نکاتی درباره شکل و رنگ دود انفجار بندر عباس + عکس و فیلم گوگل ترنسلیت به قابلیت یادگیری زبان مجهز می‌شود GTA ۶ نیامده، دو رکورد دیگر را شکست + جزئیات تاریخ انتشار ساخت نوعی رنگ ضدعفونی‌ کننده برای بیمارستان‌ها تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ
سرخط خبرها

واتس‌اپ به اطلاعات چت‌های خصوصی کاری ندارد

  • کد خبر: ۵۶۱۵۱
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
واتس‌اپ به اطلاعات چت‌های خصوصی کاری ندارد
اگرچه واتس‌اپ اعلام کرده داده‌هایی از جمله شماره تلفن، دفترچه تلفن، نام و تصویر پروفایل کاربر را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد، اما به چت‌های خصوصی و فایل‌های ارسال‌شده در چت کاری ندارد و آنها را جمع‌آوری نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به گفته یک کارشناس فناوری اطلاعات، اگرچه واتس‌اپ اعلام کرده داده‌هایی از جمله شماره تلفن، دفترچه تلفن، نام و تصویر پروفایل کاربر را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد، اما به چت‌های خصوصی و فایل‌های ارسال‌شده در چت کاری ندارد و آنها را جمع‌آوری نمی‌کند.

 

این روزها موضوع به اشتراک‌گذاری اطلاعات واتس‌اپ با فیس‌بوک مطرح شده و واکنش بسیاری از کاربران جهانی، کوچ از این پیام‌رسان به پیام‌رسان‌های دیگر از جمله تلگرام و سیگنال است. البته در حالی که واتس‌اپ پیش از این از کاربران خواسته بود تا هشتم فوریه با سیاست جدید موافقت کنند، اکنون به دلیل واکنش‌ها و اعتراض کاربران، این مهلت را تا ۱۵ ماه مه به تعویق انداخته است.

 

با وجود این، این مساله که چه اطلاعاتی توسط واتس‌اپ در اختیار فیس‌بوک قرار می‌گیرد و اینکه قرار است از این اطلاعات چه استفاده‌ای شود، برای کاربران کمی گنگ است. سیاست حریم خصوصی به‌روزرسانی شده در نظر داشت به کاربران اطلاع دهد برخی از کسب‌وکارها به‌زودی از سرورهای فیس‌بوک استفاده می‌کنند تا پیام‌هایشان با مصرف‌کنندگان را در این سرورها ذخیره کنند. هرچند واتس‌اپ اعلام کرده همه پیام‌های شخصی مبادله‌شده میان دوستان و اعضای خانواده همچنان رمزنگاری‌شده می‌مانند.

 

در این راستا حامد ذاکری- کارشناس فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که چه اطلاعاتی توسط واتس‌اپ جمع‌آوری می‌شود، به ایسنا گفت: برخی از داده‌هایی که واتس‌اپ جمع‌آوری می‌کند شامل شماره تلفن کاربر، دفترچه تلفن کاربر، نام پروفایل، تصویر پروفایل، پیام استاتوس از آخرین آنلاین بودن کاربر و همچنین داده‌هایی از ورود به اپلیکیشن است. با وجود این، واتس‌اپ به چت‌های خصوصی و فایل‌های ارسال‌شده در چت کاری ندارد و آنها را جمع‌آوری نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: البته واتس‌اپ این اطلاعات را از قبل هم جمع‌آوری می‌کرد که تنها برای خود واتس‌اپ مورد استفاده قرار می‌گرفت، حالا می‌خواهد این اطلاعات را با اپلیکیشن‌های تحت مالکیت شرکت فیس‌بوک به اشتراک بگذارد. همچنین فیس‌بوک اطمینان خاطر داده که‌ این تغییرات به حریم خصوصی مکالمات صدمه نمی‌زند و تنها به استفاده تجاری از واتس‌اپ مربوط می‌شود.

 

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه واتس‌اپ در سال ۲۰۱۶ هم اعلام کرده بود که اطلاعاتش در اختیار فیس‌بوک قرار می‌گیرد، افزود: آن زمان از کاربران کسب اختیار کرده بود که به انتخاب خود داده‌هایشان را به اشتراک بگذارند. البته چنین اتفاقی اولین بار نیست که رخ داده و شرکت‌های دیگری مثل گوگل هم اطلاعات جست‌وجوی شما در موتور جستجو را با یوتیوب برای تبلیغات به اشتراک می‌گذارند.

 

ذاکری درباره واکنش به این موضوع توسط کاربران در دنیا و ایران بیان کرد: اول اینکه این تغییرات برای چت‌های خصوصی هیچ اثری ندارد، واتس‌اپ نه پیام‌ها را ذخیره می‌کند و نه موقعیت مکانی را که به اشتراک گذاشتیم، جمع‌آوری می‌کند، طبق اعلام شرکت واتس‌اپ این گزینه برای سازمان‌های تجاری است و به آنها برای  اهداف بازاریابی کمک می‌کند. از طرفی با توجه به اینکه ما در ایران فقط یه مسنجر خارجی داریم که مورد استفاده عظیم قرار بگیرد و دسترسی به آن در ایران وجود داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد که ایرانی‌ها به نرم‌افزار دیگری کوچ کنند.

 

پیش از این نیز عنوان شده بود در سیستم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و استفاده کلان از دیتا، از اطلاعات ردوبدل‌شده الگوبرداری می‌شود. همانطور که وقتی وارد سایتی می‌شوید، تبلیغات مرتبطی به شما پیشنهاد می‌شود، چون بر اساس رفتار شما، محتوا را کدگذاری و الگوی رفتاری ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین اینکه اطلاعات پیام‌رسان در اختیار فیس‌بوک قرار ‌گیرد، به این معنا نیست که کلمه به کلمه چت را بخوانند، بلکه به این معناست که رفتار کاربر را تحلیل می‌کنند و بر مبنای آن، یا اتفاقات دنیا را پیش‌بینی کرده یا استفاده اقتصادی و تبلیغاتی می‌کنند.

 

منبع: ایتنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->