واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود؟ +جزئیات

  • کد خبر: ۵۶۲۵۵
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود؟ +جزئیات
این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.

جانقربان|شهرآرانیوز- خبر رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر حذف درصد تخفیف از قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این سؤال را برای بسیاری از خریداران ایجاد کرده است که آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف خواهد شد؟ حذفی که چنان‌چه رخ دهد، انگیزه بسیاری از مردم را برای خرید از این فروشگاه‌ها از بین خواهد برد و چالشی جدی برای فروشندگان ایجاد خواهد کرد!


رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره سازوکار حذف تخفیف‌ها از قفسه کالا‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.


محمود بنانژاد افزود: براساس این طرح قیمت روی کالا از روی قفسه حذف می‌شود و فروشگاه‌ها ملزم به این هستند چنان‌چه تخفیفی می‌خواهند اعمال کنند، از قیمت خرید این تخفیف اعمال شود نه از قیمتی که روی کالا درج شده است. به‌عنوان مثال قیمت درج شده روی یک بسته پنیر ممکن است ۱۲ هزار تومان باشد و فروشگاه این پنیر را در خرید عمده با تخفیفاتی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کارخانه خریده باشد که باید ضمن درج این قیمت بر روی قفسه با حساب درصد سود خود، چنان‌چه درصدی از تخفیف را مدنظر داشت، از این قیمت اعمال کند.


وی خاطرنشان کرد: از نظر ما درج قیمت برروی کالا‌ها کاری کارشناسی نیست، زیرا محصولی مانند پنیر، درب کارخانه به برخی فروشگاه‌ها ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و به برخی دیگر ۹۵۰۰ تومان که این تغییر قیمت به‌علت مسائلی مانند نقدفروشی یا عمده‌فروشی ممکن است رخ دهد، ولی درنهایت همه با یک قیمت درج‌شده بر روی کالا که مثلا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است فروخته می‌شود و این قیمت مانع از ایجاد بازار رقابتی می‌شود. با اجرای این طرح هر فروشگاه قیمت فروش خود را خواهد داشت و هر فروشگاه براساس درصد سود خود موظف به درج قیمت بر روی قفسه‌هاست.


رئیس اتاق اصناف مشهد در ادامه گفت: قیمت‌های تأمین کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم‌نام باید یکسان باشد، ولی این نرخ در دیگر فروشگاه‌های غیر هم‌نام ممکن است متفاوت باشد که این تفاوت قدرت رقابت را ایجاد خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر فروشگاهی در خرید عمده یا خرید نقدی از کارخانه‌ای با قیمت پایین‌تر خرید کند، در فروش نیز قیمت پایین‌تری خواهد داشت و درنهایت مشتری بیشتری جذب خواهد کرد.
بنانژاد درباره چگونگی نظارت بر قیمت‌ها در این طرح اظهار کرد: درصد سود در کالا‌های مختلف متفاوت و معمولا بین ۱۲ تا ۲۰ درصد است و برای اعمال صحیح آن بازرسان ما فاکتور‌های خرید فروشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.


وی در پاسخ به اینکه از چه زمان طرح قیمت‌گذاری براساس فاکتور خرید اعمال خواهد شد، گفت: به‌نفع فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که هرچه زودتر وارد این طرح شوند، زیرا مبحث تبانی فروشگاه‌ها با کارخانه‌ها بر سر قیمت نیز این روز‌ها خیلی پررنگ شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای این موضوع را قبول ندارند، ولی در فضای‌مجازی این موضوع و نگرش منتقل شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اثبات صداقت خود به مردم باید هرچه زودتر وارد این طرح شوند و پیش‌بینی ما این است که در ۲ هفته آینده قیمت‌های جدید اجرایی شود.


بنانژاد درباره توزیع کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت: سازوکار توزیع کالا‌های اساسی از چند شبکه اجرا می‌شود که شامل شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه اصناف و شبکه فروشگاه‌های تعاونی می‌شود. میزان توزیع کالا‌ها براساس نرم‌افزار تنظیم بازار انجام می‌شود و هدف توزیع عادلانه و ایجادنشدن صف است. در این نرم‌افزار هر فروشگاهی موظف به ثبت مشخصات خریداران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->