کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود
سرخط خبرها

ناخشنودی خانواده‌ها از بازگشایی مدرسه‌ها

  • کد خبر: ۵۶۴۱۰
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
ناخشنودی خانواده‌ها از بازگشایی مدرسه‌ها
بسیاری از مدارس بازگشایی را به اول هفته آینده موکول کردند اما تعداد زیادی از والدین همچنان راضی به حضور فرزندانشان در مدرسه نشدند و برخی دانش آموزان درحالی در کلاس‌ها حاضر شدند که اکثر هم کلاسی هایشان به مدرسه نیامده بودند.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ ۸۳ روز پس از اعلام تعطیلی مدارس مشهد و ۱۸ شهر استان به دلیل شرایط قرمز کرونایی، از دیروز و با اعلام شرایط آبی کرونایی به صورت نیمه رسمی، برخی مدارس مشهد با حداقل ظرفیت و حضور دانش آموزان بازگشایی شد. این در حالی بود که بسیاری از مدارس بازگشایی را به اول هفته آینده موکول کردند، تعداد زیادی از والدین همچنان راضی به حضور فرزندانشان در مدرسه نشدند و برخی دانش آموزان درحالی در کلاس‌ها حاضر شدند که اکثر هم کلاسی هایشان به مدرسه نیامده بودند.
طبق اعلام وزارت آموزش وپرورش حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری و از جمله شرایط بازگشایی مدارس نیز بازگشایی با ظرفیت کمتر از ۵۰ دانش آموز است.


فرزندم را به مدرسه نمی‌فرستم

دراین باره حسینی، پدر یکی از دانش آموزان پایه دوم ابتدایی در مشهد، به خبرنگار ما گفت: ۲ روز قبل بود که از طرف مدرسه پیامکی برایمان ارسال شد که از تاریخ شنبه، ۴ بهمن، پذیرای نوگلان دانش آموز هستیم.
او با بیان اینکه هنوز شرایط کرونایی به طورکامل از بین نرفته است ادامه می‌دهد: به دلیل خطر انتشار بیماری فرزندمان را به مدرسه نمی‌فرستیم.


نتیجه حضور بچه‌ها ۲ هفته دیگر مشخص می‌شود

بختیاری شهروند دیگری است که ۲ دانش آموز در مقطع هنرستان و پایه اول ابتدایی دارد. او نیز معتقد است فرستادن بچه‌ها به مدارس در این شرایط اصلا به صلاحشان نیست.

او ادامه داد: به بازگشایی مدارس خیلی خوش بین نیستم. ۲ هفته که از حضور دانش آموزان در مدارس بگذرد، نتیجه حضورشان مشخص می‌شود و از هفته سوم امکان بروز کرونا وجود دارد؛ بنابراین تعجیل در آموزش حضوری برای بچه‌ها اصلا به صلاح بهداشت خانواده‌های همشهریان نیست.

فاطمی نیز شهروند دیگری است که دانش آموز کلاس اولی دارد. او با بیان اینکه متأسفانه با آموزش‌های مجازی قدرت یادگیری فرزندان بسیار پایین است، گفت: آنچه کودک در آموزش حضوری در ذهن می‌پروراند با آموزش مجازی قطعا متفاوت است؛ بنابراین حال که شرایط کمی بهتر است فرزندم را به مدرسه فرستادم.

او با بیان اینکه در زمان ادامه فعالیت مدارس، تعداد دانش آموزان در مدارس کم و زمان‌های حضور در کلاس نیز مناسب بود افزود: تا زمانی که کادر مدرسه و دانش آموزان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، نگرانی وجود ندارد.


بازگشایی ۳۰ درصد مدارس در استان

دراین باره مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز اعلام کرد که ۳۰ درصد از کل مدارس خراسان رضوی در نخستین روز بهمن ماه مشمول ابلاغیه بازگشایی مدارس شده اند و میزبان دانش آموزان اند.

قاسمعلی خدابنده به ایرنا گفت که دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی کمتر از ۵۰ نفر و دانش آموزان هنرستانی مشمول این بازگشایی می‌شوند. وی بیان کرد: براساس ابلاغیه و دستورالعمل وزارت آموزش وپرورش ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی، یعنی ۱۸۰۰ باب مدرسه، از چهارشنبه بازگشایی شد.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۰۰ مدرسه از این تعداد مربوط به مقطع ابتدایی، ۴۷۰ مورد هنرستان و بقیه مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.
خدابنده درباره نحوه حضور دانش آموزان در مدارس زیر ۵۰ نفر نیز این گونه توضیح داد که دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی مدارس دارای حداکثر ۵۰ دانش آموز در مناطق دارای وضعیت آبی نیز می‌توانند به طور حضوری در کلاس درس شرکت کنند.

او بیان کرد: حضور دانش آموزان این مدارس در کلاس به هیچ وجه اجباری نیست.
برای پیگیری این نکته که چه تعداد از مدارس بازگشایی شده در مشهد و چه تعداد در شهرستان‌های استان است، چندبار با مدیرکل و مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش استان تماس گرفتیم، اما موفق به صحبت دراین باره نشدیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->