سرخط خبرها

لزوم پیگیری جدی بهداشت اصناف در محله شقایق

  • کد خبر: ۲۹۸۱۹
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
لزوم پیگیری جدی بهداشت اصناف در محله شقایق
جلسه شورای اجتماعی محله شقایق ۲ با محوریت بهداشت فردی و اجتماعی در مسجد حضرت امام صادق(ع) برگزار شد.

سمیرا منشادی - جلسه شورای اجتماعی محله شقایق ۲ با محوریت بهداشت فردی و اجتماعی با حضور خانم خسروی، نماینده مرکز بهداشت و حضور اعضای شورا در مسجد حضرت امام صادق(ع) برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای اجتماعی مشکلات خود را که شامل بوی نامطبوع کانال‌های فاضلاب، جمع‌آوری زباله‌ها، برگزاری کلاس‌های بهداشت روان و . . . بود مطرح کردند.


بهداشت اصناف را پیگیری می‌کنیم
نماینده مرکز بهداشت در این جلسه گفت: مشکلات بهداشت اجتماعی به‌ویژه آنچه با بهداشت اصناف در ارتباط است برای ما بسیار اهمیت دارد، زیرا سلامت و جان شهروندان برایمان اولویت دارد و از کنار آن ساده نمی‌گذریم. این موضوعی نیست که در اجرای آن تفاوتی بین نقاط مختلف شهر وجود داشته باشد اگر قانون و مقرراتی هست برای همه شهر، یعنی نقاط برخوردار و غیربرخوردار یکسان است.
وی با اشاره به بازدیدی که از نانوایی‌های محله داشت، افزود: ما در بحث بهداشت نانوایی‌ها بسیار حساس هستیم و موارد بهداشتی را با دقت کامل بررسی می‌کنیم و در صورت هر گونه تخلف به واحد متخلف اخطار و در صورت برطرف‌نشدن مشکل بهداشتی آن را پملب خواهیم کرد.
خسروی ضمن ابراز خرسندی از جمع‌آوری فاضلاب‌ها در معابر بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در گذشته این محله وجود داشته روان شدن آب‌های فاضلاب از منازل بود. در حال حاضر ۸۰ درصد این مشکل برطرف شده و اهالی با پیگیری‌های خود توانستند طرح اگو را در محله اجرا کنند.
وی درباره مشکلات روان‌شدن فاضلاب‌های خانگی در جوی آب کوچه‌ها ادامه داد: روان شدن آب‌های فاضلاب خانگی علاوه‌بر بوی نامطبوعی که در محیط ایجاد می‌کند، می‌تواند عامل اصلی برای سالک باشد که شکر خدا این موضوع با وصل‌شدن طرح اگو تا حدودی مهار می‌شود.


سلامت روان محله را دریابیم
خسروی در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که باید به آن توجه داشت بهداشت روان است که برخی افراد سودجو با نادیده گرفتن حقوق سایر شهروندان آن را زیرپا می‌گذارند.
نماینده مرکز بهداشت در جلسه شورای اجتماعی محله شقایق با هشدار درباره اینکه پارازیت‌های رایانه‌ها می‌تواند سلامت روان افراد محله را به خطر بیندازد گفت: برخی افراد سودجو منازلی را رهن یا اجاره می‌کنند و با استقرار سیستم‌های رایانه‌ای بسیار برای بیت‌کویین به طور شبانه‌روزی کار می‌کنند. از شما به‌عنوان نماینده‌های مردم می‌خواهیم درباره مشکلات این موضوع با شهروندان صحبت و اطلاع‌رسانی کنید تا بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: علاوه‌بر مشکلاتی که سیستم‌های رایانه‌ای بر روی سلامت روان افراد می‌گذارند، استفاده از برق دزدی نیز از مشکلات این افراد در محله است.
خسروی افزود: بسیاری از افراد می‌گویند چطور متوجه شویم که فردی در خانه چنین کاری انجام می‌دهد، از جمله مواردی که می‌توان درباره بیت‌کوین گفت، روشن بودن دائم سیستم‌ها و استفاده دائم کولر‌ها برای خنک نگهداشتن رایانه‌هاست.
نماینده مرکز بهداشت درباره آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از جمع‌آوری انبار ضایعات در محله و شناسایی آن‌ها گفت: یکی دیگر از مواردی که نمایندگان شورای اجتماعی باید درباره آن مردم را حساس و از مشکلات آن آگاه کنند، جمع‌آوری و نگهداری ضایعات است.
وی افزود: این ضایعات مشکلاتی از قبیل وجود حیوان‌های موذی مانند موش، سوسک، پشه سالک و... را به دنبال دارد که می‌تواند سلامت ساکنان محله را به خطر بیندازد. از این‌رو از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده چنین مواردی آن را اطلاع‌رسانی کنند تا شهرداری برای جمع‌آوری‌شان اقدام لازم را انجام دهد.
خسروی نگهداری حیوان‌های خانگی یا پرورش دادن آن‌ها و همچنین سگ‌های ولگرد را مغایر بهداشت دانست و بیان کرد: نگهداری حیوان‌ها در صورتی که به بهداشت اجتماعی خدشه‌ای وارد کند از طریق سامانه ۱۳۷ و خدمات شهری شهرداری قابل پیگیری و جمع‌آوری است.


آمادگی برگزاری دوره‌های روان‌شناسی را داریم
نماینده مرکز بهداشت درباره برگزاری کلاس‌های آموزش توسط روان‌شناسان اداره بهداشت بیان کرد: ما در مرکز بهداشت با داشتن کارشناسا‌نی در زمینه سلامت روان، خانواده، پزشکی، تغذیه، بارداری و... این توانایی را داریم که برای اهالی کلاس‌های مختلفی را برگزار کنیم تا سطح آگاهی شهروندان ارتقا پیدا کند.
در ادامه این جسله اعضای شورای اجتماعی محله راهکار‌های مناسبی برای رفع مشکلات مطرح شده برای پویایی بهتر و آبادتر محل خود ارائه کردند. از جمله مشکلاتی که مطرح شد خرابی پیاده‌رو شهید صیاد شیرازی ۴۲ تا ۶۵، تعمیر فنس زمین‌های ورزشی خیابان صابر ۲ و شقایق ۱۱ زمین‌های ورزشی شهید کوهستانی همچنین بازسازی نمای مسجد امام موسی کاظم(ع) و مسجد صاحب‌الزمان(عج) بود. در همین راستا مصوباتی برای تعمیر پیاده‌رو و فنس و بازسازی نمای مسجد به تصویب رسید.
در ادامه برای شناسایی مشکلات بهداشتی اصناف، شناسایی بیت‌کوین مصوبه‌ای از سوی اعضای شورای اجتماعی به تصویب رسید. همچنین مقرر شد نامه‌ای به سازمان آب برای تکمیل پروژه آب و فاضلاب زده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->