«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

بدافزاری که از طریق واتس‌اپ منتقل می‌شود

  • کد خبر: ۵۷۳۲۴
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
بدافزاری که از طریق واتس‌اپ منتقل می‌شود
طراح این بدافزار به منظور کاهش احتمال لو رفتن فعالیت خرابکارانه خود، تعداد موارد ارسال شده برای قربانیان را به یک بار در ساعت و یا به ازای هر مخاطب محدود می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لوکاس استفانکو محقق امنیتی فعال در شرکت Eset ، گفته است: موفق به شناسایی یک بدافزار در سیستم عامل اندروید شده است که مانند یک کرم از پیام‌رسان WhatsApp برای گسترش و آلوده کردن سایر تجهیزات هوشمتد استفاده می‌کند. این بدافزار خود را به شکل برنامه رسمی شرکت Huawei در آورده و از یک صفحه وب جعلی هم شکل فروشگاه Google Play  دانلود می‌شود.

 

این Trojan برای نصب و فعالیت به چندین مجوز دسترسی به تلفن هوشمند قربانی نیاز دارد، از جمله این مجوزها امکان درج تبلیغات گرافیکی در بالای برنامه‌های اجرا شده و همچنین خواندن اعلان‌ها دریافتی، می‌باشد. اولین مورد به تروجان اجازه می‌دهد تا تبلیغات جعلی را برای قربانی به نمایش بگذارد و یا شناسه‌های کاربر را ذخیره کند. مورد دوم اساسا یک مکانیسم تکرار برای آلوده نمودن سایر کابران می‌باشد.

 

بنابراین، هنگامی که کاربر یک پیام در برنامه WhatsApp دریافت می‌کند، بدافزار فعال شده و از طرف او به صورت خودکار لینک دانلود تروجان (برنامه جعلی Mobile Huawei) را به همراه پیام زیر برای فرستنده پیام ارسال می‌کند: "این برنامه را دانلود کنید و برنده یک تلفن هوشمند شوید". لینک ارسال شده قربانی را به صفحه جعلی فروشگاه Google Play هدایت می‌کند.

 

این روش در ظاهر ساده بنظر می‌رسد، اما بسیار کارآمد است. طراح این بدافزار به منظور کاهش احتمال لو رفتن فعالیت خرابکارانه خود، تعداد موارد ارسال شده برای قربانیان را به یک بار در ساعت و یا به ازای هر مخاطب محدود می کند.

 

به کاربران توصیه می‌شود قبل از نصب هر نرم افزاری، ابتدا به مجوزهای درخواستی برنامه توجه کرده و سپس بررسی کنند که آیا برنامه توسط توسعه دهنده اصلی ساخته شده است یا خیر.

 

منبع: ایتنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->