رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

بایدن و ماکرون بر لزوم هماهنگی سازمان‌های چندجانبه تاکید کردند

  • کد خبر: ۵۶۸۱۲
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
بایدن و ماکرون بر لزوم هماهنگی سازمان‌های چندجانبه تاکید کردند
رئیس جمهور جدید آمریکا در جریان نخستین تماس تلفنی‌اش با همتای فرانسوی خود درباره ناتو، تغییر آب و هوا و پاندمی کرونا صحبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش بر تعهد خود نسبت به تقویت همکاری ترنس آتلانتیک از جمله از طریق ناتو و همکاری آمریکا با اتحادیه اروپا تاکید کرد.

 

ماکرون جزو رهبران جهانی بود که به محض برگزاری مراسم تحلیف تبریکات خود را به بایدن و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا ابراز کرد. ماکرون در پیام خود همچنین از بازگشت آمریکا به توافق آب و هوای پاریس استقبال کرد؛ توافقی که بایدن در نخستین روز حضور رسمی‌اش در کاخ سفید مجددا به آن ملحق شد.

 

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: این دو رهبر بر لزوم هماهنگی نزدیک از جمله از طریق سازمان‌های چندجانبه در مقابله با چالش‌های رایج از جمله تغییر آب و هوا، کووید 19 و احیای اقتصاد جهانی موافقت کردند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: آنها همچنین موافقت کردند تا با یکدیگر درخصوص اولویت‌های سیاست خارجی از جمله چین، خاورمیانه، روسیه و منطقه "ساحل" در آفریقا همکاری کنند.

 

بایدن روز شنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت‌وگو کرد که در جریان این مذاکرات نیت خود برای تقویت روابط میان آمریکا و کشورهای آنها را ابراز کرد. بایدن و ترودو توافق کردند تا ماه آینده با یکدیگر دیدار کنند.

 

"جیک سالیوان"، مشاور امنیت ملی بایدن نیز روز پنجشنبه با همتایان بین‌المللی خود از فرانسه، آلمان، انگلیس و ژاپن گفت‌وگو کرده و نیت دولت بایدن برای تقویت روابط بین‌المللی با متحدان آمریکا را ابراز کرد.

 

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به فلسفه خود تحت عنوان "اول آمریکا" می‌بالید، ناتو را تحقیر می‌کرد و آمریکا را از توافقات بین‌المللی خارج کرد، بایدن تمایل خود برای همکاری نزدیک با متحدان بین‌المللی را ابراز کرده است.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->