده نبوده است مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.


براساس ماده ۶۸ یکی از شیوه‌های نظارتی شورای شهر تحقیق و تفحص است. از نظر شورای اسلامی شهر برخی از موضوعات اجرایی نشده است. در خصوص حمایت از ورزش‌های قهرمانی و ارائه آن در سامانه فاش و همچنین عدم انجام اقدامات در خصوص به روز رسانی سامانه شفافیت از جمله نکاتی است که از نظر اعضای شورای شهر، شهرداری اقدام لازم را انجام نداده است و در این زمینه ابهامات همچنان وجود دارد.


انجام تحقیق و تفحص از شهرداری با اکثریت آرا در شورای اسلامی شهر مشهد امروز تصویب شد.

لایحه اصلاح و بروز رسانی میانگین ارزش بلوک های همگن نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

دستور توسعه پرداخت الکترونیک شهروندی در بستر اپلیکیشین های تلفن همراه نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

براساس این دستور در حوزه حمل و نقل ۴ درصد و در حوزه دیگر تراکنش ها ۲ درصد به اپلیکشین های فعال در تلفن همراه کارمزد پرداخت خواهد شد.

طرح بررسی وضعیت سهام شهرداری در شرکت ها و موسسات نیز با هدف نظارت بر عملکرد این گونه سرمایه گذاری ها نیز به تصویب اعضا رسید.

لایحه جامع کاهش آلودگی هوای شهر مشهد نیز امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد شد.

باتوجه به افزایش آلاینده ها و عوارض ناشی از آن اعضای شورای شهر لایحه جامع کنترل و کاهش آلودگی هوا را تصویب کردند.

براساس این لایحه جامع ۲۱ دستگاه در کنترل آلودگی مشارکت خواهند کرد و گام موثری در کاهش آلودگی هوای شهر مشهد برداشته خواهد شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->