رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

ابلاغ محدودیت‌های وضعیت آبی کرونا در مشهد هنوز نرسیده است

  • کد خبر: ۵۶۳۰۳
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ابلاغ محدودیت‌های وضعیت آبی کرونا در مشهد هنوز نرسیده است
نزدیک به ۲ هفته از اعلام ورود شهر مشهد به وضعیت آبی یا کم خطر کرونایی می‌گذرد، بااین حال هنوز ابلاغیه‌ای رسمی در زمینه محدودیت‌های این رنگ به دانشگاه علوم پزشکی فرستاده نشده است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ نزدیک به ۲ هفته از اعلام ورود شهر مشهد به وضعیت آبی یا کم خطر کرونایی می‌گذرد، بااین حال هنوز ابلاغیه‌ای رسمی در زمینه محدودیت‌های این رنگ به دانشگاه علوم پزشکی فرستاده نشده است.
با توجه به اینکه متولیان استانی هم زمان با تغییر رنگ کرونا اعلام کردند که تا زمان ابلاغ شیوه نامه‌های مناطق آبی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رعایت شیوه نامه‌های مناطق زرد الزامی است، این خلأ در اعلام شیوه نامه‌ها و محدویت‌ها موجب نارضایتی برخی کارکنان ادارات دولتی شده است. دراین راستا یکی از شهروندان در تماس با شهرآرا با گله از ابهام در محدودیت‌های مناطق آبی گفت: اگر قرار بر این باشد که شیوه نامه  مناطق زرد رعایت شود، چرا ادارات کارمندان را ملزم می‌کنند که ۶ روز در محل کار حاضر شوند؟


ابلاغ آبی هنوز نرسیده است

تماس‌ها و پیام‌های متعدد شهروندان موجب شد این دغدغه کارمندان و کارکنان ادارات دولتی را از معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری کنیم. مهدی قلیان در واکنش به این موضوع، با بیان اینکه در مناطق زرد حضور کارکنان و کارمندان ادارات دولتی با دوسوم ظرفیت الزامی است و یک سوم کارمندان می‌توانند به صورت دورکار فعالیت خود را دنبال کنند، گفت: هنوز اعمال محدودیت‌ها در منطقه آبی ابلاغ نشده است، اما در این مناطق مشابه حالت عادی همه کارکنان ادارات باید در محل کار حضور پیدا کنند. اینکه ادارات مشهد از همه ظرفیت کارکنان خود استفاده کنند منع قانونی ندارد.


دانشگاه‌ها و استخر‌ها با ابلاغ، تالار‌ها و ادارات بدون ابلاغ

وی افزود: شیوه نامه بازگشایی استخر‌ها در مناطق آبی به دانشگاه ابلاغ شده است که براساس آن همه استخر‌های موجود در مناطق آبی استان می‌توانند در هرنوبت کاری با سقف ۵۰ نفر فعالیت کنند، اما بسیاری از صاحبان این مجموعه‌ها اعلام کرده اند که بازگشایی با چنین ظرفیت محدودی صرفه اقتصادی ندارد.
قلیان ادامه داد: سینما‌ها در مناطق زرد با ۳۰ درصد ظرفیت خود و در شرایط آبی با ۵۰ درصد ظرفیت خود می‌توانند فعال باشند؛ بااین حال باید تب سنجی و رعایت پروتکل‌ها انجام شود. همچنین فروش بلیت باید فقط به صورت اینترنتی اجرا شود و باجه‌های فروش بلیت تعطیل باشد.

وی افزود: اگر متقاضیان تماشای فیلم اعضای یک خانواده هستند، در زمان خرید بلیت می‌توانند این موضوع را تأیید کنند و با مسئولیت خود در کنار هم بشینند و همچنین بین سئانس‌های پخش فیلم باید حداقل ۶۰ دقیقه فاصله برای تهویه هوا در نظر گرفته شود. معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: صندلی‌ها در سالن انتظار باید برداشته شود و مسئولان سینما با کنترل کارت ملی از طریق سامانه ماسک می‌توانند ابتلای فرد به کرونا را کنترل کنند.


شهربازی ها، هم تعطیل، هم مشغول به کار

قلیان افزود: وسایل شهربازی مانند استخر توپ که امکان تماس و برخورد زیاد در آن وجود دارد، باید تعطیل شود و بقیه وسایل باید روزانه گندزدایی شود. همچنین پذیرش برای شهربازی‌های سربسته در مناطق زرد تا سقف ۳۰ نفر امکان پذیر است که این ظرفیت در شرایط آبی به ۵۰ نفر افزایش خواهد یافت. وی در زمینه محدودیت‌ها در مهدکودک‌ها اظهار کرد: مهدکودک‌ها باید فاصله چهارمترمربعی در شهر‌های زرد را مدنظر قرار دهند. در شهر‌های آبی حداکثر ۵۰ کودک می‌توانند حضور پیدا کنند. امکاناتی نظیر استخر، سونا و مجموعه‌های آبی در مهدکودک‌ها باید تعطیل شود و کارکنان آن به صورت هفتگی پالایش شوند.
قلیان تأکید کرد: شیفیت‌های کاری باشگاه‌های پرورش اندام باید حداکثر ۲ ساعت باشد و فاصله زمانی مناسبی برای گندزدایی بین شیفت‌ها باید در نظر گرفته شود.


افزایش مراجعه کرونایی‌ها به بیمارستان‌ها

طبق اعلام ستاد کرونای استان تبلیغ سفر برای نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است. از سویی دیگر خبر رسیده است که حال ۱۴ داوطلب واکسن ایرانی کرونا خوب است و ۳ ماه دیگر ۱۴ میلیون دوز واکسن در کشور تولید خواهد شد.
پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، نیز اعلام کرده که مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل افزایش سفر افزایش یافته است.

به گفته دکتر هادی منوری، مدیر مرکز رشد فناوری و فراورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۵۸۳ هزار محلول ضدعفونی کننده و ۵۰۰ هزار ماسک ۳ لایه توسط ۶ شرکت مرکز رشد فناوری و فراورده‌های دارویی مشهد تولید شده است.
محمدکاظم فرهمند، قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز اعلام کرده است که در همه زمان‌های حضور دانش آموزان در مدرسه، به ویژه در زمان زنگ تفریح، باید به طور ویژه‌ای از آنان مراقبت شود تا مشکلی برای فرزندانمان به وجود نیاید. طبق اعلام وزارت بهداشت، ۸۷ بیمار دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۵۹۱۷ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->