سرخط خبرها

برقراری امنیت؛ نیاز تمام شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۳۰۲۰۴
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
برقراری امنیت؛ نیاز تمام شهروندان مشهدی
جلسه شورای اجتماعی محله کوی دکترا با حضور اعضا برگزار شد

زمانی/ شهرآرانیوز - جلسه شورای اجتماعی محله کوی دکترا در تالار تشریفات صدف برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، کارشناس شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری منطقه یک در این جلسه ابراز کرد: یکی از موضوعات مهم شورا‌های اجتماعی محلات معضلات اجتماعی است و اعضا باید برای این امر در محله آشنایی داشته باشند.

محمد صدر افزود: اعضای شورای اجتماعی محله اگر می‌خواهند کاری ساختاری انجام دهند باید محله‌گردی و سپس ظرفیت‌شناسی کنند. پس از آن مسائل و مشکلات اولویت‌بندی شود.
نماینده کلانتری احمدآباد نیز در ادامه درباره امنیت محله کوی دکترا گفت: در این محل خانه‌های خالی از سکنه بسیاری وجود دارد که پاتوقی برای افراد و مسائل غیرمجاز شده است. همچنین زورگیری‌ها و سرقت‌هایی که در محل می‌شود احساس ناامنی در مردم ایجاد کرده است.
سرهنگ احمد مجدی افزود: امنیت یک بحث است و احساس امنیت بحث دیگری است. زمانی که در یک محل زورگیری می‌شود عواقب آن دامن‌گیر افراد بسیاری می‌شود و اگر در یک محل خانه‌ای سرقت شود گرچه یک خانه است، اما تمام همسایگان آن کوچه احساس ناامنی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد سرقت‌های محل مربوط به اعتیاد است. از طرف دیگر در شرایطی که ویروس کرونا وضعیت اقتصادی بدی برای بسیاری افراد به‌وجود آورده است، عده بسیاری بیکار شده‌اند و این موضوع عامل مهمی در سرقت خواهد بود.
سرهنگ مجدی ادامه داد: مشکل ما در این محل فرزندان ما هستند که دوستی با افراد نامناسب، مصرف مواد مخدر و از همه بدتر فضای مجازی و آموز‌ش‌های منفی آن، برای آن‌ها تهدید به حساب می‌آید.
وی یادآور شد: پلیس شبانه‌روزی در خدمت شهروندان است. همچنین شرکت‌های حفاظتی می‌توانند کمک خوبی در امنیت محل باشند. همان‌طور که اکنون اهالی بعضی محلات با پرداخت هزینه‌ای کم از این ظرفیت بهره می‌برند.
نماینده کلانتری احمدآباد افزود: این نیرو‌ها با نیروی انتظامی ارتباط دارند و موارد مشکوک را اعلام می‌کنند و با وجود آن‌ها اهالی احساس امنیت می‎کنند. با این‌کار شهروندان می‌توانند هنگام مسافرت به پلیس‌های هوشمند حفاظتی اطلاع دهند و آن‌ها در نبودشان از خانه اهالی محافظت کنند.
رئیس شورای اجتماعی محله کوی دکترا نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از اهداف شورای اجتماعی محلات افزایش مشارکت مردم است و باید در ارائه طرح‌های خود به این موضوع توجه کنیم. علیرضا علیزاده ادامه داد: از طرف دیگر مردم باید با سامانه ۱۳۷ آشنا شوند و مشکلات شهری خود را از این طریق به گوش مسئولان برسانند. در کنار آن می‌توان نرم‌افزار «شهر من» را به مردم معرفی کرد و حتی پایگاه‌هایی در محل برای آموزش و نصب آن راه‌اندازی کرد.
علیزاده خاطرنشان کرد: برای معرفی اعضای شورای اجتماعی محله به مردم باید بنری در این زمینه در محل نصب شود. همچنین با تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی برای شرکت در جلسه‌ای با این هدف از مردم دعوت کرد.
فهیمه میرزایی، نایب رئیس شورای اجتماعی محله، هم گفت: برای اوقات فراغت نوجوانان در شرایط وجود کرونا می‌توان کارگاه‌های آموزشی به‌طور مجازی برگزار کرد.
مهدی نوروززاده، یکی از اعضای شورای اجتماعی محله کوی دکترا، نیز ابراز کرد: در محل رفتار‌هایی از سمت مردم مشاهده می‌شود که باید به کلانتری محل گزارش داد و برای ایجاد امنیت در محل راهکاری با همکاری نیروی انتظامی در نظر گرفت.
وی افزود: اعضای شورای اجتماعی محل باید با همکاری یکدیگر برای محله و اهالی آن اقدامات مثبت انجام دهند و رضایت آن‌ها را کسب کنند.
نادر ذرینی، نماینده مساجد، نیز گفت: اگر مردم بتوانند پلیس‌های هوشمند حفاظتی را قبول کنند خوب خواهد شد، اما بیشتر مردم چنین چیزی را نمی‌پذیرند.
وی افزود: در حال حاضر اهالی درباره شورای اجتماعی محله کوی دکترا و اعضای آن آشنایی ندارند و ابتدا باید شورای اجتماعی محل را به ساکنان معرفی کنیم
شاهین صفرزاده، نماینده ساکنان، در جلسه بیان کرد: با ارائه بعضی راهکار‌ها می‌توان به ایجاد امنیت در محل کمک کرد. برای مثال با تأمین نور در کوچه‌ها می‌توان تا حدودی از حضور اشرار در محل جلوگیری کرد.
وی افزود: از آنجایی که بسیاری از شهروندان زباله‌هایشان را در ساعات غیرجمع‌آوری زباله بیرون می‌گذارند ضرورت دارد بنر‌هایی در محل نصب شود و زمان جمع‌آوری به آنان اطلاع‌رسانی شود.
شهین عبدالصالحی یکی دیگر از اعضا ادامه داد: در این محل سرقت زیاد است و حتی خانه‌ها نیز سرقت می‌شوند و اهالی از رفتن به مسافرت ترس دارند.
کتایون علیزاده، نماینده ساکنان، هم گفت: گاهی فرد احساس امنیت می‌کند، اما امنیت نیست و گاهی امنیت هست، ولی فرد احساس امنیت نمی‌کند. می‌توان آموزش‌های لازم را به مردم ارائه داد و زمانی که سرقت‌ها افزایش می‌یابد مردم را آگاه کرد که اتفاق بدی در کمین آن‌هاست.
محسن ماهفر، نماینده کسبه، نیز اظهار کرد: برای معرفی اعضا به مردم بهتر است برنامه‌ای برگزار شود و از اهالی با دعوتنامه کاغذی به صورت خانه به خانه برای حضور در آن برنامه دعوت کرد و از آن‌ها تقاضا کرد که مشکلات و خواسته‌هایشان را بیان کنند.
سروش باغبان فردوسی، نماینده ساکنان، در این جلسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی در نانوایی‌ها و به‌ویژه پیاده‌رو‌های خیابان پاستور رعایت نمی‌شود؛ بنابراین باید بازدیدی با حضور کارشناس بهداشت از این مکان‌ها انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->