گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت علت اصلی گرانی گوشت و مرغ، نبود پیش‌بینی در واردات نهاده‌های دامی است قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد
سرخط خبرها

آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود؟ +جزئیات

  • کد خبر: ۵۶۲۵۵
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود؟ +جزئیات
این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.

جانقربان|شهرآرانیوز- خبر رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر حذف درصد تخفیف از قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این سؤال را برای بسیاری از خریداران ایجاد کرده است که آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف خواهد شد؟ حذفی که چنان‌چه رخ دهد، انگیزه بسیاری از مردم را برای خرید از این فروشگاه‌ها از بین خواهد برد و چالشی جدی برای فروشندگان ایجاد خواهد کرد!


رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره سازوکار حذف تخفیف‌ها از قفسه کالا‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.


محمود بنانژاد افزود: براساس این طرح قیمت روی کالا از روی قفسه حذف می‌شود و فروشگاه‌ها ملزم به این هستند چنان‌چه تخفیفی می‌خواهند اعمال کنند، از قیمت خرید این تخفیف اعمال شود نه از قیمتی که روی کالا درج شده است. به‌عنوان مثال قیمت درج شده روی یک بسته پنیر ممکن است ۱۲ هزار تومان باشد و فروشگاه این پنیر را در خرید عمده با تخفیفاتی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کارخانه خریده باشد که باید ضمن درج این قیمت بر روی قفسه با حساب درصد سود خود، چنان‌چه درصدی از تخفیف را مدنظر داشت، از این قیمت اعمال کند.


وی خاطرنشان کرد: از نظر ما درج قیمت برروی کالا‌ها کاری کارشناسی نیست، زیرا محصولی مانند پنیر، درب کارخانه به برخی فروشگاه‌ها ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و به برخی دیگر ۹۵۰۰ تومان که این تغییر قیمت به‌علت مسائلی مانند نقدفروشی یا عمده‌فروشی ممکن است رخ دهد، ولی درنهایت همه با یک قیمت درج‌شده بر روی کالا که مثلا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است فروخته می‌شود و این قیمت مانع از ایجاد بازار رقابتی می‌شود. با اجرای این طرح هر فروشگاه قیمت فروش خود را خواهد داشت و هر فروشگاه براساس درصد سود خود موظف به درج قیمت بر روی قفسه‌هاست.


رئیس اتاق اصناف مشهد در ادامه گفت: قیمت‌های تأمین کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم‌نام باید یکسان باشد، ولی این نرخ در دیگر فروشگاه‌های غیر هم‌نام ممکن است متفاوت باشد که این تفاوت قدرت رقابت را ایجاد خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر فروشگاهی در خرید عمده یا خرید نقدی از کارخانه‌ای با قیمت پایین‌تر خرید کند، در فروش نیز قیمت پایین‌تری خواهد داشت و درنهایت مشتری بیشتری جذب خواهد کرد.
بنانژاد درباره چگونگی نظارت بر قیمت‌ها در این طرح اظهار کرد: درصد سود در کالا‌های مختلف متفاوت و معمولا بین ۱۲ تا ۲۰ درصد است و برای اعمال صحیح آن بازرسان ما فاکتور‌های خرید فروشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.


وی در پاسخ به اینکه از چه زمان طرح قیمت‌گذاری براساس فاکتور خرید اعمال خواهد شد، گفت: به‌نفع فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که هرچه زودتر وارد این طرح شوند، زیرا مبحث تبانی فروشگاه‌ها با کارخانه‌ها بر سر قیمت نیز این روز‌ها خیلی پررنگ شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای این موضوع را قبول ندارند، ولی در فضای‌مجازی این موضوع و نگرش منتقل شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اثبات صداقت خود به مردم باید هرچه زودتر وارد این طرح شوند و پیش‌بینی ما این است که در ۲ هفته آینده قیمت‌های جدید اجرایی شود.


بنانژاد درباره توزیع کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت: سازوکار توزیع کالا‌های اساسی از چند شبکه اجرا می‌شود که شامل شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه اصناف و شبکه فروشگاه‌های تعاونی می‌شود. میزان توزیع کالا‌ها براساس نرم‌افزار تنظیم بازار انجام می‌شود و هدف توزیع عادلانه و ایجادنشدن صف است. در این نرم‌افزار هر فروشگاهی موظف به ثبت مشخصات خریداران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->