سرخط خبرها

بررسی طرح‌ها و ایده‌های «محله ما»

  • کد خبر: ۵۷۰۵
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
بررسی طرح‌ها و ایده‌های «محله ما»
با حضور شهردار منطقه ۹ و مجریان طرح «محله ما» برگزار شد

نجمه موسوی کاهانی
دبیرشهرآرامحله منطقه9

جلسه بررسی پروژه‌های پیشنهادی طرح «محله ما» با حضور حسین فرهادیان، شهردار منطقه9 و رئیس اداره فرهنگی منطقه در راستای بررسی طرح‌های محلات کوثر، نوفل‌لوشاتو، فرخی و شقایق برگزار شد. در این جلسه پروژه‌هایی که از طریق نظرسنجی از شهروندان این محلات پیشنهاد شده بود برای اجرا در محلات هدف مورد بررسی قرار گرفت.

 

توجه به مراکز محله
حسین فرهادیان با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی مجریان طرح باید زنده‌کردن مرکز محله‌ها باشد بیان کرد: هدف اصلی از طرح محله ما ایجاد همبستگی بین اهالی یک محل است و از نظر من هیچ کدام از محله‌های ما نباید این حس را داشته باشند که به‌لحاظ کم‌برخوردار یا حاشیه‌ای‌بودن از امکانات کمتری بهره می‌برند.
او از مجریان طرح خواست که پیشنهادهای مردم را در قالب‌های اجرایی به شهرداری انعکاس دهند و خود را به اعتبارات اعلام شده محدود نکنند.
فرهادیان تأکید داشت که طرح‌ها خلاقانه و متفاوت از طرح‌های اجرایی شهرداری باشد تا مردم تفاوت مشارکت خود را حس کنند و سطح رضایت آن‌ها بیش از طرح‌های قبلی باشد. وی بیان کرد: به‌طور مثال توجه به فازهای تجاری مرکز محله‌ها و کاربری محلی آن‌ها یکی از مسائل مدنظر من است که اعتقاد دارم فازهای تجاری محله باید برای اهالی محل باشد و نباید کاربری‌های صنعتی و شهری داشته باشد. مردم باید بتوانند نیازهای خود را در این فازها و در کنار هم برطرف کنند. از سوی دیگر ایده‌پردازی‌ها باید حتما کاربردی باشد تا علاوه‌بر زیبایی بصری طرح که بسیار هم اهمیت دارد استفاده بهینه از اعتبارات صورت گرفته و پس از پایان طرح مردم و اهالی محله شاهد یک اتفاق متفاوت در محله خود باشند.

 

شقایق نیازمند توجه بیشتر
سپس مجریان طرح در هر کدام از محلات به بیان نظرات مردم در محله خود پرداخته و ایده‌ها و طرح‌های خود را با فرهادیان در میان گذاشتند.
هاشمی مجری طرح محله شقایق از مشارکت بالای مردم در اجرای طرح گفت و بیان کرد: اهالی محله شقایق تا این مرحله از کار همکاری بسیار خوبی  با ما داشته‌اند. از ارائه پیشنهادها و نظرات تا همکاری در اجرای طرح‌های داوطلبانه مانند طرح «بچه‌های محله ما» که هفته گذشته اجرا شد در تمام مراحل مردم محله شقایق از طرح استقبال کردند. با توجه به حاشیه‌ای بودن این محله اولویت‌های اهالی در اولین مرحله بهسازی پیاده‌روهای نامناسب و پرکردن چاله‌های فراوان در مسیر تردد عابران پیاده است. دومین اولویت در این محله بهسازی روکش آسفالت معابر بوده و سومین مرحله نیز توجه به بهداشت عمومی و جمع‌آوری به موقع زباله‌هاست که به گفته اهالی با توجه به باریک‌بودن کوچه‌ها و شیب تند این محله گاهی اوقات با تأخیر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در مرحله بعد نیز از ما خواستند که فضای سبز و زمین بازی برای بچه‌ها ایجاد کنیم. این نیاز به‌شدت در این محله احساس می‌شود زیرا بچه‌های محله شقایق از داشتن ورزشگاه، پارک، زمین بازی و فضای سبز در محله خود محروم هستند.

 

امنیت، امنیت، امنیت
در محله کوثر نیز اولویت‌ها به این صورت بیان شد که اولین خواسته مردم برقراری امنیت بوستان پرنیان بوده که مربوط به کوچه‌های اطراف و فضای خالی وسط پارک است. دومین اولویت در این محله مربوط به ایجاد پارکینگ است که طبق طرح‌های ارائه شده با اصلاحات هندسی امکان ایجاد پارکینگ در این فضا وجود دارد. سومین درخواست اهالی در محله کوثر توجه به کاربری‌های فاز تجاری محله است و ایجاد فضای پاتوق برای دورهمی اهالی.
افسری مجری این طرح در محله فرخی نیز اولویت‌ها را به این صورت بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر درخواست‌های مردم این محل درباره استفاده بهینه از پارک ساعی است ایجاد سرویس بهدشتی در این پارک و تأمین نور و امنیت در فضای پارک از بیشترین مطالبات اهالی این محل است. از سوی دیگر با توجه به بالا بودن میانگین سنی اهالی هم‌سطح‌سازی پیاده‌روها برای تردد آسان از نیازهای مطرح شده بیشتر اهالی بود. اهالی محله فرخی توجه به فاز تجاری و زیباسازی نمای آن را هم مدنظر داشتند. در کنار این درخواست‌ها بحث آبیاری درختان پارک نیز مطرح شد به گفته اهالی درختان این پارک با آب شرب آبیاری می‌شوند که اهالی این محل به این عمل اعتراض داشتند.
در محله نوفل لوشاتو نیز بهسازی مرکز محله و فاز تجاری از بیشترین مطالبات مردم بود. به گفته اهالی محل با توجه به اینکه رفت‌وآمد به خیابان‌های اطراف دشوار است و مردم مجبورند از فاز تجاری محل استفاده کنند قیمت‌ها بالا و کیفیت‌ها به دلخواه فروشندگان است. از دیگر مباحثی که مردم محله نوفل لوشاتو در پیشنهادهای خود ارائه کرده‌اند بهسازی پیاده‌روها، ایجاد امنیت، افزایش روشنایی، بهسازی و روشنایی کافی زیرگذرها، رنگ‌کردن سرعت‌گیرها و چندین مسئله ریز و درشت دیگر است.
در پایان جلسه فرهادیان از مجریان طرح‌ها خواست که همه پیشنهادهای مردم را مورد توجه قرار دهند و هر کدام که در اعتبار طرح محله ما نمی‌گنجد به شهرداری اعلام کنند تا در قالب‌های دیگر به آن‌ها پرداخته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->