ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

قطعی برق و دردسر‌های خاموشی زمستانی

  • کد خبر: ۵۶۶۸۸
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
قطعی برق و دردسر‌های خاموشی زمستانی
سخنگوی شرکت توزیع برق مشهد می‌گوید شرکت برق، لوازم برقی خانه شهروندان را بیمه کرده است.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ درحالی که تا پیش ازاین، همواره در روز‌های تابستان منتظر افزایش فشار بر روی شبکه و قطعی برق بودیم، امسال در کمال تعجب و برای اولین بار مسئولان در ابتدای سرمای زمستان با هشدار برای خاموشی برق به دلیل رشد مصرف گاز، قطع احتمالی سوخت نیروگاه‌های برق و کاهش تولید برق نیروگاه ها، از قطع برق در فصل زمستان خبر دادند؛ اقدامی که در هفته‌های اخیر باعث شد آمار اعتراض و شکایت از آسیب رسیدن و خرابی لوازم برقی بالا برود. البته مسئولان شرکت برق می‌گویند که همه این لوازم بیمه هستند و در صورت تأیید خسارتشان پرداخت خواهد شد.


خسارت را پرداخت خواهیم کرد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با بیان اینکه در قبوض برق مشترکان شهری مبلغی به عنوان بیمه حوادث در هر دوره کسر می‌شود، به خبرنگار ما گفت: لوازم برقی منزل شهروندان توسط شرکت برق بیمه شده است و درصورتی که به دلیل قطعی‌های برق اخیر، این لوازم دچار آسیب شده باشد، شرکت برق خسارت آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

علیرضا کاشی با اشاره به جزئیات نحوه شکایت مردم برای پرداخت خسارت لوازم برقی آسیب دیده گفت: مردم می‌توانند با شماره ۳۲۱۱۲۱۲۱ تماس بگیرند و اعلام خسارت کنند؛ یا از طریق نرم افزار «برق من» که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود، این کار را انجام دهند. بعد از ثبت شکایت، فرایند قانونی و کارشناسی آسیب واردشده به لوازم برقی توسط کارشناسان شرکت برق آغاز می‌شود و بعد از مدتی خسارت واردشده به شهروندان از سوی شرکت به آن‌ها پرداخت خواهد شد.


قطع برق معابر فرعی؛ مجبوریم

چندروزی می‌شود که قطع برق پس از بزرگ راه‌ها و معابر اصلی شهر به خیابان‌های فرعی هم رسیده است. این اتفاق در حالی می‌افتد که از روز اول اعلام هشدار خاموشی، قرار نبود تیر‌های چراغ برق خیابان‌های فرعی‌ها خاموش شود.

کاشی خاطرنشان کرد: قطع برق معابر فرعی با دستور وزارت نیرو انجام می‌شود و ما ناچاریم به دلیل محدودیت به وجودآمده، روشنایی شهر را قطع کنیم تا مجبور نباشیم برق منازل را قطع کنیم. اکنون چیزی نزدیک به ۱۰ درصد از معابر شهر خاموش می‌شود و اگر مردم در مصرف گاز و برق صرفه جویی نکنند، شاید معابر بیشتری خاموش شود. در معابر اصلی چراغ‌ها یک در میان خاموش می‌شوند و در فرعی‌هایی که قرار بر قطع است نیز به طور کامل برق قطع می‌شود.


تعدیل روشنایی دستور وزارت نیرو است

مشکلاتی که با قطع برق معابر در روز‌های ابتدایی و اختلالی که در تردد‌های شهر به وجود آمد و بعد از آن انتقاد‌های بعضی از مسئولان راهور به این قطعی ها، این شائبه را به وجود آورد که هیچ هماهنگی‌ای میان این ۲ دستگاه وجود ندارد؛ مسئله‌ای که سخنگوی شرکت برق آن را رد کرد و افزود: بحث تعدیل روشنایی با هماهنگی استانداری، فرمانداری و سایر نهاد‌های بالادستی انجام می‌شود و همه نهادی امنیتی و انتظامی از قبل در جریان این مسئله هستند. این دستور از وزارت نیرو صادر شده است و طبیعی است که همه نهاد‌های مسئول از قبل در جریان این مسئله باشند.


هماهنگی میان راهور و شرکت برق وجود دارد

رئیس پلیس راهور استان هم با تأیید هماهنگی میان این سازمان و شرکت برق در موضوع قطعی‌های برق از غافلگیری راهور در روز‌های ابتدایی تعدیل روشنایی‌های معابر خبر داد و گفت: درباره قطع برق معابر میان ما و شرکت برق هماهنگی وجود دارد و محدوده‌هایی که قرار است روشنایی آن‌ها تعدیل شود از قبل به پلیس راهور اعلام می‌شود تا به دلیل خاموشی چراغ‌های راهنمایی، گره ترافیکی به وجود نیاید.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: البته در روز‌های ابتدایی اجرای این طرح چند بار قطعی ناگهانی برق و روشنایی معابر اتفاق افتاد که غافلگیر شدیم.


حضور گسترده پلیس راهور در زمان قطع برق معابر

وی ادامه داد: مأموران راهور در زمان تعدیل روشنایی‌های معابر حضور گسترده تری در شهر، به ویژه در معابر پرتردد دارند. اگر چنین نباشد در زمانی اندک معابر قفل می‌شود و امکان هیچ گونه ترددی در شهر وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: این موضوع که به دلیل قطع کامل برق معابر آمار تصادف در خیابان‌ها افزایش یافته، بررسی پذیر است، اما اینکه بگوییم هرتصادفی که در معابر بدون برق اتفاق می‌افتد به دلیل تاریکی مطلق است، اشتباه است. در جاده‌ها هم تقریبا با همین وضعیت روبه رو هستیم و وسایل روشنایی خودرو‌ها مثل چراغ نوربالا باید سالم باشد که حداقل تا ۱۵۰ متر جلوتر را روشن کند و خطر تصادف را کاهش بدهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->