آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۲ روز تمدید شد

  • کد خبر: ۵۶۸۷۶
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۲ روز تمدید شد
ششمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال چشمگیر مخاطبان به مدت دو روز تا چهارشنبه ( هشتم بهمن ماه) تمدید و فروش آن امروز از مرز ۳۰ میلیارد تومان عبور کرد.
به گزارش شهرآرانیوز،  مهم‌ترین خبر روز ششم نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که قرار بود پایان این رویداد فرهنگی باشد، تمدید دو روزه نمایشگاه بود. بر اساس اعلام خانه کتاب و ادبیات ایران، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مدت دو روز تا ساعت ۲۴ چهارشنبه (۸ بهمن ماه) تمدید شد تا مخاطبان و بازدیدکنندگان بتوانند بیشتر از آن بهره‌مند شوند.

 فروش نمایشگاه کتاب از مرز ۳۰ میلیارد تومان گذشت

دیگر خبر مهم امروز، فروش بیش از ۳۰ میلیارد تومانی نمایشگاه مجازی کتاب بود که ایوب دهقانکار، رییس نمایشگاه مجازی کتاب آن را در گفت‌گو با ایرنا مطرح کرد. پیش از این گردش مالی آخرین نمایشگاه فیزیکی کتاب که بهار ۱۳۹۸ برگزار شده بود، حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و طرح‌های فصلی کتاب در سال ۱۳۹۹، بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی داشتند. این نکته نشان می‌دهد که نمایشگاه مجازی کتاب در بخش سودآوری و جبران خسارت ناشران تا حد قابل توجهی، خوب عمل کرده است.

به نظر می‌رسد، مشکلات تمام شد

از روز جمعه که بخش فروش سایت نمایشگاه با تقویت زیرساخت‌ها توانست کار خود را از بگیرد، دیگر دچار مشکل نشده و مخاطبان توانسته اند کتاب‌های لازم را تهیه کنند. البته هنوز در برخی بخش ها، در پردازش تاخیر‌هایی وجود دارد که بیش از مربوط بودن به سرور نمایشگاه، به اینترنت و درگاه بانکی، ارتباط پیدا می‌کنند.

دهقانکار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در پاسخ به این سوال که چرا هنوز در شهر تبلیغات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران آغاز نشده است، گفت: این موضوع به همکاری نکردن سازمان زیباسازی شهرداری تهران، است و مدیرعامل  این سازمان، برزین ضرغامی ارتباط دارد. با وجود  همه توافق‌هایی که میان این سازمان و موسسه خانه کتاب وجود داشت، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و تبلیغات بسیار کوچکی در برخی مناطق نصب شده که اصلا به چشم نمی‌آید.

اولین حضور مجمع ناشران اندونزی در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مجمع ناشران اندونزی (ایکاپی) به همت بخش بین‌الملل نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در این نمایشگاه حضور دارد. در این راستا با معرفی ظرفیت‌های طرح گرنت ایکاپی اندونزی توسط مدیران آن مجمع فرصتی مغتنم فراهم آمده است تا ناشران، آژانس‌های ادبی، نویسندگان و فعالان حوزه صنعت نشر ایران بتوانند با بهره‌گیری از حمایت‌های متنوع این طرح، در تبادل با ناشران اندونزیایی با خرید و فروش کپی‌رایت آثار خود، از مزایایی همچون کمک هزینه سفر، اقامت، شرکت در سمینار‌ها و تور‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.
 
مجمع ناشران اندونزی قصد دارد به عنوان سازمانی پیشرو در مسیر ارتقا دانش قدم بردارد و برای نیل به این هدف با جمعی از نویسندگان،   ویراستاران، تصویرگران و ... همکاری کند.
 
ایکاپی، قدیمی‌ترین و بزرگترین انجمن ناشران اندونزی است که  در سال ۱۹۵۰ تأسیس شد. اکنون این انجمن سالانه ۴۰۰۰۰ عنوان کتاب منتشر و توزیع می‌کند که از بین این آثار، ۲۲ درصد آن مربوط به ادبیات کودک و نوجوان، ۱۳ درصد آن کتاب‌های داستان، ۱۳ درصد مربوط به کتاب‌های مذهبی، ۱۰ درصد کتاب‌های درسی و ۴۲ درصد کتاب‌های عمومی است.
 
مجمع ناشران اندونزی برنامه‌ای را با عنوان (Indonesia Partners Program) تهیه کرده است که هدف از آن ارتباط ناشران بین‌المللی با ناشران اندونزیایی است. براساس این برنامه اعضای ایکاپی هزینه بلیط و اسکان ثبت نام‌کنندگان را برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی پرداخت خواهند کرد.
 
نمایشگاه کتاب اندونزی که از سال ۲۰۱۴ به نمایشگاه بین المللی کتاب تبدیل شد و ایکاپی در سال ۲۰۲۰ به علت همهگیری بیماری کرونا، برای اولین‌بار به مدت ده روز (۲۸ سپتامبر تا ۷ اکتبر ۲۰۲۰) اقدام به برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب، به صورت مجازی کرد. این نمایشگاه مجازی علاوه بر نمایش و فروش کتاب، برنامه‌های جنبی مانند برگزاری وبینار‌های تخصصی و اهدای جوایز به مناسبت‌های مختلف داشت. در این نمایشگاه، علاوه بر نویسندگان، فعالان و حامیان صنعت نشر حضور داشتند.
 
در سال جاری بخش بین‌الملل خانه کتاب و ادبیات ایران به نیابت از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران برای اولین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی حضور یافت. امسال نیز برای نخستین بار کشور اندونزی با ۴ ناشر بین‌المللی در بخش دیجیتال رایت سنتر نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کرده است.
 
همچنین ویدئو کلیبپ معرفی ظرفیت‌های طرح گرنت ایکاپی اندونزی به صنعت نشر ایران به همراه زیرنویس فارسی در رویداد‌های سایت بخش بین‌الملل نمایشگاه در دسترس ناشران، آژانس‌های ادبی، نویسندگان و سایر فعالان حوزه نشر بین الملل قرار دارد.

حضور ۵۰۵ کتاب دیجیتال در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

رئیس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان از عرضه ۵۰۵ نرم افزار دیجیتال در نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوی ۲۲ ناشر دیجیتال در حوزه‌های کودک و نوجوان، خانواده، سبک زندگی، دینی و مذهبی، نرم افزار‌های آموزشی و ... خبر داد.

 هدا صدر رئیس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان و نایب رییس کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه‌مندان برای تهیه نرم افزار‌های کودک و نوجوان، دینی، علمی، آموزشی، فرهنگی، خانواده و سایر موضوعات تا هشتم بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با جست و جوی نام محصول یا ناشر دیجیتال محصولات را خریداری کنند.

ثبت ۲۲۰ هزار مرسوله پستی در سامانه شرکت پست

امیرحسین کریمی مدیرکل منطقه پستی جنوب غرب در گفتگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار کرد: تا امروز (ششم بهمن‌ماه) ۲۲۰ هزار مرسوله پستی کتاب ویژه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوی ناشران در سامانه پست ثبت شده است. از این تعداد حدود ۱۲۰ هزار مرسوله پستی از طرف ناشران تحویل پست داده شده است.

به گزارش ایرنا،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود تا آنکه تصمیم گرفت با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشور‌ها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی را در ایران به شکل مجازی برگزار کند.
«ایوب دهقانکار» مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی شد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۱۰۰۰ ناشر حضور دارند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.
همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال خوب و چشمگیر ناشران و مخاطبان با دو روز تمدید از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا هشتم بهمن ماه جاری میزبان بازدید کنندگان و علاقه‌مندان این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در فضای خواهد بود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->